systeem + 2hdd's extra = -sli en -audigy2,irq probleem?

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Goedenavond ik zit met het volgende probleem:
ik heb zojuist 2 hdd's bijgeplaatst in mijn systeem, met veel moeite, na het aansluiten deed de pc niks meer en kreeg ik geen beeld meer, ik heb vervolgens alles losgemaakt, bios reset, en alles stuk voor stuk aangesloten, het werkt nu maar toch ook weer niet.
Mijn 2e videokaart is verdwenen, nvidia sli opties zijn foetsie..
de audigy2 is ook verdwenen. Ik vermoed dat het een irq probleem is, als ik in de bios kijk bij irq opties zijn alle irq's in gebruik door een pci device.
mijn specs:
asus a8n sli deluxe
a64 3500 winchester
2gb dual chan gskill setje pc3200
2x 37gb raptor
2x 250gb maxtor dm10 sata
2x 200gb seagte 7200.7 sata
2x 200gb maxtor dm9 ata
1x dvd burner
4x 120mm casefan
1x audigy 2
2x 6600 GT in sli
1x 80mm casefan
1x logitech g15 keyboard
tagan 580 easycon psu
ik weet dat er veel hdds aan hangen maar ja er zitten niet voor niets 8 sata porten op en 2x ide, moet het wel werken..
kast is een coolermaster stacker stc-01
alles is gewoon lekker koel.

voor de modjes, dit is dus een ander probleem dan mijn topic over de voeding..

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Schakel alles maar dan ook echt alles in de BIOS uit (op SATA/IDE-controllers na, zolang ze niet via de PCI-bus lopen) en start eens opnieuws. Voeg daarna één voor één onderdelen weer toe en kijk of het goed gaat. Zoniet, dan heb je gelijk de dader te pakken.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
sorry modjes maar de boel mag al weer gesloten worden, wat blijkt:
de 2e vidcard zat er net niet goed in blijkbaar, dit komt denk ik omdat mijn mobo niet helemaal haaks uitkomt met de achterkant van de kast, dwz als ik een kaartje erin doe moet ik met erg veel kracht de kaart naar achteren duwen zodat ik nog een schroefje kan vastdraaien (leuk zo'n stacker).
maar goed het werkt dus allemaal weer:D