internet valt met ubuntu 5.10 telkens uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
ik heb al 2 weken ubuntu 5.10 draaien op mijn 2de pc.
eerst had ik al problemen met de netwerk kaart ( kon geen verbinding met internet maken).
dat is inmiddels opgelost. maar nu telkens als ik iets download ( bittorent, update's of zelfs via mozzila) valt het internet telkens om de 5 minuten uit. ik krijg het dan pas aan de praat door de netwerk kaart uit en weer aan te zetten. aan de netwerkkaart ligt het niet want ik had er geen problemen mee toen ik op die pc windows XP had geinstalleerd.

mijn netwerkkaart is trouwens een 3Com 3C905C-TXM
weten jullie waar het aan ligt ?

[ Voor 4% gewijzigd door ProVine op 20-03-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens in "/var/log/messages" of daar niets raars staat als het internet weer eens uitvalt? Is het trouwens alleen bij downloaden van dingen of ook bij ander gebruik zoals browsen en chatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
bij het chatten heb ik er nog niks van gemerkt, wel merk ik dat het internet otzettend traag is. terwijl ik op een andere pc ( XP ) lekker snel internet heb. ik had hier trouwens geen last mee toen ik mandrake 10.1 er op draaide

ik zal vanmiddag als ik thuis ben wel even naar de log kijken

[ Voor 13% gewijzigd door ProVine op 20-03-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je ADSL gebruikt, moet je wondershaper als extra optie installeren. Dit voorkomt bufferoverflow van de modem bij assymmetrische verbindingen (verschillende down-upload) en hoge download rate (vb gebruik p2p of ftp).
Voor de juiste waarden moet je wel even experimenteren.
Je zal heel weinig info terugvinden in /var/log/messages.
Ik raad je ook aan om een programma te plaatsen dat automatisch de verbinding herstelt bij lock-out.
Ik dacht dat webmin zo iets had ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
ik heb geen adsl maar Kabelfoon oftewel kabelinternet :P

ter info:

mijn internet modem is verbonden met een linksys router.(welke type router weet ik zo even niet)

kan het daar mischien aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gedeco, maar wel of de verbinding vanuit software of door een hardware fout word afgeschoten en dat is het halve werk al om een oplossing te vinden lijkt me (of ik moet me heet lsterk vergissen nu).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Kill je dhclient eens en kijk of je verbinding daarna wel heel blijft. Als je dhcp niet werkt, overschrijft dhclient soms een wel werkende statische configuratie met als gevolg dat je verbinding weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:18:
@gedeco, maar wel of de verbinding vanuit software of door een hardware fout word afgeschoten en dat is het halve werk al om een oplossing te vinden lijkt me (of ik moet me heet lsterk vergissen nu).
klopt, maar de symptonen lijken in dit geval heel sterk op bufferoverflow van de modem en dan vindt je niets in de logs en kun je verbinding herstellen via eth0 up en down.

Nu bij een kabelmodem is dit fenomeen minder waarschijnlijk, maar in theorie kan elke modem onderheving zijn aan dit fenomeen.

Ik heb me er indertijd blauw op gezocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
ik kon inderdaad niks in de logs vinden. wel wordt mijn kabel nagekeken door kabelfoon ( had gister gebeld). want mijn andere computers begonnen ook raar te doen kwa internet. dus maar hopen dat het daar aan ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

Als je een WRT54G v5 hebt kan het daar ook aan liggen, dioe dingen crashen met torrents om te haverklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Misschien is je kabel een tikje gaar? Ik heb het vandaag gehad. Eerst niets/weinig aan de hand behalve lichtelijk trage transfers. Toen steeds erger en ook dat bij het typen in de console (over ssh) de letters soms net ff later dan getypt in beeld kwamen. Uiteindelijk was de verbinding helemaal weg, terwijl linux wel gewoon zegt dat er een link is op 100MBit full duplex.
De PC even op een andere plek aansluiten en het probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen. Terug zetten en het was weer drama.

[ Voor 4% gewijzigd door VROEM! op 23-03-2006 21:57 ]

ieeeepppppp :P

Pagina: 1