[9200 PRO] Dual screen: 1 scherm wazig

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:11
Zoals de topictitel al aangeeft heb ik een probleem met mijn dual-screen setup:

Ik heb beide schermen ingesteld op een resolutie van 1280 x 1024 @ 85 hz, de videokaart die ik hiervoor gebruik is een Radeon 9200 pro. Ik gebruik de laatste Catalyst drivers.

De kaart heeft een DVI-uitgang en een standaard VGA aansluiting, het beeld van de DVI wordt perfect weergegeven maar de monitor die op de VGA zit heeft een heel wazig beeld waar ik op me op den duur ook flink aan ga irriteren...

Als ik de resolutie van deze monitor iets lager zet naar 1024 x 768 dan is alles weer scherp :?
Aan de monitor zelf mankeert nix.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

• Vlassie1980
#SCHOP#

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor monitorten heb je?
Wat gebeurt er als je de schermen omwisselt?
Zit de monitor die op DVI aangesloten is op DVI-D of DVI-A te werken?

Oslik blyat! Oslik!

• Vlassie1980
dion_b schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:49:
Wat voor monitorten heb je?
Wat gebeurt er als je de schermen omwisselt?
Zit de monitor die op DVI aangesloten is op DVI-D of DVI-A te werken?
Het zijn twee Hewlett Packard hp 9500 monitoren (19")
Als ik de schermen omwissel wordt het beeld op de andere monitor vaag.
De DVI monitor werkt op een aansluiting als deze: http://www.startech.com/productphotos/DVIVGAMF.large.jpg

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat doen de monitoren als je ze appart op de vga aansluit? Ik heb ook een waziger beeld als ik mijn scherm op vga aansluit.

Ik heb wel een tft, en via google vind ik voor de "hp 9500" een crt. Ik neem dan ook aan dat je met een DVI -> VGA verlengstukje werkt.

Volgens de ATI site gaat een 9200 max resolutie van 2048 x 1536 voor een enkele monitor, nu weet ik niet hoe de regel is voor een dual monitor setup maar (1280 x 1024) * 2 = 2560 x 2048 dit zit daar over.
(1280 x 1024) + (1024 x 768) = 2304 x 1792 ook wel maar minder, en ik weet niet of je zo mag rekenen
Op ATI staat wel niks van de 9200pro aleen de SE maar zoveel verschil zit er niet tussen beide.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
vanzelfsprekend is DVI duidelijker dan VGA... tenminste theoretisch... Er zijn wat monitorbouwers die het voor elkaar hadden gekregen om dat andersom te doen, maar die deden iets ernstig verkeerd.

DVI stuurt specifiek elke pixel aan en geeft deze digitale informatie, VGA zegt alleen wanneer je boven in de hoek moet beginnen en hoesnel je dan van links naar rechts, boven naar beneden informatie krijgt... dit moet allemaal maar net uitkomen. Vaak moet je met de instellingen van je monitor kloten om dit helemaal goed te krijgen...maar soms heeft een monitor zo'n 'auto' knop, en doet hij het meeste werk voor je...

leuk verhaal, maar niet op jou van toepassing, lees ik net 8)7

Ik denk dat er iets mis is met je D/A-converter van je kaart... kijk even goed naar de kaart of je niets los ziet zitten... misschien wordt het een RMS'tje... die hoort gewoon niet.

U vraagt, wij antwoorden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nippletwister schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:46:
[...]

Het zijn twee Hewlett Packard hp 9500 monitoren (19")
Als ik de schermen omwissel wordt het beeld op de andere monitor vaag.
De DVI monitor werkt op een aansluiting als deze: http://www.startech.com/productphotos/DVIVGAMF.large.jpg
OK, dus je gebruikt de analoge uitgang van de DVI. Met andere woorden, het ligt zeker niet aan de monitor en ook niet aan je verloopstuk (meestal verslechtert de kwaliteit daar maar mee), dus overduidelijk een probleem met de HD15 (VGA) uitgang.

Als je kaart vrij nieuw is en je niets raars hebt uitgespookt ermee, garantie claimen. Zo niet, andere kaart zoeken :'(

Oslik blyat! Oslik!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

dion_b schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:23:
[...]

OK, dus je gebruikt de analoge uitgang van de DVI. Met andere woorden, het ligt zeker niet aan de monitor en ook niet aan je verloopstuk (meestal verslechtert de kwaliteit daar maar mee), dus overduidelijk een probleem met de HD15 (VGA) uitgang.

Als je kaart vrij nieuw is en je niets raars hebt uitgespookt ermee, garantie claimen. Zo niet, andere kaart zoeken :'(
En als je nou een tweede PCI kaartje erbij zet?

Droogkloot.

Pagina: 1