Faillisement van Twente Computers, 123Computers, 123... *

Pagina: 1
Acties:
  • 962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Dit topic is bestemd voor de gedupeerden van het faillisement van Twente Computers, 123Computers, 123geheugen.com, 123harddisks.com, Geheugenkopen.nl, AAAmemory en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen, om alles wat met de problemen van deze firma's te maken heeft te bespreken, dit naar aanleiding van een groot aantal surveys in de Shop Surveys van deze shops.

Update 6 April 2006
Op 6 april 2006. is door de rechtbank failissement uitgesproken over Twente Computers, 123Computers, 123geheugen.com, 123harddisks.com, Geheugenkopen.nl, AAAmemory

Tel.nr. curator: 074-2909199

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door Longbeard op 06-04-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:10
Straks begint geloof ik in Kassa er een item over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
Termi schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:44:
Straks begint geloof ik in Kassa er een item over.
Het was net in Radar inderdaad, en ze hadden afgesproken alles op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Christiaan-- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:06:
[...]

Het was net in Radar inderdaad, en ze hadden afgesproken alles op te lossen.
Ik had er een topic over geopend... waarin iemand volgens mij terecht zij: "als iets te mooi is om waar te zijn, is dat het ook" - frickY

Maar ik hoop voor de gedupeerden dat ze alles krijgen! Maar.. zoals frickY al zij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Volgens www.uitzendinggemist.nl moet dit de bewuste uitzending zijn van Radar. Ik kan het alleen niet bevestigen want het is een beetje druk daar. 8)7

Link: http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=ihpvGsHEnCoVtHjIrD

Ik voel weer eens mee met die mensen die zijn opgelicht. Ik weet hoe het voelt, heb zelf zoiets meegemaakt met 2MComputers. Super frusterend om opeens je zuur verdiende geld kwijt te zijn. Uiteindelijk na heel veel touw getrek wel het geld terug gekregen. Overigens weer een verdacht patroon, maar dat zal wel een standaard patroon zijn van die 'oplichters'.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal even toevoegen dat de site : www.ilzu.nl ook een onderdeel is van het imperium van de heer S. Aydin en R. Hofs.

Xeper

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan misschien iemand een link geven of kort vertellen wat die zaken precies gedaan hebben?

[edit]http://www2.trosradar.nl/PHP/news/28/1978 al gevonden.

[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-03-2006 01:19 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Update 6 April 2006
Op 6 april 2006. is door de rechtbank failissement uitgesproken over Twente Computers, 123Computers, 123geheugen.com, 123harddisks.com, Geheugenkopen.nl, AAAmemory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand verdere duidelijkheid geven omtrend het faillisement? De kvk gegevens zijn nog niet op dit nieuws aangepast en verschillende bronnen ontkennen het faillisement. Iets meer duidelijkheid zal misschien geen slecht nieuws zijn voor de geduppeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
De KvK geeft wel degelijk een faillissement aan:
Naam: Twente Computer B.V.
Vestigingsadres: Kanaalstraat 131
Vestigingsplaats: 7547AR Enschede
KvK-nummer: 08124525
Soort inschrijving: Rechtspersoon
Status: Faillissement
E.e.a. wordt bevestigd door de notering in het Nederlands Faillissementenregister:
TWENTE COMPUTER B.V. (08-124525)
KANAALSTRAAT
7547 AR ENSCHEDE
Branche Reparatiebedrijf van computers en randapparatuur

Aard Faillissement

Uitspraak 05-04-2006
Curator HFJ MAISSAN
Adres Postbus 00630
Woonplaats 7550 AP HENGELO OV
Telefoon 074-2909199
Sailliant detail is dat dit het derde faillissement in nog geen 2,5 jaar is waar Argon B.V, de beheers/managementBV van de vriendelijke heer R. Hofs als bestuurder bij betrokken is. Op 4-12-2003 ging Xenon Webstore B.V. op de fles, op 15-09-2004 de opvolger Xenon BV en nu op 6-4-2006 Twente Computers. 't begint mij een beetje op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:59
Het vreemde is dat de website van 123computers.nl nog steeds aktief is. Je kan geloof ik zelfs nog steeds producten bestellen. Of is er alweer een doorstart gedaan?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Ik heb lange tijd geleden een reepje geheugen besteld. (circa 96 euro)

Maar na een tijdje heb ik bestelling geannuleerd en ik zou geld terugkrijgen.

Na een aantal emails, vol geduldig zijn, lang wachten kom ik nu pas (gisteren) erachter dat deze bedrijf(ven) failiet zijn of in mijn ogen malafide bedrijven.

Hoe groot is de kans als ik de curator gaat bellen en dat ik geld terug krijg?
Update 6 April 2006

p.s. Moet ik wel aangifte doen van bedrog of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er veel gedupeerden zijn hier op tweakers (die dus ook via de curator hun geld niet terug gaan krijgen, de kans daarop is namelijk zeer klein) dan is er nog een andere mogelijkheid : de bestuurder van de BV hoofdelijk aansprakelijk stellen voor de geleden schade vanwegen wanbestuur. Gezien het feit dat dit al de derde keer is dat deze meneer het presteert een bedrijf falliet te laten gaan lijkt het me dat er een redelijke kans is dat de rechter hierin meegaat.
Nadeel is wel dat de kosten van een dergelijke aktie zo hoog zijn dat het alleen zin heeft als dit voor een hele groep gedupeerden tegelijk wordt gedaan. Individueel zouden de baten (orde van grootte 100 euro) niet tegen de kosten (orde van grootte 10000 euro) opwegen, maar als er honderden gedupeerden zijn wordt het verhaal natuurlijk anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:58

BCC

Wat ik eigenlijk nog het kwalijkst vindt is de manier waarop tweakers.net "meegedaan" heeft aan deze praktijken. Zes webshops in de pricewatch die vanaf hetzelfde adres opereren en die allemaal slechte recenties krijgen... Waarom is daar niet veel eerder de stekker uit getrokken?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
BCC schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:32:
Wat ik eigenlijk nog het kwalijkst vindt is de manier waarop tweakers.net "meegedaan" heeft aan deze praktijken. Zes webshops in de pricewatch die vanaf hetzelfde adres opereren en die allemaal slechte recenties krijgen... Waarom is daar niet veel eerder de stekker uit getrokken?
Omdat T.net de shops alleen maar dichter bij de consument brengt en niet bepaald of een shop moet blijven leven of niet. Ik vind het kwalijk te noemen dat jij T.net als 'medeplichtige' ziet...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik hoopte dat T.net een iets beter standpunt tegenover de gebruikers van hun pricewatch zou hebben, maar blijkbaar is het dus alleen maar om makkelijk veel geld te innen... oh.. om de shops dichterbij te brengen.
Zeker omdat dit er al lang aan zat te komen aangezien al deze webshops een voortzetting waren van Xenon en Xenon Webstore, waar ook al genoeg ellende van op T.net te vinden is.

[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 08-09-2006 14:41 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dus shops met slechte waarderingen moet uit de ShS verwijderd worden zodat niemand meer kan zien dat het 'slechte' winkels zijn? Beetje krom vind je ook niet? 8)7

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
BCC schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:39:
Ik hoopte dat T.net een iets beter standpunt tegenover de gebruikers van hun pricewatch zou hebben, maar blijkbaar is het dus alleen maar om makkelijk veel geld te innen... oh.. om de shops dichterbij te brengen.
Zeker omdat dit er al lang aan zat te komen aangezien al deze webshops een voortzetting waren van Xenon en Xenon Webstore, waar ook al genoeg ellende van op T.net te vinden is.
De Pricewatch bestaat niet alleen voor de 'koop hier!'-praktijken, maar ook voor de 'koop hier niet!'-praktijken. En daarom is de mogelijkheid er juist om (negatieve) ervaringen te plaatsen bij shops.
Zoals AtleX al zei, het zou een stom idee zijn om slechte shops uit de Pricewatch te verwijderen, omdat mensen op die manier niet weten of het een goede of slechte shop is (want er kunnen natuurlijk ook best goede shops bestaan die niet in de Pricewatch terug te vinden zijn).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:39:
Een vermelding van een shop is in basis nog steeds gratis, dus de aanname dat we uitsluitend shops toe staan om geld aan te verdienen, is wel erg kort door de bocht.

Maar inhoudelijk:

Tweakers.net vertrouwt op de waarschuwende werking van de Shop Survey, die onlosmakelijk verbonden is aan een vermelding in de Pricewatch. Het verwijderen van shops zou ook betekenen dat de informatie die daar te vinden is (de diverse negatieve reacties en waarderingen) uit het zicht van de potentiële koper verdwijnt.

Tweakers.net is echter geen "partij" in dit soort situaties: we bieden een platform met hoor en wederhoor, hebben geen inzage in de daadwerkelijke feiten (het is het woord van de winkel tegen het woord van de klant) en het is dus niet aan ons om een oordeel te vellen, of daar conclusies uit te trekken.

Verder is het me niet geheel duidelijk wat voor "beter standpunt tegenover gebruikers" je van ons verwacht, maar als je je vraag probeert te verduidelijken wil ik een poging wagen die te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Roelant schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:52:
[...]
Een vermelding van een shop is in basis nog steeds gratis, dus de aanname dat we uitsluitend shops toe staan om geld aan te verdienen, is wel erg kort door de bocht.
Een Pricewatch Manager abonnement is niet gratis.
Tweakers.net is echter geen "partij" in dit soort situaties: we bieden een platform met hoor en wederhoor, hebben geen inzage in de daadwerkelijke feiten (het is het woord van de winkel tegen het woord van de klant) en het is dus niet aan ons om een oordeel te vellen, of daar conclusies uit te trekken.
Dat snap ik helemaal, maar dit was zo overduidelijk een schild BV BV constructie dat er IMHO wel iets pro-actiever gereageerd had kunnen worden. Maar dit gaat wel heel offtopic allemaal. Dit topic is bedoeld voor gedupeerden dus ik zal het hier niet meer over hebben..

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 08-09-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:03:
Een Pricewatch Manager abonnement is niet gratis.
Maar ook geen vereiste.
Dat snap ik helemaal, maar dit was zo overduidelijk een schild BV BV constructie dat er IMHO wel iets pro-actiever gereageerd had kunnen worden. Maar dit gaat wel heel offtopic allemaal. Dit topic is bedoeld voor gedupeerden dus ik zal het hier niet meer over hebben..
Als je een goed idee hebt over wat zo'n pro-actieve houding had moeten zijn zonder dat wij daarin op de stoel van de rechter gaan zitten, hoor ik dat graag van je, maar daarvoor is deze discussie inderdaad niet de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Ik weet dat het een oud topic is. (ik heb hierin ook reactie achtergelaten)

Maar ik wil even melden dat ik gisteren een brief heb gehad van kantoor (curator of advocaat) dat niemand geld terug kan krijgen.

Het is voorbij en ik ben circa 96 euro kwijt.
Pagina: 1

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.