Toon posts:

3200+ klockt niet meer verder over, pc slaat uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een amd 64 3200+, xfx 6200 tc, 512 mb kingston pc3200 draaiend op een asrock 939s56-m
De opties in de bios zijn niet aanwezig om het voltage hoger te zetten dan 1.45 V. Ht multipilier staat op 4
Ik zie veel mensen die hem op 2,7 ghz draaien en nog wel hoger.
maar als ik hem verder dan 2,5 clockt, start die zich telkens opnieuw op tijden het laden van windows, of doet ie het zelfs helemaal niet, als ik dan weer terug klokt, loopt het zaakje prima, ik denk dat het eraan ligt dat ik het voltage niet kan verhogen. Temps zijn prima, systeem loopt in een thermaltake soprano case (met window (Boeiend :P)) met 2 x 120mm fans en 1 92 mm fan, temps van me cpu zijn ong 36-40 graden in de bios. van me mobo 30-31 graden (deze temps als die loopt op 2,5 ghz) me fans staan op een laagste snelheid. Cpu fan is een zalman 7000 AlCu, loopt ook op ~ 1400 rpm (laagste snelheid).
Wie kan me helpen, kan ik me bios updaten (dit heb ik nog nooit eerder gedaan) ik heb gehoord van bepaalde goede OC bios-en, zijn deze dan ook geschikt voor mijn mobo, en wat als dat updaten fout gaat? hoe reset ik dan weer de boel?

Hoop dat jullie me beetje kunnen helpen (ben nogal noob in vergelijken tegenover jullie verstand)

Jerry

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
psst, ooit erbij stilgestaan dat niet iedere cpu even ver overklokt? ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
2.5 ghz op 1.45 volt is niet slecht opzich, en met meer volt zou hij idd hoger gaan.
je mobo is gewoon niet echt geschikt om te overclocken.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 21:41
BIOS-update informatie en documentatie kan je vinden op de support site van Asrock. Als deze update foutloopt niet rebooten maar gewn de update herhalen tot het wel goed gaat. Er is inderdaad het risico dat je je moederbord molt, dus ik zou eerst eens kijken op de site of je met een update dan nieuwe voltages ter beschikking hebt.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik denk dat je het geheugen terug moet clocken van bijv ddr400 naar 333. ik heb er niet heel erg veel verstand van, maar bij mij was dat bij m'n 3000+ al bij 2.2 ghz, bleef windows opnieuw opstarten. dus geheugen teruggeclockt, en nu zit ik op 2.6 ghz, en kan nog naar 2.7/2.8, maar voorlopig is dit voldoende. ik denk als het aan het voltage zou liggen, dan zou die toch maar iets van 1500 Mhz lopen , tenminste bij mij was dat zo als ik het voltage te laag deed, startte die wel door maar dan op de helft van de snelheid ofzo :P.

[ Voor 28% gewijzigd door SuX DeLuXe op 20-03-2006 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan max maar 2,5 ghz komen, 2,55 loopt die vast tijden gta sa, en 2,6 ghz loopt die vast met opstarten. ik ga f me geheugen terugclocken, kijken of dat goed werkt.

Ty
Pagina: 1