Toon posts:

Openoffice spellingsontrole springt continu terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik zit met een spellingscontrole probleem bij openoffice. Ik wil naast een nederlandse spellingscheck ook wel eens een spaanse spellingscheck uitvoeren. Dit wil echter niet soepel lukken bij bestaande documenten.

Als ik een nieuw document tik lukt dit prima, echter als ik een bestaand document open en daar een spaanse spellingscheck over wil uitvoeren staat in het spellingscontrolekader onderaan in het midden de verschillende talen waarin je kan controleren. Klik ik op spaans, dan doet hij dat met 1 woord maar het volgende woord checkt hij weer in het nederlands automatisch. Dit terwijl ik eerst de standaardtaal op spaans zet. Je moet dus bij ieder woord weer op spaans klikken, dat is natuurlijk onbegonnen werk bij een lang document.

Ik het het volgende geprobeerd:

Ik heb het nederlandse installatiepakket (versie 2.0.2) gedownload en geinstalleerd.

Met de dictoo macro heb ik vervolgens spaanse spellingscontrole gedownload.

Daarna heb ik de standaardtaal van de documenten op spaans gezet.

Geen succes.

Iemand suggesties?

Dank alvast!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 11:54

[Jules]

Confusion in confusion

En als je eerst alle tekst selecteert (ctrl+a) en dan de controle uitvoert?
Misschien wordt in het bestand zelf de taal opgeslaged oid.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
Jules,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt dat de taal in het document is opgeslagen. De documenten in kwestie zijn gemaakt met word van Office XP.

Ik heb ctrl-a geprobeerd, helaas zonder succes ook. De controle springt continu terug op Nederlands :(

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Alle oplossingen die hier: http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=31206 worden gegeven bieden ook geen oplossing..

Iemand..:) ?

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat ik niet in dat topic zie staan is dat je in de options heel makkelijk van taal kunt wisselen en dat alleen kunt toepassen op het huidige document. Dat doe je in Options -> Language Settings -> Languages. Het pulldown menu achter "western" onder het kopje "Default languages for documents" zet je dan op de desbetreffende taal waarna je de checkbox die eronder staat ("For the current document only") aanvinkt.

In Microsoft Office moet je trouwens een soort gelijk ritueel volgen om een document van een taal naar een andere te zetten. De taal wordt kennelijk mee opgeslagen.

Stel meteen ook de spellchecker zo in dat hij in alle talen gaat controleren. Dat doe je in Options -> Language Settings -> Writing Aids -> onderste doos ("options"). Daar staat ergens die optie dat hij in alle talen moet checken.

[ Voor 17% gewijzigd door ppl op 20-03-2006 19:58 ]