Ik ben bezig aan een programma dat het mogelijk maakt om op n simpele manier mijn netwerk settings aan te passen. Zodat ik niet telkens door alle venstertjes in windows hoef te bladeren om alles aan te passen.
Ik heb het programma al zover dat ik alle netwerkkaarten en IP-adressen, DNS-servers en alle netwerk spullen kan tonen, gebruikmakend van WMI (voorbeeldje):
PS: Rogier.ydis heeft zulk een programma al gemaakt (staat op pagina 2 van "Welk programma heb jij al gemaakt" topic). Maar ik weet niet hoe ik hem kan bereiken.
Ik heb het programma al zover dat ik alle netwerkkaarten en IP-adressen, DNS-servers en alle netwerk spullen kan tonen, gebruikmakend van WMI (voorbeeldje):
code:
Nu wil echter deze waardes aan kunnen passen, maar ik heb al op google gezocht, en vind enkel iets over het verkrijgen van deze settings. Dus niet over het aanpassen...1
2
3
| Dim searcher As New ManagementObjectSearcher( _
"root\CIMV2", _
"SELECT * FROM Win32_NetworkAdapterConfiguration WHERE IPEnabled = True") |
PS: Rogier.ydis heeft zulk een programma al gemaakt (staat op pagina 2 van "Welk programma heb jij al gemaakt" topic). Maar ik weet niet hoe ik hem kan bereiken.
Everything is possible if you really want it.