Afgelopen week een Promise SX4300 en 4 diamondmax 300GB SATA2 schijven gekocht om een Raid 5 array te maken. Alles volgens het boekje gedaan, kaart in het pci-x slot gedaan, wordt gedetecteert tijdens het booten, fast build utilty ingegaan om de array aan te maken, alle schijven worden netjes herkend, geen probleem allemaal. Vervolgens is windows opgestart, ik kijken in disk management, niets....wat ik las/verwacht is dat er automatisch een wizard komt die zegt dat er een nieuwe schijf is gevonden en dat deze geformatteerd moet worden maar deze kwam niet. Vervolgens de WebPAM software geinstalleerd en opgestart. Maar ook hier worden geen schijven herkend, zowel fysiek als logisch niet. Overigens ziet fdisk ze ook niet als ik boot in DOS, ik weet niet of dit klopt of niet?
Ik heb van alles geprobeerd, ander pci-x slot, andere sata kabels, array opnieuw gebuild, windows 2003 opnieuw geinstalleerd, sata raid kaart verwijderd in devicemanager en opnieuw geinstalleerd. Schijven apart gecontroleert in andere pc door ze aan de onboard sata controller te hangen en formatteren.
Overige specs:
- Accelertech Ato 2161 Serverbord (ja, vaag merk ik weet het, maar pci-x kaarten worden prima herkend in devicemanager en amd driverpack geinstalleerd) met onboard vga
- Adaptec 39160 scsi kaart waar de systeemdisk en dvd-rom aan hangt
- opteron 246 proc
- 1 gig Kingston ECC Reg geheugen
dus samengevat: schijven/array worden door de raidcontroller gezien tijdens booten maar niet meer in windows zelf
Ik heb van alles geprobeerd, ander pci-x slot, andere sata kabels, array opnieuw gebuild, windows 2003 opnieuw geinstalleerd, sata raid kaart verwijderd in devicemanager en opnieuw geinstalleerd. Schijven apart gecontroleert in andere pc door ze aan de onboard sata controller te hangen en formatteren.
Overige specs:
- Accelertech Ato 2161 Serverbord (ja, vaag merk ik weet het, maar pci-x kaarten worden prima herkend in devicemanager en amd driverpack geinstalleerd) met onboard vga
- Adaptec 39160 scsi kaart waar de systeemdisk en dvd-rom aan hangt
- opteron 246 proc
- 1 gig Kingston ECC Reg geheugen
dus samengevat: schijven/array worden door de raidcontroller gezien tijdens booten maar niet meer in windows zelf