Quadro FX 1400

Pagina: 1
Acties:

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 23:54
Hallo,

Ik heb een vraag over de Quadro FX1400.. als ik op de pricewatch kijk, dan kom ik 2 (eigenlijk 3, maar een is geen PCI-e) verschillende kaarten tegen met ongelooflijke prijs verschillen maar nergens kan ik vinden wat nou precies dat prijs verschil maakt, behalve dan het merk (HP en PNY)...

pricewatch

aanleiding voor mijn vraag is een (te?) goedkope ?PNY? FX1400 op marktplaats....

[ Voor 26% gewijzigd door Praetorian op 20-03-2006 11:34 ]

Verwijderd

Een quadro is een professionele workstation kaart gebouwd van geselecteerde componenten.

Ze zijn dus veel duurder om de maken, maar ook deze kaarten worden door de tand des tijds vlot ingehaald en dus ook minder waard.

Zowel het aanbod als de vraag van dergelijke kaarten is gering waardoor de prijs onder invloed van het onderstaande erg kan varieren.

Een gamer heeft geen ruk over voor een quadro 1400, een professional die met gecertificeerde drivers zijn applicatie moet gebruiken zeker wel weer wat meer.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 13:31
Ik heb van de week nog een HP quadro 1400 aangeschaft die uitstekend werkt op een zelf samengesteld systeem. De verkoper van de helpdesk kon het prijsverschil ook niet verklaren. Let wel op, garantie raak je kwijt als je een HP kaart op een andere pc aansluit (aldus de verpakking)

Verwijderd

Waarom zou je eigenlijk een Nvidia Quadro aanschaffen. er zijn wat goedkope 200-300 euro versies maar dat betekent toch niet dat ze voor gamers bedoeld zijn? houd je maar gewoon bij de GeForce - Radeon series.

Verwijderd

zag laatst op marktplaats een PNY quadro FX1400 voor 200 euro, zal ff zoeken.

(edit, was ebay :
- http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMESE%3AIT&rd=1
)

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 09:45 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Ik heb al zo'n vermoeden waarom hij nog zo'n kaart wil: hij wil SLI draaien...

Anders zou ik niet kunnen verzinnen waarom je zo'n kaart zou willen hebben. Ze zijn duurder en achterhaald. Zo'n workstationkaart moet namelijk altijd 'betrouwbaar' zijn... daarom gaat de product-development altijd nog even door en worden de drivers verbeterd.
Vaak ik de basis een reeds bestaande videokaart. Zo valt een main-stream kaart vaak met bij riva-tuner te softmodden naar een quadro kaart. of met een bios-flash.
De prestatiewinst is echter minimaal te noemen... vaak zoiets als: beter voor CAD tools, maar slechter voor games.
Kortom: de mainstream kaart die je voor de prijs van die quadro kan kopen presteerd waarschijnlijk beter dan twee van die quadro kaartjes in SLI... je hebt de XFX geforce 7900 GT al voor 334,-

U vraagt, wij antwoorden.

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:38:
zag laatst op marktplaats een PNY quadro FX1400 voor 200 euro, zal ff zoeken.

(edit, was ebay :
- http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMESE%3AIT&rd=1
)
Lekker vaag, want Praetorian is zelf de aanbieder van die advertentie...
Verkopergegevens Ebay
steljwa ( 2 )
[rml]Praetorian in "[ UD-Grid] hitparade van 30 mei"[/rml] << en dan dit

Is dit topic een verkapte manier van reclame?

[ Voor 8% gewijzigd door Fear-factoR op 25-03-2006 14:34 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
misschien heeft hij er één die 'van de vrachtwagen gevallen' is en wil hij weten voor hoeveel hij hem kan verkopen ;)

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1