Toon posts:

PC slaat vast of reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dat mijn pc steeds uitvalt soms gaat ie piepen en kan ik nix meer doen soms reboot ie automatisch soms slaat ie gewoon vast en kan ik nix meer doen hij doet dit minimaal 1 x per uur

specs
CPU : intel 1.7 ghz
MOEDERBORD : GIGABYTE 8IRX, 1.x
MEMORY : 512 mb
GFX : XFX 6800 GT 256 mb
VOEDING : HUNTKEY 400 watt

ik heb al een format gedaan en de kast stof vrij gemaakt :P
Bvd, James

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 01:52 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Als ik vragen mag, WAT gaat er piepen? controlleer waar het geluid vandaan komt. Als het van het moederbord is, moet je in je boekje kijken wat de piepjes betekenen. Of gaan googlen.

Het zou ook goed een voedings probleem kunnen zijn, dat hij beetje brak geworden is.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb je al Memtest x68 uitgevoerd? (Die kan fouten in geheugen/moederbord vinden.) Wat zijn trouwens de temperaturen (VGA, CPU, NB) bij zware belasting van het systeem? En zo mogelijk: wat zijn de voltages van de voeding?

[ Voor 14% gewijzigd door JanWillem32 op 20-03-2006 02:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
de piep komt uit mijn boxen zover ik weet maar de piep komt minder vaak voor als dan het gewoon vast slaan van de pc.

TEMPS

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1654/viezeteef0he.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img461.imageshack.us/img461/5817/hoer6ll.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 02:11 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind je harde schijf wel een beetje verdacht warm. En schakel "automatisch opnieuw opstarten" eens uit (te vinden bij je systeemeigenschappen). En zie je ook nog foutmeldingen in je logboek?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
als mijn pc automatisch gereboot heeft staat krijg ik altijd Het systeem is hersteld van een ernstige fout rapport verzenden blabla

• Outerspace

Outerspace

Dat zeg ik, schakel dat eens uit. Dan zou je namelijk een blauw scherm moeten krijgen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
uitgeschakeld :D maar ik ga nu slapen laat hem wel aanstaan kijken of ie morgen ochtend nog aan staat.

bvd, James

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Harddisk verdacht warm? Hele systeem is verdacht warm, of is het een Intel :-) Ik zou toch maar eens wat aan een goede cooling doen, en speedfan eens goed configureren. Overigens voor een Intel op 1.7 GHz is het wel allemaal heel warm.

[ Voor 17% gewijzigd door Wim-Bart op 20-03-2006 02:44 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Outerspace

Outerspace

wim-bart schreef op maandag 20 maart 2006 @ 02:44:
Harddisk verdacht warm? Hele systeem is verdacht warm, of is het een Intel :-) Ik zou toch maar eens wat aan een goede cooling doen, en speedfan eens goed configureren. Overigens voor een Intel op 1.7 GHz is het wel allemaal heel warm.
Ik vind 26 graden helemaal niet warm 8)7
De CPU kan meestal meer dan 70 graden aan (sommige AMD's zelfs 90 graden), dus ik weet niet waar jij dit op baseerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt nog steeds vast :(

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
doe eens een burn-inn test met sisoft sandra.. kijk of hij dan uitslaat... ondertussen dat je dit doet.. kijk dan of je tempratures niet oplopen naar een bepaald aantal graden.

Kijk ook of je voltages geen gekke dingen doet.
Pagina: 1