[XBOX] Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hoi allen,

De vraag is hier al meerdere keren uitgezet, en ik heb de zoekmachine + google al gebruikt. Daarnaast heb ik diverse online shops gemaild, maar ik heb nog geen goed antwoord hierop gekregen..

Mijn vraag is als volgt: hoe krijg ik mijn omgebouwde Xbox draadloos verbonden aan mijn netwerk? Ik heb een Xbox (1) in mijn woonkamer (beneden) staan. Deze heeft momenteel op geen netwerkverbinding. Daarnaast heb ik op mijn computerkamer een netwerk, met daar 3 pc's, verbonden via een router naar een ADSL modem, met ingebouwde router + wireless access point.

Mijn idee is om via een kabel een draadloos "ding" (router/bridge/access point) te koppelen aan mijn Xbox. De vraag is: hoe doe ik dit? Wat voor apparaat heb ik nodig om mijn Xbox te koppelen aan de rest van mijn netwerk, zodat ik mijn Xbox kan gebruiken als Media Center en Mp3's e.d. kan afspelen via het netwerk??

Alvast bedankt voor de reacties,

Erik

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-03 21:11

renedepe

wheeeeelp!!!

Je zou zoiets als het volgende kunnen kopen, ben je in een keer klaar:

http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WGE111

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb ook wel eens een wifi adapter voor de xbox gezien...

volgens mij bij wifishop.nl oid.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• bodiam
renedepe schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:59:
Je zou zoiets als het volgende kunnen kopen, ben je in een keer klaar:

http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WGE111
Heb je enig idee wat het verschil is t.o.v. een 'normale' bridge? Ik heb voor 10 euro minder ergens anders 1 gezien met 108mbit...

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Geef even een link dan kunnen we kijken of die ook geschikt is. Overigens heeft linksys er ook 1 maar die kost 99,95.

• bodiam
renedepe schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:15:
Geef even een link dan kunnen we kijken of die ook geschikt is. Overigens heeft linksys er ook 1 maar die kost 99,95.
http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=5057

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Die kan je ook gebruiken inderdaad:

Merk SMC
Type SMCWEBT-G EU
Functie W-LAN bridge
Snelheid 108 Mb/s
Protocol 802.11g
Interface UTP RJ45
Aantal poorten 1 x
Bijzonderheden -
Product code SMCWEBT-G

Suitable for home and/or office, the EZ Connect™ g 2.4GHz Wireless Ethernet Bridge (SMCWEBT-G) instantly converts any Ethernet device, such as a gaming console, printer, set-top box, point-of-sale terminal, desktop or laptop computer into a wireless network device.

Merk SMC zegt mij echter niets, wat echter weinig zegt hoor, weet ook nie alles.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
SMC is op zich geen slecht SOHO merk... Je kan eigenlijk elke bridge gebruiken om verbinding te laten maken. Gewoon je Xbox met een UTP kabel verbinden met je bridge, en je bridge doet verder je wireless...

• bodiam
Hmm, ik wist niet of die beschrijving ook automatisch bevestigd dat de bridge geschikt is voor de Xbox... Aan welke eigenschappen moet zo'n apparaat voldoen om geschikt te zijn? Het is dus niet zo dat automatisch elke AP/Router/Bridge/etc geschikt is?

Anders koop ik hem wel gewoon, en zal ik de ervaringen later delen!

• Mishmash
bodiam schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:46:
Hmm, ik wist niet of die beschrijving ook automatisch bevestigd dat de bridge geschikt is voor de Xbox... Aan welke eigenschappen moet zo'n apparaat voldoen om geschikt te zijn? Het is dus niet zo dat automatisch elke AP/Router/Bridge/etc geschikt is?

Anders koop ik hem wel gewoon, en zal ik de ervaringen later delen!
Het enigste wat die xbox wilt is een IP adres krijgen van een DHCP server, dat er eerst een stukje bekabeld gaat en vervolgens wireless via een bridge zal hem een zorg zijn... Er zijn toch ook geen bepaalde netwerkswitches waar een Xbox mee overweg kan?

• bodiam
Mishmash schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:50:
Het enigste wat die xbox wilt is een IP adres krijgen van een DHCP server, dat er eerst een stukje bekabeld gaat en vervolgens wireless via een bridge zal hem een zorg zijn...
Dat leek mij ook, maar er zijn zoveel praatjes over apparaatjes die niet werken, of 'gamer' devices welke juist zeer geschikt zijn, dat ik toch even het voordeel van de twijfel wou krijgen door hier een topic over te starten. Het apparaat is besteld, en zoals ik al zei, ik zal de bevindingen wel even plaatsen zodra ik hem aangesloten heb.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik gebruik zelf zo af en toe de Asus WL-330g om mijn Playstation 2 draadloos online te kunnen krijgen. Het functioneert aardig en naast Ethernet-to-Wireless optie is het ook nog te gebruiken als Access Point. Vanwege zijn kleine formaat is het ook nog eens zeer makkelijk mee te nemen als je zoals ik op af en toe op locatie bij iemand thuis draadloos moet werken.

Zie mijn review op http://tweakers.net/productsurvey/survey/2277.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2277/1266.jpg

Edit:
Note: ik moest in mijn Playstation 2 wel even een vast IP-adres inkloppen, een DHCP-request ging niet zo lekker namelijk. Op dat moment ging een DHCP-request voor mijn notebook ook niet helemaal lekker. Maar dat kan zoveel oorzaken hebben gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Joen op 20-03-2006 12:09 ]

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Joen,

Hoe stel je die Asus kaart in met dan?? Doe je dat aan je Xbox zelf of eerst aan je pc en dan aan je xbox?

PS: hebben jullie deze als gezien (Wifi in je xbox): http://www.i-hacked.com/content/view/223/62/

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 14:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ik heb hier mijn xdoos aan een wl-500g zitten, in een van de switch poortrn, tevens heb ik aan de usb poort van de asus een externe HD hangen waarvanaf ik films en muziek naar mijn xdoos stream, gaat perfect.

Zet die asus in WDS modus, en het is een wireless bridge + accespoint in een, en nog een stuk goedkoper dan de speciale wireless bridges

Beste film ooit

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden een belkin bridge gekocht om mijn xbox(en) draadloos te koppelen.!

Echter de belkin bridgen (F5D7330df) is te traag om streaming video vanaf me PC HD te spelen..!
Dus koop deze in iedere geval niet..!

• bodiam
Een beetje laat, maar toch nog even een belofte inlossen: ik heb de bridge aangesloten, en hij werkt perfect!

Ik heb bovenstaande bridge gekocht, welke 3 modi heeft: 1 voor access point, 1 voor repeater en 1 voor bridge. Als je hiervan 1 gekozen hebt (ik heb dus bridge gekozen) dien je wat gegevens in te voeren, en kun je verbinding maken naar je access point. Zo gezegd, zo gedaan. Ik speel nu films af via de Xbox zonder enig probleem. Het beeld hapert nooit. Geen slechte deal voor 50 euri!

• Smattie
bodiam schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:58:
Een beetje laat, maar toch nog even een belofte inlossen: ik heb de bridge aangesloten, en hij werkt perfect!

Ik heb bovenstaande bridge gekocht, welke 3 modi heeft: 1 voor access point, 1 voor repeater en 1 voor bridge. Als je hiervan 1 gekozen hebt (ik heb dus bridge gekozen) dien je wat gegevens in te voeren, en kun je verbinding maken naar je access point. Zo gezegd, zo gedaan. Ik speel nu films af via de Xbox zonder enig probleem. Het beeld hapert nooit. Geen slechte deal voor 50 euri!
Welke heb je genomen (ASUS?) en waar heb je hem besteld?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik die 54mbps router van de mycom (digiconnect). Daar kan je in de firmware aangeven dat je gebruik wil maken van een draadloos netwerk. Dan werkt ie dus als een soort extender van je bestaande draadloze netwerk, met 4 ethernet aansluitingen.

edit: deze bedoel ik: http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=81568&productType=1

[ Voor 19% gewijzigd door spone op 24-04-2006 01:09 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:02:
Ik heb een tijdje geleden een belkin bridge gekocht om mijn xbox(en) draadloos te koppelen.!

Echter de belkin bridgen (F5D7330df) is te traag om streaming video vanaf me PC HD te spelen..!
Dus koop deze in iedere geval niet..!
Dat ligt niet aan de belkin bridge. Ik heb hetzelfde ding (hangt hier op het dak van de flat in een tupperware-doos) en trek hier 1.8mb/sec mee over 120m tussen 2 flats.

HDTV.. tja, dat wil niet met een 54mbit setje, maar de rest moet geen punt zijn.

De hierboven genoemde optie van WDS is echter mijn voorkeur: Stuk effectiever en voordeliger (en veelzijdiger inzetbaar)

• Smattie
Zijn die WDS modems of andere modem nog goedkoper dan die andere genoemde accespoints in dit forum dan?

Verwijderd

Hallo
ik ben niet echt thuis in het netwerk gebeuren, maar met wat rondkijken en vragen kom ik een heel eind

ik heb dus ook een xbox en wil deze draadloos aan mijn pc aansluiten om films te kijken via de pc
ik heb dit topic even door zitten lezen en zover ik nu begrijp kan ik het volgende kastje gewoon aansluiten en zou het na wat in te stellen hier en daar moeten werken?

http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=5057

ik bedoel dus deze
ik kan geen kabel tussen de pc en de xbox krijgen dus moet wel draadloos

Verwijderd

iemand een Idee?
alvast bedankt

• Mishmash
Dat kastje zou idd moeten werken.

Tip: ga niet het topic zitten "kicken" binnen 24 uur, dat vinden ze hier niet zo leuk ;)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 14:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Smattie schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:15:
Zijn die WDS modems of andere modem nog goedkoper dan die andere genoemde accespoints in dit forum dan?
Ja, er zijn genoeg draadloze routers die een 4 poorts switch hebben ingebouwd, en die WDS, of bridgemode aankunnen, en dus meer functionaliteit hebben dan alleen een bridge die goedkoper zijn dan de goedkoopste alleen-bridge oplossingen

Beste film ooit

• Mishmash
soepkip schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:57:
[...]

Ja, er zijn genoeg draadloze routers die een 4 poorts switch hebben ingebouwd, en die WDS, of bridgemode aankunnen, en dus meer functionaliteit hebben dan alleen een bridge die goedkoper zijn dan de goedkoopste alleen-bridge oplossingen
Soepkip, ik denk niet dat je hoeft te reageren op een post van 23 april 2006 ;)

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 15:50
daarom heet ie ook soepkip he

• Mishmash

Verwijderd

sorry van dt omhoog helpen van dit topic

maar ik wil eigenlijk mijn xbox rechtstreeks op mijn pc aansluiten dus op de netwerkkaart die erin zit
maar dan draadloos ik heb geen router of zo iets, ik heb internet van wanadoo met een draadloze lifebox

maar ik heb in de computershop hier in de buurt gehoord dat je een draadloos netwerk aan 2 kanten moet installeren maar dat kan niet in de xbox, hoe gaat dit alemaal inzijn werk dan?

als iemand mij wil uitleggen hoe het een beetje werkt zou ik dat super vinden want zoals ik al eerder zei ben ik niet echt thuis in netwerken

alvast bedankt

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Na wat zoeken ben ik nog steeds niet uit welke router/bridge ik moet aanschaffen.
Wie heeft voor mij de goedkoopste oplossing om mijn xbox te koppelen aan de draadloze netwerk?
Pagina: 1