Toon posts:

Works 4 database niet te openen op works 8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een raar probleem.
Een klant van ons had op z'n pc works 4.5 staan en heeft daar meerdere bestanden aangemaakt (database) met de extensie *.WDB
Nu is zijn pc opnieuw geinstalleerd en is daar works 8 opgezet maar nu kan hij de helft van z'n database bestanden niet meer openen en de andere helft werkt wel :/ ? de volgende foutmelding komt dan naar voren als je ze toch wil openen " Er is een ernstige fout opgetreden tijdens het laden van de gegevens. Het document is waarschijnlijk beschadigd. Works stop het laden van het document tot waar het gelezen kon worden. probeer een recente back-up van het document te laden" .

Het vreemde is dat de bestanden op zijn laptop waar works 4.5 nog op staat het wel doen, en ook met een backup van de bestanden krijgen we bij works 8 steeds de zelfde melding.

Nu heb ik gezocht naar een oplossing maar bij microsoft / google kan ik niets vinden.
een conversie programma kan ik ook niet vinden van 4.5 naar 8, maar dat zou normaal toch ook niet nodig zijn?
heb ook works 8 op m'n eigen pc gezeten en de bestanden ingelezen maar ook hier krijg ik de zelfde melding.

Heeft iemanden een idee hoe dit kan en/of een oplossing, die hoor ik graag. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Niet binnen 3 uur op maandagmiddag waarop de meeste Tweakers gewoon aan 't werk zijn...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien dat je hier iets mee kunt?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

pjlgt schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:39:
Misschien dat je hier iets mee kunt?
In de stijl van Skoezies antwoord: als de oude pc met Works 4 er toch nog is, sla het daar op in een ander bestandsformaat dat Works 8 wél kan openen (kijk gewoon in Works 8 welke ie ondersteund). Desnoods met een omweg via Access. Het is wel mogelijk dat bepaalde database programmeerlijnen gewijzigd gaan moeten worden - daarvoor ben ik niet goed genoeg thuis in Works. In Access zijn dat dingen die ik wel al gezien heb.

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:47:
[...]

In de stijl van Skoezies antwoord: als de oude pc met Works 4 er toch nog is, sla het daar op in een ander bestandsformaat dat Works 8 wél kan openen (kijk gewoon in Works 8 welke ie ondersteund). Desnoods met een omweg via Access. Het is wel mogelijk dat bepaalde database programmeerlijnen gewijzigd gaan moeten worden - daarvoor ben ik niet goed genoeg thuis in Works. In Access zijn dat dingen die ik wel al gezien heb.
Dit heb ik ook geprobeerd maar dan klopt er echt helemaal niets meer van en het het merendeel van de bestanden zijn bestanden waar gigantisch veel informatie in staat dus dat is geweldig veel werkt om alles aan te passen.

het dus de bestanden in alle extensies die works 4 toelaat opgeslagen maar zonder resultaat?
:'(
voor mij houd het echt op ik weet niet meer waar ik moet zoeken/ hoe ik dit moet oplossen?
Pagina: 1