Toon posts:

Mysql / php installeren op BSDI by XS4ALL ...

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een website die ik aan het bouwen ben, moet ik zelf een mysql database installeren op een professional account van XS4ALL (voor die F 300,= per maand zijn ze te lui om die service even te verlenen!!!). Heeft iemand hier ervaring mee? Ze draaien bij XS4ALL dus BSDI.. Ik heb alvast de volgende versie gedownload : mysql-3.23.30-gamma-pc-bsdi4.2-i386.tar.gz

Ow ja, de php versie wil ik ook graag upgraden. Heeft iemand dit al eens gedaan bij hun en zo ja hoe doe ik dat?

Ik wil die server daar niet verneuken dus vandaar deze voorzichtige aanpak :)

Verwijderd

ik zou beginnen met het checken van de specs van het os
draaien ze echt wel bsdi 4.2?
de publieke unix-host zit pas op 4.0

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Je huurt ruimte bij XS4all op een server, en je moet zelf MYSQL Installen ?? OF heb je een dedicated server?

Volgens mij bedoelen zedat je kan inloggen, en dat je zelf iets moet regelen a la phpmyadmin oid ...

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Topicstarter
Om MySQL te draaien moet u zelf de source downloaden (www.msysql.org) en
compileren. Wij draaien BSDi; u moet dus een BSDi compiler gebruiken.

PHP kunt u zelf patchen met de source die u vanaf diverse plaatsen op het
INternet kunt downloaden.

MVG, XS4ALL Helpdesk
Dit was de reactie van XS4ALL op mijn vragen. Ze draaien BSDI 4.0 en zover ik weet heb je bij een professional account niet standaard een dedicated server.

Verwijderd

dit slaat dus echt nergens op.. ik bedoel... moet je als user mysql gaan compilen en php?!? neem aan dat je php niet effe als non-root kan patchen.. wat een vage gasten daar...

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op woensdag 24 januari 2001 10:38 schreef blablablabla het volgende:
dit slaat dus echt nergens op.. ik bedoel... moet je als user mysql gaan compilen en php?!? neem aan dat je php niet effe als non-root kan patchen.. wat een vage gasten daar...
Tja ... Je kan wel merken dat het voortaan KPN is ...

Maar het is bullshit ... Bel ff op, vraag naar manager ofzo, en vraag waarom ze bullshit verkopen? :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Nee, bel ze op om het root password te vragen :D

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dat ga ik meer weer eens doen dan (opbellen). Sinds XS4ALL van KPN is, duurt dat ook errug lang :(

Eens kijken of ik die halzen bij hun ballen kan graaien... laten ze maar eens wat doen voor hun centen (behalve 'kale' hosting dan)

[angry mode]Dit soort shit is bij de meeste hosting providers gewoon overbodig, want die bieden het standaard al aan... :r[/angry mode]

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Hehe dat heb ik ook een keer gehad... We moesten een site maken voor een bedrijfje dat graat bij XS4all wilde hosten... Uiteindelijk hebben we ze er gelukkig van weten te overtuigen dat het bij ons goedkoper was en dat onze webservers een stuk lagere load hadden dan die BSD machines bij XS4all.
Pagina: 1