Toon posts:

[XP] Systeem hangt tijdens het spelen van games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik zit met een erg vervelend probleem.. Ik heb een paar maanden geleden mijn computer geupgrade, laat ik maar met de specs beginnen:

Specs
Asus A8N-SLI (nForce 4)
AMD Athlon XP 4200+ Dual-core processor
Geforce 7800 256MB
Corsair 2x 1024MB dual-channel geheugen, oftewel 2Gig in totaal
IDE én SATA schijven, niet in RAID
De SATA schijven zijn van Western Digital (SATA WD Caviar series)
De IDE schijven van Maxtor.
PSU: Tagan U01 series 480W
Ik heb niks in mijn systeem overgeklokt.

Het daadwerkelijke probleem:
Sinds de upgrade van mijn computer, die Windows XP Pro draaid met alle SP & updates, heb ik problemen bij het spelen van games.

Neem als voorbeeld Battlefield 2:
Ik zit online te gamen en op een gegeven moment loopt mijn hele PC vast.. Hij speelt herhaaldelijk het laatste geluid wat uit de speakers kwam opnieuw af. Na ongeveer 20 seconden echter, gaat hij weer verder. Met Battlefield 2 is dit extreem vervelend, want dan krijg je een timeout waardoor je gedisconnected wordt, maar dat laat ik verder achterwege.

Maar dit gebeurd niet alleen met Battlefield 2. Ook met Black & White 2. Met World of Warcraft en Dungeons & Dragons Online echter, krijg ik meestal gewoon een BSOD waar ik het later in de post over heb.

Ik heb Memtest 24 uur lang constant gedraaid, er kwamen geen foutmeldingen uit. Ook heb ik de RAM bankjes omgewisseld, de ene er wel in, de andere niet en andersom. Nog steeds dezelfde fout.
Hierdoor lijkt het mij niet aan het geheugen te liggen.

Ik heb de BIOS net nog geupdate naar de nieuwste versie(geen beta-versie) maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook al een aantal keren Windows opnieuw geinstalleerd, maar dit hielp ook niet.

Ik heb 3DMark06 gedraaid en vervolgens de temperatuur van de processor bekeken in de BIOS. Dit lag 4 graden Celsius boven wat ik had als ik niks deed. Vreemd vond ik, dat bij het doen van de 3DMark06 tests, mijn PC niet vast liep.

Ik ben ten einde raad, ik heb de forums afgezocht, er waren inderdaad mensen met hetzelfde probleem, maar veel van die topics bleven onopgelost. Vandaar dus voor mij een poging hier.

Misschien ook van toepassing?

Een ander punt, al weet ik niet of dit betrekking heeft op ditzelfde probleem, is dat ik vaak last heb van de BSOD "Page fault in non-paged area." Ook hiernaar gezocht, las meestal dat dit aan het geheugen lag, maar dat lijkt me verder goed.

Mijn systeem is goed gekoeld, heb het ook nog geprobeerd met de kast open én een ventilator erbij.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, heb zoveel geld besteed aan iets wat alleen maar minder werkt.. Ik dank hierbij jullie allemaal alvast voor het lezen en denken over dit probleem.

Vriendelijke groeten,
Peter.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 12:41 ]

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
mischien een brakke hdd, waar je systeem op moet wachten?
Softwarematige hardware uitleestools (zoals netwerk-verkeer meters) willen ook nog wel eens roet in het eten gooien.

Trek gewoon 1 voor 1 wat componenten uit je computer, en stop wat processen en kijk of iets helpt :)
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 01:43:
Ik heb een paar maanden geleden mijn computer geupgrade
Ik neem aan dat je alle opgenoemde componenten hebt geupgrade?

[ Voor 30% gewijzigd door HeldereM op 20-03-2006 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je alle opgenoemde componenten hebt geupgrade?
Ja, het volgende is allemaal nieuw:

Asus A8N-SLI
AMD Athlon XP 4200+ Dual-core processor
Geforce 7800 256MB
Corsair 2x 1024MB dual-channel geheugen, oftewel 2Gig in totaal
IDE én SATA schijven, niet in RAID

IDE schijven had ik al, maar heb ik dus SATA bijgekocht.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:00

Barrycade

Through the...

Alles Geupgraded behalve je Voeding? Dan weet ik waar de problemen liggen.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 10:48

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Probeer eens het volgende als je Battlefield 2 gestart hebt: Ga naar Task Manager in Windows en zet de Affiniteit van het proces van Battlefield 2 op 1 CPU en kijk of je dan nog last hebt van de 'hangers' tijdens het spelen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:26:
Alles Geupgraded behalve je Voeding? Dan weet ik waar de problemen liggen.
Sorry! Vergeten deze te noemen:

Tagan U01 series 480W

Nogmaals mijn excuses.
Probeer eens het volgende als je Battlefield 2 gestart hebt: Ga naar Task Manager in Windows en zet de Affiniteit van het proces van Battlefield 2 op 1 CPU en kijk of je dan nog last hebt van de 'hangers' tijdens het spelen.
EDIT:
Ik heb het geprobeerd. Net toen ik het idee had dat hij het deed, bleef hij weer hangen.

2e EDIT:
Ik heb mijn IDE schijven losgekoppeld om het nogmaals te proberen, hetzelfde probleem..
Ook heb ik geprobeerd het besturingssysteem te installeren op één van mijn IDE schijven, maar dit lukte niet, waarom geen idee.. Eerste twee keer kreeg ik een melding dat er een bestand beschadigd was of miste, al weet ik dat mijn CD perfect werkt. Vervolgens gaf hij gelijk bij het begin van de boot al aan dat hij niet van het besturingssysteem kon opstarten.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, want ik ben ten einde raad!

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 17:19 ]

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 10:36
Joh, je bent niet de enige. IK heb exact hetzelfde probleem met het systeem in mijn sig. Het blijft hangen bij bf2, het geluid raakt in een loop, en soms krijg ik een bsod. Dit doet het ook bij andere spellen als FEAR en HL2.

Ik heb tot nu toe zo ongeveer alles gedaan wat maar mogelijk is, waaronder het aanschaffen van een voeding van 100 euro, maar niks hielp.

Dus ik zou ook graag weten wat het probleem kan zijn?

(Ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat het een softwarematig probleem is daar er veel meer mensen zijn die dit probleem hebben)

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:37:
Ik heb mijn IDE schijven losgekoppeld om het nogmaals te proberen, hetzelfde probleem..
Ook heb ik geprobeerd het besturingssysteem te installeren op één van mijn IDE schijven, maar dit lukte niet, waarom geen idee.. Eerste twee keer kreeg ik een melding dat er een bestand beschadigd was of miste, al weet ik dat mijn CD perfect werkt. Vervolgens gaf hij gelijk bij het begin van de boot al aan dat hij niet van het besturingssysteem kon opstarten.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, want ik ben ten einde raad!
Je zou kunnen proberen om Windows op een van je SATAschijven te installeren. Er zijn namelijk problemen bekend met nForce4's en Maxtorschijven die niet samen willen werken.

En welke bestanden kan de setup niet vinden? En zijn het constant dezelfde bestanden die die niet kan vinden of zijn het telkens andere bestanden?

[ Voor 7% gewijzigd door Rhannie op 21-03-2006 10:53 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Probeer het ook eens zonder SP2 die wil ook nog wellis vervelend doen. Bekijk ook of er geen apparaten zijn die conflicten veroorzaken met elkaar.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47
Geheugen test zegt niet alles.
Heb ik ook gehad heel veel bsod schermen, wezen naar het geheugen, dus doe memtesten alles, en na 2 weken bleek toch geheugen te zijn 1 van de 2 reepjes.
Terwijl geheugen test geen fouten zag.
Dus probeer is met 1 geheugen dimm eruit, en dan weer met de andere geheugen dimm, dan weer ander slot enz. enz.
Toen ben ik er achter gekomen dat het me geugen bleek te zijn.

• Pandemic
IK heb exact hetzelfde probleem als de topicstarter en ook ik heb al mijn geheugen geswapped met 2 nieuwe dimms van 512 mb. Zowel de oude als nieuwe dimm's waren 8 uur stabiel bij memtest.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:25
je kan natuurlijk ook effe je hdd's door een check gooien heelmaal uitgebreid zodat ie ook een 'oppervlakte test' doet.

verder is dit inderdaad en ernstig probleem.

overclock je je processor ofzo? kijk eens in je bios en zet daar eens alle op fail safe settings. misschien dat het een te strakke timings ligt ofzo. of zet in je bios de timing van je memory in ieder geval eeens op t2 als je het op t1 hebt staan.

verder zou ikje aanraden om vanaf de website van amd http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html de driver voor je processor te installeren neit dat het met je probleem te maken heeft. maar just to be sure.
je kan eventueel kijken of qool n quit aanstaat in je bios en kijken of je na het uitzetten ervan problemen hebt. in princiepe als je hm in de bios uitzet staat ie altijd uit.

veel mensen hebben wel problemen gehad met de t timings en qnq dus probeer het gewoon en laat maar horen hoe het gaat. kijk verder in je bios ook gelijk of de overige settings goed staan etc.
lijkt mij dat als je na vele installs van windows een probleem hebt dat het of bios is of andere hardware. en nou heb je volgens mij hier en daar ook wel wat aanwijzingen voor een brakke hd dus ik zou die ook scannen.

lees trouwens je handleiding vna je mobo. soms zijn het van die idiote dingen zoals je moet je geheugentjes eerst in deze en deze bank doen anders worden ze instabiel. en dat kan soms een hele onlogische setup zijn die je zelf nooit zou proberen.

edit:
even voor je in de handleiding gekeken :http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/A8N-SLI/e2068_a8n-sli.pdf lees hier eens op pagina 1-12. misschien dat dat voor je van toepassing is.

[ Voor 27% gewijzigd door dangerpaki op 21-03-2006 11:43 ]

• FidoDido
dangerpaki schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:25:
lees trouwens je handleiding vna je mobo. soms zijn het van die idiote dingen zoals je moet je geheugentjes eerst in deze en deze bank doen anders worden ze instabiel. en dat kan soms een hele onlogische setup zijn die je zelf nooit zou proberen.
Klopt met de asus a8n-sli, moet je ze in bepaalde sloten doen, anders werkt het niet. Als je er 2 heb moeten ze in de blauw, dus a1 en b1 d8 ik. Zitten ze anders dan werkt het niet. Of dan loopt het niet stabiel.

Verwijderd

ik weet niet precies welk type videokaart je hebt...maar als het een AGP kaartje is dan zou het daar aan kunnen liggen....in dat geval moet je eens proberen om je AGP versnelling te verlagen

• dangerpaki
feedo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:37:
[...]

Klopt met de asus a8n-sli, moet je ze in bepaalde sloten doen, anders werkt het niet. Als je er 2 heb moeten ze in de blauw, dus a1 en b1 d8 ik. Zitten ze anders dan werkt het niet. Of dan loopt het niet stabiel.
als ik het goed gelezen heb is het juist andersom... verkeerd gelezen

elke channel heeft twee banken die naast elkaar zitten. dus a1 en a2 is een channel en zo ook b1 en b2.
wil je dual channel draaien dan heb je dus a en b channel nodig., dus dan moet je een in de a1 en een in de b1 channel stoppen. Dat zei je al dus er zit tussen die geheugen moduels in jouw geval altijd wel een plekje vrij. want volgens mij zijn juist alle a banken dezelfde en b banken dezelfde kleur. dus als jij ze alleen in de blauwe stopt dan heb je ze of alleen in de a banken gestopt of alleen b banken. en dat is niet de bedoeling geloof ik. ze meoten dus volgens mij juist in verschillende kleuren dan pak je namelijk twee channels vast (correct me if i'm wrong)

zie hier http://dlsvr02.asus.com/p...A8N-SLI/e2068_a8n-sli.pdf lees hier eens op pagina 1-12. misschien dat dat voor je van toepassing is.

edit: bij nader inzien (ben aan het leren dus had de brightness van monitor helemaal omlaag) is dit waarschijnlijk niet je probleem ik zag effe niet dat elke vna de channel twee kleuren had.

[ Voor 37% gewijzigd door dangerpaki op 21-03-2006 11:54 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:44:
ik weet niet precies welk type videokaart je hebt...maar als het een AGP kaartje is dan zou het daar aan kunnen liggen....in dat geval moet je eens proberen om je AGP versnelling te verlagen
Hij heeft een A8N-SLI, dus hij heeft zowiezo geen AGP-kaart erin zitten.

Verwijderd

Paddixx schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:46:
[...]

Hij heeft een A8N-SLI, dus hij heeft zowiezo geen AGP-kaart erin zitten.
dat klopt...had ik ff niet gezien sorry

• Pandemic
Ptrvs; de oudere drivers zijn stabieler, ik heb een maand 78.01 gedraait met af en toe een crash maar geen BSOD's. Nu heb ik gister alsnog geupgrade naar de nieuwste whql driver met als gevolg 2 bsod's in 24 uur.

Dit is wat mijn minidump van de meest recente bsod zegt:

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.6.0003.5
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\WINDOWS\Minidump\Mini032106-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: SRV*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:
Windows XP Kernel Version 2600 (Service Pack 2) UP Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519
Kernel base = 0x804d7000 PsLoadedModuleList = 0x805531a0
Debug session time: Tue Mar 21 11:49:21.453 2006 (GMT+1)
System Uptime: 0 days 2:02:10.024
Loading Kernel Symbols
..................................................................................................................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
...........
* *
* Bugcheck Analysis *
* *

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 9C, {4, 80545ff0, b2000000, 70f0f}

Probably caused by : ntkrnlpa.exe ( nt!KdPitchDebugger+ef4 )

Followup: MachineOwner
---------

kd> !analyze -v
* *
* Bugcheck Analysis *
* *

MACHINE_CHECK_EXCEPTION (9c)
A fatal Machine Check Exception has occurred.
KeBugCheckEx parameters;
x86 Processors
If the processor has ONLY MCE feature available (For example Intel
Pentium), the parameters are:
1 - Low 32 bits of P5_MC_TYPE MSR
2 - Address of MCA_EXCEPTION structure
3 - High 32 bits of P5_MC_ADDR MSR
4 - Low 32 bits of P5_MC_ADDR MSR
If the processor also has MCA feature available (For example Intel
Pentium Pro), the parameters are:
1 - Bank number
3 - High 32 bits of MCi_STATUS MSR for the MCA bank that had the error
4 - Low 32 bits of MCi_STATUS MSR for the MCA bank that had the error
IA64 Processors
1 - Bugcheck Type
1 - MCA_ASSERT
2 - MCA_GET_STATEINFO
SAL returned an error for SAL_GET_STATEINFO while processing MCA.
3 - MCA_CLEAR_STATEINFO
SAL returned an error for SAL_CLEAR_STATEINFO while processing MCA.
4 - MCA_FATAL
FW reported a fatal MCA.
5 - MCA_NONFATAL
SAL reported a recoverable MCA and we don't support currently
support recovery or SAL generated an MCA and then couldn't
produce an error record.
0xB - INIT_ASSERT
0xC - INIT_GET_STATEINFO
SAL returned an error for SAL_GET_STATEINFO while processing INIT event.
0xD - INIT_CLEAR_STATEINFO
SAL returned an error for SAL_CLEAR_STATEINFO while processing INIT event.
0xE - INIT_FATAL
Not used.
2 - Address of log
3 - Size of log
4 - Error code in the case of x_GET_STATEINFO or x_CLEAR_STATEINFO
AMD64 Processors
1 - Bank number
3 - High 32 bits of MCi_STATUS MSR for the MCA bank that had the error
4 - Low 32 bits of MCi_STATUS MSR for the MCA bank that had the error
Arguments:
Arg1: 00000004
Arg2: 80545ff0
Arg3: b2000000
Arg4: 00070f0f

Debugging Details:
------------------

NOTE: This is a hardware error. This error was reported by the CPU
via Interrupt 18. This analysis will provide more information about
the specific error. Please contact the manufacturer for additional
information about this error and troubleshooting assistance.

This error is documented in the following publication:

- Bios and Kernel Developers Guid for AMD Athlon(r) 64 and AMD Opteron(r) Processors
Bit Mask:

MA Model Specific MCA
O ID Other Information Error Code Error Code
VV SDP ___________|____________ _______|_______ _______|______
AEUECRC| | | |
LRCNVVC| | | |
^^^^^^^| | | |
6 5 4 3 2 1
3210987654321098765432109876543210987654321098765432109876543210
----------------------------------------------------------------
1011001000000000000000000000000000000000000001110000111100001111

VAL - MCi_STATUS register is valid
Indicates that the information contained within the IA32_MCi_STATUS
register is valid. When this flag is set, the processor follows the
rules given for the OVER flag in the IA32_MCi_STATUS register when
overwriting previously valid entries. The processor sets the VAL
flag and software is responsible for clearing it.

UC - Error Uncorrected
Indicates that the processor did not or was not able to correct the
error condition. When clear, this flag indicates that the processor
was able to correct the error condition.

EN - Error Enabled
Indicates that the error was enabled by the associated EEj bit of the
IA32_MCi_CTL register.

PCC - Processor Context Corrupt
Indicates that the state of the processor might have been corrupted
by the error condition detected and that reliable restarting of the
processor may not be possible.

BUSCONNERR - Bus and Interconnect Error BUS{LL}_{PP}_{RRRR}_{II}_{T}_err
These errors match the format 0000 1PPT RRRR IILL

Concatenated Error Code:
--------------------------
_VAL_UC_EN_PCC_BUSCONNERR_30F

This error code can be reported back to the manufacturer.
They may be able to provide additional information based upon
this error. All questions regarding STOP 0x9C should be
directed to the hardware manufacturer.

BUGCHECK_STR: 0x9C_IA32_AuthenticAMD

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

DEFAULT_BUCKET_ID: DRIVER_FAULT

LAST_CONTROL_TRANSFER: from 806d38df to 804f8925

SYMBOL_ON_RAW_STACK: 1

STACK_TEXT:
80545fc8 806d38df 0000009c 00000004 80545ff0 nt!KeBugCheckEx+0x1b
80545fc8 00000000 0000009c 00000004 80545ff0 hal!HalpMcaExceptionHandler+0xdd

STACK_COMMAND: dds @$csp ; kb

FOLLOWUP_IP:
nt!KdPitchDebugger+ef4
80545ff0 0100 add [eax],eax

FAULTING_SOURCE_CODE:

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

SYMBOL_NAME: nt!KdPitchDebugger+ef4

MODULE_NAME: nt

IMAGE_NAME: ntkrnlpa.exe

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 42250a1d

FAILURE_BUCKET_ID: 0x9C_IA32_AuthenticAMD_nt!KdPitchDebugger+ef4

BUCKET_ID: 0x9C_IA32_AuthenticAMD_nt!KdPitchDebugger+ef4

Followup: MachineOwner
---------

[ Voor 95% gewijzigd door Pandemic op 21-03-2006 12:16 ]

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik zou ook even oudere nforce drivers proberen. Nvidia zit te knoeien met de nieuwe. Ik had (evenwel op een nforce3 chipset) ook dit soort problemen. Na downgrade van de drivers is alles helemaal toppie! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:52:
[...]

Je zou kunnen proberen om Windows op een van je SATAschijven te installeren. Er zijn namelijk problemen bekend met nForce4's en Maxtorschijven die niet samen willen werken.

En welke bestanden kan de setup niet vinden? En zijn het constant dezelfde bestanden die die niet kan vinden of zijn het telkens andere bestanden?
Ik heb het maar eenmalig geprobeerd, maar het bestand was een dll bestand. Ik weet niet weer welke zoiets als hal.dll?

Windows staat staat al op de SATA geinstalleerd. Ik heb deze ook gechecked met een Western Digital tool. Deze gaf aan dat de hardeschijf goed functioneerde.

Ook heb ik nu geprobeerd alle schijven, behalve de SATA waarop Win geinstalleerd staat los te koppelen, nog steeds hetzelfde probleem. Ik betwijfel zelf of het aan de HDD ligt, want die is toch nieuw.
feedo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:04:
Geheugen test zegt niet alles.
Heb ik ook gehad heel veel bsod schermen, wezen naar het geheugen, dus doe memtesten alles, en na 2 weken bleek toch geheugen te zijn 1 van de 2 reepjes.
Terwijl geheugen test geen fouten zag.
Dus probeer is met 1 geheugen dimm eruit, en dan weer met de andere geheugen dimm, dan weer ander slot enz. enz.
Toen ben ik er achter gekomen dat het me geugen bleek te zijn.
Ik het het geprobeerd. Ik liep met elk individuele bankje nog steeds tegen het probleem aan.
dangerpaki schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:25:
je kan natuurlijk ook effe je hdd's door een check gooien heelmaal uitgebreid zodat ie ook een 'oppervlakte test' doet.

verder is dit inderdaad en ernstig probleem.

overclock je je processor ofzo? kijk eens in je bios en zet daar eens alle op fail safe settings. misschien dat het een te strakke timings ligt ofzo. of zet in je bios de timing van je memory in ieder geval eeens op t2 als je het op t1 hebt staan.

verder zou ikje aanraden om vanaf de website van amd http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html de driver voor je processor te installeren neit dat het met je probleem te maken heeft. maar just to be sure.
je kan eventueel kijken of qool n quit aanstaat in je bios en kijken of je na het uitzetten ervan problemen hebt. in princiepe als je hm in de bios uitzet staat ie altijd uit.

veel mensen hebben wel problemen gehad met de t timings en qnq dus probeer het gewoon en laat maar horen hoe het gaat. kijk verder in je bios ook gelijk of de overige settings goed staan etc.
lijkt mij dat als je na vele installs van windows een probleem hebt dat het of bios is of andere hardware. en nou heb je volgens mij hier en daar ook wel wat aanwijzingen voor een brakke hd dus ik zou die ook scannen.

edit:
even voor je in de handleiding gekeken :http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/A8N-SLI/e2068_a8n-sli.pdf lees hier eens op pagina 1-12. misschien dat dat voor je van toepassing is.
Ik heb niks in mijn systeem overgeclocked. Ook heb ik de timing op 2 staan. Eigenlijk staat het meeste op auto. Ook de processor drivers had ik al geinstalleerd.

Cool 'n' Quiet heb ik gewoon uit laten staan. Maar gewoon nog altijd alle zelfde problemen.
Ik zal de handleiding eens doorlezen van je link.
feedo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:37:
[...]

Ik heb 4 verschillende bankjes. Het lijkt me dus verder niet uitmaken aangezien elk slot toch wordt gebruikt?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:44:
Het is een PCI-E kaart.
Rezyek schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:41:
Ik zou ook even oudere nforce drivers proberen. Nvidia zit te knoeien met de nieuwe. Ik had (evenwel op een nforce3 chipset) ook dit soort problemen. Na downgrade van de drivers is alles helemaal toppie! :Y)
Ik zal dit proberen als ik thuis kom van school!

Dank jullie allemaal erg voor jullie reacties, helaas is het nog niet opgelost. :(
Ik dek dat met het oplossen hiervan er veel andere mensen ook geholpen worden.. Ik heb tot dusver nog niet echt oplossingen gevonden.

• dangerpaki
ooh ja nog iets...

installeer nooit de ata bus drivers van nvidia die zijn meestal ernstig crap gewoon die standaard van windows zijn goed.

kijk even anders in device manager of je daar problemen hebt met bepaalde hardware.

• Pandemic
Ik ben het nu aan het proberen met de oudste nForce4 AMD drivers die ik kan vinden, ik heb de IDE SW driver niet geinstalleerd. Verder heb ik nog de oudste gpu drivers die mijn videokaart herkennen (78.01) er nu opstaan.

Alles is netjes eerst ge-deinstalleerd, ge-reboot in safe-mode, driver cleaner erover, weer gereboot naar safe-mode, nForce drivers geinstalleerd, weer reboot, Gpu drivers geinstalleerd en gereboot naar normale windows omgeving.

Ik houdt jullie op de hoogte !

Verwijderd

Topicstarter
dangerpaki schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:14:
ooh ja nog iets...

installeer nooit de ata bus drivers van nvidia die zijn meestal ernstig crap gewoon die standaard van windows zijn goed.

kijk even anders in device manager of je daar problemen hebt met bepaalde hardware.
Ben nu thuis, ga Windows nu reinstallen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor deze late reactie, ik heb het nog steeds niet opgelost.
Maar ik was het gewoon even zat.

Met Oblivion lijk ik dit probleem niet te hebben.. tenminste het is me één keer gebeurd.. En bij Battlefield 2 gebeurd het elke keer als ik speel vaak al na 20 minuten.

Nog ideeen? :S

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

KnijnN

GroenteBOER!

Ik heb er dus ook last van. Ik had dit topic al gebookmarked in de hoop dat er een oplossing zou komen. Ik kan niet eens 2 sec. een spel spelen of hij loopt helemaal vast. Bijv. bij CS: Ik kom in het spel en kan gewoon meekijken met de anderen maar wanneer er een ronde begint en ik ook maar 1 toets indruk hangt de pc volledig :?

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

• Pandemic
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:06:
Sorry voor deze late reactie, ik heb het nog steeds niet opgelost.
Maar ik was het gewoon even zat.

Met Oblivion lijk ik dit probleem niet te hebben.. tenminste het is me één keer gebeurd.. En bij Battlefield 2 gebeurd het elke keer als ik speel vaak al na 20 minuten.

Nog ideeen? :S
Ik speel nu ook veel oblivion, hij lijkt hierbij veel stabieler te zijn als bij bv bf2.
En dan nog iets: het omwisselen van mijn voeding voor een andere heeft tot geen enkele verbetering geleid.

• FidoDido
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:01:
[...]

Ik het het geprobeerd. Ik liep met elk individuele bankje nog steeds tegen het probleem aan.
[...]

Ik heb 4 verschillende bankjes. Het lijkt me dus verder niet uitmaken aangezien elk slot toch wordt gebruikt?

Bij mij maakte het dus wel uit, want als ik in het niet in juiste slot deed volgens boekje starte die geen eens op. Dus er zit wel een patroon in.
En mij moederbord is zelf nu weg vanwege garantie, had zelf wat irritante probleempjes, werkte wel, maar waren storend

• Pandemic
*Update

Ik heb een voeding gekocht bij de paradigit, collermaster realpower 500w, hier heb ik een week mee gedraaid en de chrashes waren niet verdwenen.

Ik krijg nogsteeds regelmatig een bleuscreen, en ik heb laatst iets vreemds gehad: bij opstarten melde mijn comp dat het bestand C:/system ontbrak. En dat ik maar de xp cd erin moest steken om hem te fixen. Ik heb toen paar x opnieuw geboot en toen deed hij het weer. Vervolgens Hd gecheckt maar die was helemaal in orde.

NU had ik net weer vage onvekrlaarbare freeze-up: Eerst hield mn muziek ermee op (winamp) toen weigerde mn IE nog om zichtbaar te worden (ondertussen kon ik nog wel gewoon msn en en ik zij al tegen mensen: kan zijn dak zo weg ben want mn comp is aant vastlopen) toen schee mn WMP ermee uit en als laatste bevroor ook msn. NIks werkte meer en ik moest dus rebooten, er was volgends de logs ook niks te heet ?

* Ik heb vanmiddag wel gewoon 2 uur lang Prey gespeelt op High quality settings :s....

Iemand enig id ?

[ Voor 5% gewijzigd door Pandemic op 22-06-2006 19:28 ]

Pagina: 1