Toon posts:

sfeer creëren in een filmpje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een filmpje aan het maken, en als ik dat nu bekijk is dat gewoontjes, zoals je alles ziet op tv enzo, heel scherp. Nu wil ik daar een bepaalde sfeer insteken, alleen weet ik niet erg goed hoe.

Een tijdje geleden zag ik op tv een reportage over hoe ze de reclames van axe hebben gefilmt. Je zag daar dat alles ook gewoon heel scherp was en heel gewoontjes. Echter als je de reclame bekijkt, is het wat groener, wat donkerder, ruwer (aléja, ik kan het niet zo goed benoemen eigenlijk), maar er is een andere sfeer aanwezig. (wil je het reclamefilmpje bekijken om te zien wat ik bedoel: klik hier.

Ik zou dus een dergelijke sfeer in mijn filmpje willen steken. Weet iemand welke filter, effect, ... ik het best daarvoor zou kunnen gebruiken?
Ik heb de programma's adobe premiere en adobe after effects. Dus moest het met één van deze programma's lukken zou dat schitterend zijn.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Muziek is erg belangrijk in films. Dit bepaald voor de grootste deel de sfeer. Ik zou dus eerst hier eens naar kijken.

Om maar eens een paar voorbeelden te geven:
emitioneel
More
The Piano
Dit zijn filmpjes die vrij emotioneel zijn voor sommigen. Let hier bij vooral op het soort muziek. Dit is langzaam, rustig en muziek loopt met de gevoelens mee van de hoofdpersoon.

actie
Extremely low altitude flying
Extremely low altitude flying 2
Extremely low altitude flying 3
Dit zijn vooral actie films met een zekere WOW effect. Dit komt omdat hier snelle, actieve muziek gebruikt wordt. Je merkt meteen dat de film anders is.

offtopic:
Voor als je trouwens geintresseerd bent in dit soort filmpjes verwijs ik je naar dit topic: [rml][ filmpjes] Het Wow... effect[/rml]

Effecten kunnen ook zeer goed helpen. Om de aandacht bijvoorbeeld ergens op te richten kun je dat gedeelte scherp maken en de achtergrond een waas meegeven. Om bijvoorbeeld een object snel te laten lijken geef je de achtergrond een soort van waas mee en een veeg de andere richting op (weet zo geen beter manier om dit te beschrijven). Door een filmpje wat donkerder te laten lijken ram je er een mystrieus muziekje op de achtergrond en je maakt het beeld wat donkerder.

Ik kan hier dat filmpje niet bekijken dus ik kan je geen advies geven over hoe jij het zou kunnen doen, omdat ik dus niet weet hoe je het wilt hebben. Maar probeer eens de sfeer die je wilt te omschrijven.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:58
eghie schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:48:
offtopic:
Voor als je trouwens geintresseerd bent in dit soort filmpjes verwijs ik je naar dit topic: [rml][ filmpjes] Het Wow... effect[/rml]
Aangezien hij nog geen HK-acces heeft zal hij hier weinig aan hebben...

Verwijderd

misschien bepaalde stukjes opnieuw filmen met een kleurfilter? Ooit Jeremy Clarckson van Top Gear eens een paar zinnetjes horen zeggen over het gebruik van kleurfilters op de lens om zo de auto's er "sneller en scherper" uit te laten zien