Toon posts:

[C#] Niet te stoppen service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben samen met een jongen uit mijn klas een service aan het maken die op een aantal computers moet komen te draaien. Het is echter niet de bedoeling dat deze service afgesloten kan worden, op wat voor een wijze dan ook. Wij hebben al wat rond gezocht maar hebben hier zo snel geen informatie over kunnen vinden.
Weet iemand in hoeverre dit mogelijk is en eventueel hoe?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als het goed is is elk process gewoon te killen. Je krijgt bij een service wel netjes de kans om hem af te sluiten als daar om gevraagd wordt. Je zou dit kunnen misbruiken door hier een ander process te starten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
offtopic:
Klinkt als een virus
;)

Ik meen mij te herinneren dat je een service niet kan stoppen als hij door een andere service wordt gebruikt. Misschien kan je dan twee services elkaar laten gebruiken.
Maar het zou goed kunnen dat ik nu onzin uitkraam en dat een service uiteindelijk altijd wel te stoppen is.
Waarschijnlijk moet je iets met rechten proberen. ff googlen ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 13:42

ZeroCode

Woopie

Wat heel slordig zou zijn is het volgende:
Bij de OnStop event gewoon hetzelfde programma opstarten ;)

Het is niet mooi maar ja it gets the job done....

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Als je het proces services.exe noemt kun je hem niet beeindigen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat je ook nog kunt proberen is gewoon de "CanStop" property van ServiceBase op false zetten. Maar volgens mij kunnen admins dan nog steeds de service stoppen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 13:42

ZeroCode

Woopie

rwb schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:56:
Wat je ook nog kunt proberen is gewoon de "CanStop" property van ServiceBase op false zetten. Maar volgens mij kunnen admins dan nog steeds de service stoppen.
Is daarna nog gewoon te stoppen...

Ik heb het wel een keer voor elkaar gekregen om een service niet te kunnen laten stoppen, maar dat kwam merendeel door crappy code :)
Deinstalleren wou ook niet meer, niks... *Hij was er en wou nooit meer weg* lol
Pagina: 1