ipod-video, xvid met ondertiteling?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.871 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi, ik heb n ipod video,
en ik download daarvoor xvid movies, alleen die zijn zonder ondertiteling,
weet iemand hoe je daar ondertiteling op kan plakken ofso?
of met n file erbij die t er dan onder zet, kan t uberhaupt met ipodvideo dan?

graag reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Ik denk dat je de film zult moeten re-encoden, met de subtitles in de videostream ingebakken. Kon niets vinden over subtitle support van de iPod, en daarnaast leek het me al zeer sterk.

Een freeware tooltje hiervoor: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/ Ik kon alleen zo snel niet vinden of deze subtitles inbakken ondersteund. De meeste tooltjes hiervoor zijn dan ook shareware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het me nog goed herinner kan het toch met het freeware proggie virtualdubmod. Hiermee kan je dan de subtitles in de film inbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor de informatie, ik ga dat virtualdub proberen, videora gebruik ik al zowiezo om avi om te zette zodat t op de ipod kan maar subtitels toevoegen kan daar niet mee jammer helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hier of ik vóór dat ik de .avi omzet naar ipod formaat de ondertitels erop moet zetten of erna? of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi met virtualdub krijg ik n error:

Couldn't locate decompressor for format 'DIV3' (Microsoft High-Speed MPEG-4 V3 [Hack: Divx Low-Motion])

VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as those used by Windows Media Player, are not suitable

wtf nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

http://www.svcdnewbie.nl/...ec/ff.MPEG4.VFW.Codec.zip

Denk dat je deze even moet instaleren.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Bloodsister, zou je in het vervolg gebruik willen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je de laatste bent die gereageerd heeft binnen 24 uur? Anders staat het zo kickerig. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:07:
offtopic:
Bloodsister, zou je in het vervolg gebruik willen maken van de [afbeelding]-knop als je de laatste bent die gereageerd heeft binnen 24 uur? Anders staat het zo kickerig. ;)
sorry ik begrijp je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die codec gedownload en geinstalled maar krijg nog steeds de foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Als je iets naar boven in dit topic kijkt zie je dat jij 3 posts onder elkaar geplaatst hebt (binnen 24u ook nog), hij bedoelt dat je in dat geval de editknop (rechtsboven) moet gebruiken om je post aan te passen :)
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:15:
[...]
ik heb die codec gedownload en geinstalled maar krijg nog steeds de foutmelding
Probeer ffdshow even http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm en vergeet div3 niet aan te vinken.

edit: oh crap, ffdshow is natuurlijk een directshow geval.. gaat dus niet werken wss.
edit: http://www.koepi.org/xvid.shtml gaat wel werken denk ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door geez op 20-03-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het echt veels te ingewikkeld zijn er geen nederlandse sites ofso of iig waar het uitgelegd word, ik moet dat programma dus downloaden en dan? want virtualdub werkt dus niet he, en als ik die ontitels erop krijg en dan de hele avi file omzet voor ipod ready bestand staan die ondertitels er nog wel goed op dan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

http://www.videohelp.com/forum/userguides/153058.php

Kon geen nederlandse vinden ;) Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn? :P Denk dat je eerst ff een normale AVI moet maken, dan de subs erin bakken en daarna pas naar iPod formaat converten..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu met virtualdub bezig om er ondertiteling onder te zetten,
maar dat duurt heel lang, is het ook mogelijk om t bij n mp4 (ipod ready) te doen dat lijkt me veel sneller kunne of niet?

hey ik heb nu ondertitels gezet onder me mp4 file alleen ik kan alleen maar opslaan als avi enzo
en niet dit bestand opslaan zoals het is, hoe moet dat nu?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:13:
maar dat duurt heel lang, is het ook mogelijk om t bij n mp4 (ipod ready) te doen dat lijkt me veel sneller kunne of niet?
In principe zal het progje altijd de videostream moeten decompressen om dan de ondertiteling toe te voegen en weer opnieuw te compressen. Met gecomprimeerde videostreams kun je namelijk weinig....

Dus nee, het kan waarschijnlijk niet sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:13:

hey ik heb nu ondertitels gezet onder me mp4 file alleen ik kan alleen maar opslaan als avi enzo
en niet dit bestand opslaan zoals het is, hoe moet dat nu?
Bestand opslaan zoals het is? :? Het is ook een .avi file dus dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:25:
[...]

Bestand opslaan zoals het is? :? Het is ook een .avi file dus dat klopt.
nee het is n mp4 zeg ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
halo als ik onder de avi file ondertitels doe, de originele avi file is 700 MB,
als ik dan klik start frame server, en dan weer n nieuwe virtualdub opstart, de .vdr file open,
en die opsla als een avi file kom ik ongeveer bij de helft al op 5GB te zitte!!
veels te veel natuurlijk, hoe zorg ik ervoor dat het gewoon rond de 700MB blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:27:
als ik dan klik start frame server, en dan weer n nieuwe virtualdub opstart, de .vdr file open,
veels te veel natuurlijk, hoe zorg ik ervoor dat het gewoon rond de 700MB blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:27:
Kijk eens op www.extradvd.nl, hier staat de tutorial in het nederlands.
Wat betrefd die 5 GB, ik denk dat je een paar programma's door elkaar haalt, virtual dub gebruik je namelijk alleen maar om audio uit de film te halen en voor de frame server en die twee bestanden zijn nooit groter als de originele film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:50:
[...]

Kijk eens op www.extradvd.nl, hier staat de tutorial in het nederlands.
Wat betrefd die 5 GB, ik denk dat je een paar programma's door elkaar haalt, virtual dub gebruik je namelijk alleen maar om audio uit de film te halen en voor de frame server en die twee bestanden zijn nooit groter als de originele film.
ik word n beetje ziek ervan dat niemand echt antwoord geef op mn vraag,
normaals ik wil ondertiteling op mn avi plakken zodat ik m daarna om kan zette naar mp4 mét onderiteling.
ik zoek dus geen programma om mn dvd te bekijken met ondertiteling want dat kan ik zelf ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
spuit 11.

Om toch nog een nuttige reply te geven.

Je had als ondertiteling in je film gekregen toch (met de plugin van avery lee oid in virtualdub?)? Alleen het duurde te lang, en het bestand was te groot. Toen ik subs in divx bestanden zette, duurde dit ongeveer 2 uur voor het coderen. Ik codeerde de film altijd in 2 stappen, eerste stap geluid, en de tweede beeld en geluid. Daardoor blijft de kwaliteit van de film nog redelijk tot goed.

Ik zou met virtualdub de film hercoderen met de subs erin, kwaliteit kan dan vast ook wel wat lager, dus dan duurt het coderen ook niet zo lang, want je kijkt het toch op een klein schermpje. En als dat gedaan is de film omzetten naar mp4, zodat je hem op je ipod kunt afspelen.

@hieronder, ik gaf je een antwoord wat al was gegeven.

[ Voor 255% gewijzigd door Justawitte op 23-03-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sorry, maar je opent vijf topics sinds november met dezelfde vraag [iets ander onderwerp]...en dan geef je kritiek op de mensen die je helpen.. :? Daarnaast blijkt uit geen van de topics wat je nou echt zelf heb gedaan om te zoeken! Zie ook de links in het SA FAQ en virtual dub

Maar ik ben de beroerdste niet....
Belangrijkste stappen zijn als volgt.
- AVI film pakken
- Codecs installeren [dat was je foutmelding...dus ook de losse MP4, zie de link in deze thread]
- Hercoderen met virtual dub [let goed op de settings die je maakt]. Als je PC niet snel/goed genoeg is, krijg je onherroepelijk problemen [die 5Gb is alleen als je hele hoge settings instelt].

En nee, coderen en hercoderen is nou eenmaal een langdurig proces....kan er ook weinig aan doen

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:14
PocketDivXEncoder doet wat jij wilt.

Daaruit krijg je netjes een divx-filmpje + ondertiteling, die je op zijn beurt weer kunt converteren naar .mov voor je Ipod (bijvoorbeeld met Videora, wat geez al zei).

Lang niet zo omslachtig als VirtualDub.

Veel plezier ermee.

[ Voor 17% gewijzigd door Muramasa op 23-03-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morgoth88 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:11:
PocketDivXEncoder doet wat jij wilt.

Daaruit krijg je netjes een divx-filmpje + ondertiteling, die je op zijn beurt weer kunt converteren naar .mov voor je Ipod (bijvoorbeeld met Videora, wat geez al zei).

Lang niet zo omslachtig als VirtualDub.

Veel plezier ermee.
hey bedankt daar heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodME kan avi's omzetten naar iPod-formaat en daarbij ineens de ondertitels erin branden. Je hebt dan wel avisynth (2.0?) nodig. (srry dat ik geen links zet, mr even googlen en je hebt het direct!)

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Na 2 jaar denk ik dat de TopicStarter het probleem wel heeft opgelost. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.