marktplaats 350 euro...

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
Ik vond dit toch wel een nieuw topic waard:

Zo was ik gisteren weer met mn dagelijkse speurtocht op marktplaats bezig. Leuk even kijken of iemand zn minolta 7D wil verkopen. Toen kwam ik deze tegen minolta 7D + de bekende 17-35...
Dus ik mailen natuurlijk, even een paar vraagjes:
Hallo,

Ik heb wat vragen betreft de 7D die u aanbied op marktplaats:
- versie firmware (zelf geflashed of zo geleverd)
- aantal hot/dode pixels
- huidige status

Mijn nummer is 06...

Met vriendelijke groeten,
Hilbren
toen kreeg ik dit terug:
Geachte heer of mevr
Wij zijn een import en export bedrijf uit thailand
Wij bieden aan ;
Canon D20 met Sigma lens 18-200mm
afstandsbediening
Zonnekap
filter
oplader
batterij
bijbehorende kabels
instructieboekje
Software
Prijs 625 euro

Nikon F70 + nikkor 28-80mm
uv filter
nikkor 80-200mm
Flitser (autofocus speedlight SB-22s)
originele Nikon draagriem en cameratas
Handleidingen en originele verpakking
Prijs 299 euro

Nikon F5 + Nikkor 24-50/3.3~4.5D lens
Hoya UV-filter
SB-28 speedlight flitser
softkap
originele Nikon draagriem en cameratas
Prijs 389 euro

Sony DSC-F717
Sony tas
AC Adapter
Charger AC-VQ800
Memorystick 128 Mb
Instructieboekje
Incl 2 batterijen
Prijs 350 euro

Minolta 7D + toebehoren
17-35mm D zoomlens
Met alle bijbehorende papieren
Compleet in nieuwstaat
Prijs 325 euro

Canon 300d + 18-55 mm
EF 35-105 mm
Kleur zwart
128 MB CF kaart
Kabels en software
Zonnekap
2 Accu's
1 lader
Prijs 389 euro

Wij versturen onze producten per DHL koeriersdiensten
Onze levertijd is 3 dagen
Met vriendelijke groet
en Dan sta je toch even te kijken.. en je gevoel zegt je :? en je portomonee zegt :9~

Hier heb ik toch mijn vraagtekens bij, ten eerste is alleen de naam al niet vermeld en de prijzen zijn ook wel erg extreem.

Ik vraag me af of iemand al eens met zoiets ervaring heeft?
Graag wel serieuze reacties, dingen als "Dat kan nooit" en "ik zou het niet vertrouwen" daar heb ik niks aan, dat weet ik zelf ook wel...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vooraf betalen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Enige advies wat ik je kan geven is haal het product op! Ga in ieder geval geen aanbetaling o.i.d. doen (vooruit betalen al helemaal niet natuurlijk!)

(en ik zou het idd niet vertrouwen... ;))

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:05
hilbren schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:06:
Ik vraag me af of iemand al eens met zoiets ervaring heeft?
Graag wel serieuze reacties, dingen als "Dat kan nooit" en "ik zou het niet vertrouwen" daar heb ik niks aan, dat weet ik zelf ook wel...
Als je al weet dat het nooit kan en niet te vertrouwen is, waar moet je dan een topic over openen :?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

Canon D20 klopt ook niet he ;) Iets klopt er niet lijkt me. Ik zou het niet doen. Dus:

Remember, if it looks too good to be true, it probably is!

[ Voor 30% gewijzigd door janklp op 20-03-2006 10:11 ]

• f@stmem
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-01 15:13
Als je het niet vertrouwd vraag dan of je de spullen kan komen ophalen. Dan kun je zelf zien of je het gene krijgt waarvoor je betaald.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
als je zoekt op de naam van de aanbieder op google krijg je dan dingen in beeld die niet kloppen?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

hemiparo schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:09:
Enige advies wat ik je kan geven is haal het product op! Ga in ieder geval geen aanbetaling o.i.d. doen (vooruit betalen al helemaal niet natuurlijk!)

(en ik zou het idd niet vertrouwen... ;))
Dit is idd het beste advies - een dergelijke prijs is een ritje naar Rijnsburg wel waard :)

Maar zowieso niets vooraf betalen ... en via DHL kan je ook gewoon een baksteen opgestuurd krijgen hoor :P

Die Canon 20D is normaal € 1100 euro incl. de genoemde accesoires - dat kan echt niet voor 625 worden verkocht hoor - de marges zijn best hoog ... maar zo hoog nee hoor!

[ Voor 15% gewijzigd door Vidra op 20-03-2006 10:16 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Hier kan ik zeer kort over zijn.... WELBEKENDE OPLICHTINGSTRUC....

Zie www.internetoplichting.nl

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
andreict schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:11:
als je zoekt op de naam van de aanbieder op google krijg je dan dingen in beeld die niet kloppen?
Ik vindt helemaal niks op google over de naam van de aanbieder.

Maar ik heb al een mailtje terug gestuurd:
De producten die u aanbiedt zijn wel heeel erg scherp.
U zegt "wij zijn een import en export bedrijf uit thailand"
ik denk "hoe heet uw bedrijf dan en waar is het kamer van koophandel nummer?"

Drie dagen levertijd? dus u heeft het hier in nederland al op voorraad?
En welke garantie kunt u mij bieden voor die prijs?

U merkt het al met dit mailtje welk u niet echt een goede indruk bij mij.
Echter ik ben nog steeds wel geintereseerd of u mij een minolta 7d kunt leveren?
Graag zou ik even telefonisch contact willen hebben? (telefoon nummer?)

Met vriendelijke Groeten,
Hilbren

[ Voor 5% gewijzigd door hilbren op 20-03-2006 10:38 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
hilbren schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:37:
[...]

[...]
Wil je graag opgelicht worden :? Gewoon negeren, je gaat de boot in als je reageert.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

P_de_B schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:38:
[...]

Wil je graag opgelicht worden :? Gewoon negeren, je gaat de boot in als je reageert.
ach, als je gewoon normale reacties krijgt en t lukt je om met ze af te spreken zodat je eerst de camera kan zien, dan lijkt het me de moeite wel waard.

dus gewoon proberen af te spreken met de verkopers. willen ze dit niet, dan lijkt t iets te veel op oplichting en zou ik ze dat vriendelijk vertellen in een mailtje

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Dat moeten inderdaad wel oplichters zijn. Ik heb ook een keer zo'n mailtje gehad toen ik een jaar geleden naar een 300D zat te kijken. Die kostte daar toen 450,- euro, terwijl je blij mocht zijn als je hem in een winkel voor 600,- kon vinden. Ze zullen wel om de zoveel tijd van naam wisselen om niet met google gevonden te worden, maar dit kan in ieder geval absoluut niet te vertrouwen zijn. Als je echt bereid bent een camera uit Azië te laten komen kan ik je doorverwijzen naar Hongsien Kwee van fotoapparatuur.nl. Die is in ieder geval te vertrouwen getuige mijn ervaring en de vele positieve feedback. Hoe het zit met invoerrechten etc. mag je zelf uitzoeken.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

hilbren schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:37:
Ik vindt helemaal niks op google over de naam van de aanbieder.

[...]
Ben benieuwd of je nog een reactie terugkrijgt. :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Vidra schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:11:
[...]

Dit is idd het beste advies - een dergelijke prijs is een ritje naar Rijnsburg wel waard :)

Maar zowieso niets vooraf betalen ... en via DHL kan je ook gewoon een baksteen opgestuurd krijgen hoor :P
Helemaal mee eens.
Die Canon 20D is normaal € 1100 euro incl. de genoemde accesoires - dat kan echt niet voor 625 worden verkocht hoor - de marges zijn best hoog ... maar zo hoog nee hoor!
Ongelooflijke onzin ;) Overal waar Canon op staat, staat onder ongelooflijke prijsdruk. Marges zijn een paar procent maximaal. Afhankelijk van je perceptie kan dit hoog zijn, maar ik denk dat de gangbare opninie hieromtrent duidelijk een ander signaal afgeeft.

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Pas dat artikel in Computer!Totaal gelezen? Niet doen dus :) Als je kunt ophalen is het altijd leuk te proberen natuurlijk maar de kans dat je voor niks gaat is groot.
BTW, zeg het iig even als het lukt, dan ga ff die 20D halen, desnoods op de fiets >:)

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

De vraag is óf je überhaupt met een paar honderd euro in je kontzak bij zulk gajes op bezoek wilt, om die cam te bekijken. :X

Die "h.kasteel" heeft meer aanbiedingen op Marktplaats staan, die op DPZ ook al als 'onzuivere koffie' gekenschetst werden. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

hilbren schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:06:
Ik vond dit toch wel een nieuw topic waard:................Graag wel serieuze reacties, dingen als "Dat kan nooit" en "ik zou het niet vertrouwen" daar heb ik niks aan, dat weet ik zelf ook wel...
Welke reacties wil je dan?

mogelijke reacties:
*Ja joh moet je doen
*Laat die andere bedrijven maar 400euro teveel vragen, dit bedrijf is gewoon lief en legt zelf een paar euro toe
*zoek in het SG-topic en er staan veel van dit soort vragen, allemaal hetzelfde antwoord>het kan gewoon niet.

www.casarodriguillo.com

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
Het kan natuurlijk wel. Ooit al van het woord heling gehoord? :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:05
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:14:
Hier kan ik zeer kort over zijn.... WELBEKENDE OPLICHTINGSTRUC....

Zie www.internetoplichting.nl
Best leuk topic daar, kennelijk hebben ze in Thailand ook @home en doen ze zaken via Westen Union, moet toch bekend voorkomen, dat laatste...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Uhm ja, met een beetje helder nadenken snap je zelf wel dat het nep is: niet alleen door de prijzen maar ook door 't verkeerd neerzetten van modellen (Canon D20) enzo:
Dan heeft een topic ook geen nut hè ;)

Dicht dus maar :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.