Toon posts:

dom vraagje... maar help aub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me eigen toch maar weer af hoe ik kan pingen van de ene pc naar de andere

dus graag helemaal uitgelegt wat ik moet doen en moet intypen enz...

alvast bedankt!!
:)

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:41
Ga naar Start -> Run -> en typ: ping ... ... ... (........ ip adres)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Zorg dat je beide ip-adressen weet. Ga achter de een machine zitten en in een DOS-box (onder windhoos) type je ping x.x.x.x (ip-nummer van de andere pc) in. Daarop krijg je een antwoord met de tijd die het kost om heen en weer te reizen.
Succes.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
IP adressen bekend?

DOS-venstertje openen en PING ip-adres intikken en Enter geven. Voor meer opties toets je PING en Enter.

IP-adres opzoeken onder windhoos 98: Start-Run (of Start-Uitvoeren) en dan winipcfg intikken. Daarbij de juiste netwerkkaart(driver) selecteren. Daar zal het IP-adres van deze kaart bijstaan.
Wat ook werkt is onder DOS ipconfig intoetsen en Enter geven. Dan zie je ook o.a. het ip-adres van je netwerkkaart.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit zijn echt van die vragen.... RTFM!! Of zoek ff iets met altavista. Heb je zo zelf uitgezocht |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Anders reageer je toch gewoon niet "Exirion" als je geen normaal antwoord kunt geven.

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Op dinsdag 23 januari 2001 18:33 schreef Exirion het volgende:
Dit zijn echt van die vragen.... RTFM!! Of zoek ff iets met altavista. Heb je zo zelf uitgezocht |:(
Ipv zo'n lang verhaal typen had je ook even antwoord kunnen geven al stond dat al boven maar ok. Dit antwoord van jou is pas dom er bestaan geen domme vragen alleen domme antwoorden. :)

edit: Hurricane en ik moesten het zelfde hebben gedacht op het zelfde moment ;)

http://specs.tweak.to/11052

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op dinsdag 23 januari 2001 18:37 schreef Hurricane het volgende:
Anders reageer je toch gewoon niet "Exirion" als je geen normaal antwoord kunt geven.
Juist!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja shit iedereen moet het leren
iedereen bedankt voor het GOEDE antwoord

en comentaar moet je maar voor jezelf houden, alsof jij alles weet... :r

(kreeg trouwens een timeout... :r)
tja ik probeer in het weekend wel te fixen

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Masterwill (coole naam :+), Exerion kan zich niet zo goed inhouden, maar ik ben het wel met de inhoud van zijn boodschap eens. Overal, werkelijk o-ver-al vind je in Windows de knop [Help]. Als je die aanklikt en zoekt op "ping", dan krijg je een hele uitgebreide uitleg.

Het is duidelijk dat je weinig moeite hebt gedaan om zelf het antwoord te vinden. Desalniettemin was Exerions antwoord nou niet erg opbouwend...

Bloed, zweet & koffie

• Exirion
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 januari 2001 19:16 schreef Vilenin het volgende:
Masterwill (coole naam :+), Exerion kan zich niet zo goed inhouden, maar ik ben het wel met de inhoud van zijn boodschap eens. Overal, werkelijk o-ver-al vind je in Windows de knop [Help]. Als je die aanklikt en zoekt op "ping", dan krijg je een hele uitgebreide uitleg.

Het is duidelijk dat je weinig moeite hebt gedaan om zelf het antwoord te vinden. Desalniettemin was Exerions antwoord nou niet erg opbouwend...
Mijn excuses voor de ongenuanceerde toon en negatieve lading van m'n reactie... :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op dinsdag 23 januari 2001 19:16 schreef Vilenin het volgende:

Werkelijk ALLES staat ergens wel uitgelegd.. wil dat zeggen dat we hier nik s meer mogen vragen?
een forum als dit is net een algemene kennispoel.. snel antwoord zonder dat iemand zich teringmoe moet maken.. of gezamelijk zoeken als't echt moeilijk probleem is
Pagina: 1