Toon posts:

[Indesign] Productentabel + bijhorende foto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

in het bedrijf ben ik de allround persoon die instaat voor alles betreft webdesign, emailmarketing, drukwerk, interne IT enz...

Ik heb weer een heuse deadline gekregen voor het maken van een productcatalogus. Eventjes snel uitleggen wat men precies wenst:

Bronbestanden:
  • Excel sheet met 3 kolommen: Product Nr | Product omschrijving | Product Prijs
  • Mapje met allemaal foto's. Foto's hebben naam van productnummer.
Doel:
Een lijst (tabel) met overzicht van alle producten nl:
Foto | Product Omschrijving | Product Prijs
maw. De producten moeten voorzien zijn van bijhorende productfoto.
Afbeeldingslocatie: http://www.worldkarts.com/catalog.jpg

Eerst had ik hiervoor Acces geprobeerd om eerst alle gegevens in een tabel te importeren en
daarna aan de hand van een rapport en een klein beetje VB de bijhorende foto te plaatsen maar
dit is niet echt naar wenst. Vandaar dat ik denk dat ik hiervoor mss inDesign kan gebruiken?
Ik heb reeds wat ervaring met dit programma voor eenvoudig drukwerk (flyers, enz..)

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen? Waarschijnlijk zullen er mensen verwijzen naar plug-ins
maar dit had ik liever vermeden tenzij ze gratis zijn.

Wie kan mij verderhelpen aub?

bedankt.
Wouke

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Ik verwijs dit topic even naar GFX omdat je wil weten hoe je dit het beste kunt doen. Als je wil weten waarmee kan ik het topic ook naar SA gooien :)

Verwijderd

Topicstarter
Perfect... nu hopen op een helpende hand... _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 11:46 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 16:40
ik heb ooit een InDesign scriptje geschreven dat zocht op de tekst 'term.tif' en deze tekst verving door een graphic met de naam term.tif. Dit was echt een heel eenvoudig scriptje, en met de scripting-guide (die kan je op de Adobe-site downloaden) kan je dit zo namaken.

Houdoe

Verwijderd

met indesign cs2 kan je de gegevens zo inladen, vanuit excel saven als csv, en in indesign als datasource gebruiken. Wekt prima

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:20:
ik heb ooit een InDesign scriptje geschreven dat zocht op de tekst 'term.tif' en deze tekst verving door een graphic met de naam term.tif. Dit was echt een heel eenvoudig scriptje, en met de scripting-guide (die kan je op de Adobe-site downloaden) kan je dit zo namaken.
bedankt Witte. Ik denk dat ik hiermee wel aan de slag geraak.

Ondertussen heb ik mijn probleem opgelost door MS Access te gebruiken.
nl. een rapport gemaakt dat een tabel met gegevens overloopt en dan telkens de juiste foto naar het scherm wegschrijft.
Pagina: 1