Promise FastTrak S150 TX4 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 08:57
Ik heb onlangs een Promise FastTrak S150 TX4 gekocht.

ding in de pc gehangen en even 2 seagate schijfen er aan.

nu probeer ik in de bios van de ding te komen, maar dat wil hij niet.

geprobeerd er een nieuwe bios in te flashen, geeft hij aan dat er geen controller in het systeem zit.

Hoe kom ik in die bios, of hoe krijg ik er een nieuwere/andere bios in zodat het wel kan.

3x Homewizard PIB, 17 zonnepanelen 5450W piek power

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De kaart al eens in een ander PCI slot geprobeerd? Overigens welk moederbord gebruik je, heeft het moederbord misschien ook een Promise controller onboard?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

SD-ram schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:37:
nu probeer ik in de bios van de ding te komen, maar dat wil hij niet.
Wat wil die niet? Zegt ie dat je het zelf mag doen of wat gebeurt er? :+

M.a.w. pak je handleiding eens die nog in de doos ligt en lees hem eens door.

Meestal moet er tijdens het booten een scherm komen waar de controller laat zien welke schijVen eraan hangen plus een melding hoe je in de bios komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Dukey op 21-03-2006 10:39 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• simonmdejong
_Dune_ schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:47:
De kaart al eens in een ander PCI slot geprobeerd? Overigens welk moederbord gebruik je, heeft het moederbord misschien ook een Promise controller onboard?
Ik heb een NF7-S2, dus dat is het probleem niet. Ander PCI slot is ook geen oplossing, en hij doet het in 2 verschillende machienes.
Djoekie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:38:
[...]

Wat wil die niet? Zegt ie dat je het zelf mag doen of wat gebeurt er? :+

M.a.w. pak je handleiding eens die nog in de doos ligt en lees hem eens door.

Meestal moet er tijdens het booten een scherm komen waar de controller laat zien welke schijVen eraan hangen plus een melding hoe je in de bios komt.
:Z :Z |:(

Ik krijg ook wel een scherm waar de schijven in staan, ik kan dan alleen de bios niet in. Handleiding natuurlijk al helemaal door gespit. En als ik het programmatje gebruik van de website van promise om de controller te flashen, dan begint hij en na 2 seconden komt de melding dat hij geen controller kan vinden. :+

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

SD-ram schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:03:
[...]

Ik heb een NF7-S2, dus dat is het probleem niet. Ander PCI slot is ook geen oplossing, en hij doet het in 2 verschillende machienes.

[...]
:Z :Z |:(

Ik krijg ook wel een scherm waar de schijven in staan, ik kan dan alleen de bios niet in. Handleiding natuurlijk al helemaal door gespit. En als ik het programmatje gebruik van de website van promise om de controller te flashen, dan begint hij en na 2 seconden komt de melding dat hij geen controller kan vinden. :+
Ja maar wat moet je doen om de bios in te komen? Een bepaalde toets indrukken neem ik aan? Staat iig in de handleiding. Heb je toevallig een USB toetsenbord? Pak eens een PS2 toetsenbord en hang die eraan. Zodra dat bootscherm er is kun je op de "Pause" knop drukken, kun je alles rustig bekijken. Als je de toets hebt die je moet drukken, druk hem in en je zit in de bios van de kaart.

Ik snap ook niet waarom je hem wilt gaan flashen als hij gewoon werkt in dit geval 8)7 ....

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 21-03-2006 11:13 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• simonmdejong
Djoekie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:11:
[...]

Ja maar wat moet je doen om de bios in te komen? Een bepaalde toets indrukken neem ik aan? Staat iig in de handleiding. Heb je toevallig een USB toetsenbord? Pak eens een PS2 toetsenbord en hang die eraan. Zodra dat bootscherm er is kun je op de "Pause" knop drukken, kun je alles rustig bekijken. Als je de toets hebt die je moet drukken, druk hem in en je zit in de bios van de kaart.

Ik snap ook niet waarom je hem wilt gaan flashen als hij gewoon werkt in dit geval 8)7 ....
Ik heb een gewoon PS2 toetsenboard, en hij wil er nog steeds niet in. de toetsen conbinatie is ctrl+f. daar doet hij dus niets mee. En als ik hem wil flashen dan vind hij de controller niet. Een nieuwste bios kan nooit kwaad, maar dan moet je hem er wel in zien te krijgen.

Pagina: 1