Toon posts:

Passief gekoelde AGP kaart die 1440x900 doet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn ouders hebben een mooie passief gekoelde pc gekocht met een Acer AL1916W schermpje erbij.
Helaas is het een machine geworden met een op het moederbord geintegreerd S3 videochipset wat (ook met de nieuwste videodrivers) de resulutie 1440x900 niet aankan.

Nu ben ik al stevig aan het zoeken geweest maar de meeste fabrikanten zijn niet echt heel helder in welke resoluties hun drivers ondersteunen.... Om nu zomaar op de gok plankjes te gaan kopen tot ik beet heb lijkt me ook weer wat overdreven.

Daarom mijn vraag: wie heeft er ervaring met een passief gekoeld AGP plankje die die resolutie aankan ?
Het is voor 100% office gebruik (dus geen games, video's enz).

Mvrgr, Martijn

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
Zover ik weet kan elke fatsoenlijke grafische kaart deze resolutie's wel aan, enkel wordt het vaak door de drivers niet ondersteund. Klik eens bij Eigenschappen voor Beeldscherm, tabblaadje Instellingen op Geavanceerd en vervolgens op het tabblaadje Adapter. Klik daarna op Alle modi weergeven en klik de resolutie aan die je wilt hebben.

Werkt dit niet gebruik dan een programma als Powerstrip, daar kun je aangepaste resolutie's mee aanmaken :)

[ Voor 15% gewijzigd door GH45T op 20-03-2006 11:32 ]

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 19:28
Je monitor moet het natuurlijk ook aankunnen :)
Dat kan die dus :X

[ Voor 24% gewijzigd door BackSlash op 20-03-2006 11:43 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik ga eens even kijken of ik die hier in de buurt kan scoren....

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:31:
Zover ik weet kan elke fatsoenlijke grafische kaart deze resolutie's wel aan, enkel wordt het vaak door de drivers niet ondersteund. Klik eens bij Eigenschappen voor Beeldscherm, tabblaadje Instellingen op Geavanceerd en vervolgens op het tabblaadje Adapter. Klik daarna op Alle modi weergeven en klik de resolutie aan die je wilt hebben.
Helaas ging dat met het S3 drivertje niet lukken.
Ik wil niet teveel tweaken aan de software install want dan kan ik er wanneer er in de toekomst problemen mee zijn steeds zelf achterheen lopen.
Door het een beetje standaard te houden kan ik dat minimaliseren :)

Verwijderd

Ik zou toch eerst gaan tweaken met Powerstrip oid. Mss dat een losse kaart nog andere voordelen oplevert zoals beter beeld, decoding, etc.
Zoniet dan noem ik het geldverspilling, alleen maar officegebruik, dus niet eens film kijken of wel?
Voor HTPC gebruik kan ik me wel iets voorstellen.

Hebben je ouders een compleet systeem gekocht, dan is het een slecht samengesteld geheel, zoniet dan hebben ze niet genoeg vragen gesteld. Kijk eens bij de winkel waar hij gekocht is en ga eens met de verkoper praten.

Ik zou zeggen er is genoeg keuze, lezen kan je ook dus ga op zoek! ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Dark Matter: heb jij ervaring met die kaartjes ? Want ik heb van beiden de drivers gedownload en unzipped/rard maar ik kan nergens de videomodus vinden in een inf of ander textbestand...

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een gf4 mx 440 kaartje.
Bij deze kaart kan ik custom resolutions invoeren.
Ik heb net die resolutie van 1440x900 ingevoerd en dat doet ie gewoon.
Dus lijkt mij dat een nieuwere kaart van nvidia en waarschijnlijk ook die ati kaarten dit ook kunnen.
Je kunt ook al goedkopere kaarten krijgen, maar dan ga je in kwaliteit veel achteruit voor 10 euro minder.
Vandaar die twee kaartjes.

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
http://www.cool-prices.nl...id--2,sgid--143,artId--14

Afbeeldingslocatie: http://www.cool-prices.nl/picture.php?image=/pictures/artikelen/art14_1_173.jpg&width=400

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Matter op 20-03-2006 18:11 ]

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 19:28
Dark Matter schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:06:
Ik heb zelf een gf4 mx 440 kaartje.
Bij deze kaart kan ik custom resolutions invoeren.
Ik heb net die resolutie van 1440x900 ingevoerd en dat doet ie gewoon.
Dus lijkt mij dat een nieuwere kaart van nvidia en waarschijnlijk ook die ati kaarten dit ook kunnen.
Je kunt ook al goedkopere kaarten krijgen, maar dan ga je in kwaliteit veel achteruit voor 10 euro minder.
Vandaar die twee kaartjes.
Waar en hoe kun je dan die custom resolutions invoeren?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Pagina: 1