[Powerbook] Toetsenbordverlichting Defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 11:53

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn toetsenbordverlichting.
Als ik mijn Powerbook opstart (koud) en het is donker, krijg ik de juiste toetsenbordverlichting. Als ik daarna mijn omgeving lichter maak, gaat (naar behoren) de verlichting uit en wordt ook het contrast van mijn scherm netjes aangepast.
Als ik mijn Powerbook wakker maak uit sleep/deepsleep krijg ik de verlichting niet meer op gang. Als het donker is, of ik maak het donker na het wakker maken van de mac, wordt alleen mijn contrast nog aangepast!
  • Ik heb de settings gecontroleerd, deze staan goed. Verlichting wordt dus ook tijdens de koude start netjes aangezet, mocht dit nodig zijn.
  • Ik heb "F8" ingedrukt. Deze geeft aan dat de verlicht aan/uit is, maar hier krijg ik een "niet mogelijk" rondje doorheen. (zoeits -> ø )
Ik heb al rondgezocht, maar begin te vermoeden dat er iets niet helemaal lekker zit. De sensors doen het wel, aangezien mijn contrast wordt aangepast, en de verlichting zelf doet het ook, aangezien een koude start wel voor verlichting zorgt!

Ik heb dit document al doorgelezen, en krijg dus de foutmelding die bij afbeelding 2 staat! Is er dan toch iets mis met mijn sensors?

Iemand die mij kan helpen?

Spec: 1,67Ghz PowerBook G4 High-Res 15"
OS X 10.4.5 (alle updates installed)

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Begin langzaam te vermoeden dat ik de enige ben met een niet correct werkend backlight toetsenbord! :X

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
Ik denk dat niemand een oplossing weet, en het lijkt me dan ook het handigste als je even langs een Apple Service Provider gaat. Daar kunnen ze je vast wel helpen, en aangezien je volgens mij nog wel garantie hebt zal het je niets kosten :)

Verwijderd

Coreantes schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:26:
...
Iemand die mij kan helpen?

Spec: 1,67Ghz PowerBook G4 High-Res 15"
OS X 10.4.5 (alle updates installed)
Ik heb dezelfde PowerBook als jij en ik heb ook wel eens tijdens het tikken vreemd gedrag gezien; dan kan de intensiteit van het toetsenbord wisselen. Dat komt waarschijnlijk omdat dan mijn handen in de buurt van de roostertjes naast het toetsenbord zijn waar de lichtsensors onder zitten en het inkomende licht verminderen.

Wat jij beschrijft heb ik ook wel eens gehad maar volgens mij treed dat vrijwel altijd op als het te licht is. Dan krijg je idd een rondje met een streep er doorheen. Hou je powerbook eens voor de gek en leg eens beiden handen op de roostertjes naast je toetsenbord (je powerbook ziet dan geen licht meer en 'denkt' dat het donker is) en kijk wat er dan gebeurt (je scherm intensiteit moet donkerder worden en je toetsenbord verlichting moet aangaan).

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 11:01 ]

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:54:
[...]

Ik heb dezelfde PowerBook als jij en ik heb ook wel eens tijdens het tikken vreemd gedrag gezien; dan kan de intensiteit van het toetsenbord wisselen. Dat komt waarschijnlijk omdat dan mijn handen in de buurt van de roostertjes naast het toetsenbord zijn waar de lichtsensors onder zitten en het inkomende licht verminderen.

Wat jij beschrijft heb ik ook wel eens gehad maar volgens mij treed dat vrijwel altijd op als het te licht is. Dan krijg je idd een rondje met een streep er doorheen. Hou je powerbook eens voor de gek en leg eens beiden handen op de roostertjes naast je toetsenbord (je powerbook ziet dan geen licht meer en 'denkt' dat het donker is) en kijk wat er dan gebeurt (je scherm intensiteit moet donkerder worden en je toetsenbord verlichting moet aangaan).
Al geprobeerd, natuurlijk...

Het heeft geen enkele zin, wat ik ook doe, vanuit sleep/deepsleep, of na te veel licht tijdens koude start, krijg ik 'm op geen enkele mogelijk aan.

Ik denk dat ik misschien eens een nieuwe installatie van OS X kan proberen! ;)

Verwijderd

Zo te zien zijn er mensen met Brightness problemen met OSX 10.4.5. Misschien werkt dit ook door naar het keyboard backlight?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 18:13 ]

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:12:
Zo te zien zijn er mensen met Brightness problemen met OSX 10.4.5. Misschien werkt dit ook door naar het keyboard backlight?
Bedankt, hier kan ik wat mee in zoverre dat het mogelijk software gerelateerde problemen zijn! Het rare is alleen dat ik in theorie dan toch niet de 'enige' zou moeten zijn? Als het software is, zou iedereen/een groot gedeelte van de mensen met een PB er problemen mee moeten hebben, lijkt mij dan!

Ik wacht het even af, mogelijk een nieuwe install en een bezoekje aan een Apple Service Point voor de toekomst!

Verwijderd

Deze persoon heeft ook problemen met backlight en 10.4.5. De oorzaak van het probleem lijkt dus toch een beetje naar 10.4.5 te wijzen :)

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:01:
Deze persoon heeft ook problemen met backlight en 10.4.5. De oorzaak van het probleem lijkt dus toch een beetje naar 10.4.5 te wijzen :)
Hij heeft het ondertussen opgelost! De jambek is vergeten te rebooten na de 10.4.5 update! Ik zit nog wel steeds met het probleem, ondertussen! 8)7
Pagina: 1