Toon posts:

cooling probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb dus een koeling probleem.

ik heb mijn pc in een kast onder de trap staan in de woonkamer alleen onder in de kast lopen de kachel pijpen en daar komt nu in de koude periode vanhet jaar veel warmte vanaf en dan draait me proc 44graden idle maar asl de verwarming uit staat dan draait hij 29 graden idle ik vindt dat nogal een groot verschil, nu mijn vraag hoe kan ik mijn koelers plaat sen voor het beste resultaat.

ik heb nu ( in mijn aopen hq08 bigtower pc kast) 2 intake koelrs a 80mm aan de voorkant, in mijn window terhoogte van mijn cpu koeler ook weer een 80mm intake fan, en boven op me kast een 80mm outtake fan plus me voeding natuurlijk.

is er met deze setup niks aan te doen of kan het nog beter??

plz help me.

greetzz pinny

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 21:08
29 graden idle is mooi dus de airflow in de case is dik in orde! Een mindere airflow is natuurlijk geen oplossing want de warmte komt hoe dan ook in jouw case terecht alleen iets minder snel. Geen airflow is helemaal geen oplossing want dan warmte de PC zichzelf lekker op :)
De enige oplossingen die ik kan bedenken zijn:
- PC verplaatsen
- Goed isoleren van die kachelpijpen (want dat is waarschijnlijk de oorzaak :))
- Zorgen dat de intake fans op één of andere manier frisse lucht aanzuigen (van buiten die kast??)

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 19-03-2006 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx zal ff kijken of ze nog isolatie hebben die kachel pijpen ;) ;)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 21:08
Trouwens, 44 graden idle is niet zo erg hoor. Het is zeker niet weinig maar het zijn de stressed temperaturen die belangrijker zijn. Als de CPU stressed 80 graden ofzo wordt, zou ik al wat ongeruster worden. :)
En als je geen problemen hebt, zou ik ook niet teveel moeite doen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 19-03-2006 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
stressed is hij max 50 graden >:) >:)

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 21:41
Dat zijn in principe prima temperaturen voor een AthlonXP.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Stressed maximaal 50 graden ligt nog ruim binnen de marges, en ik zie dan ook geen reden om je zorgen te maken.
Natuurlijk kan je kijken of je de buizen nog wat (beter) kan isoleren, om de temperatuur enkele graden te verlagen, maar noodzakelijk is het absoluut niet.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor reply he gasten

ik weet genoeg thnx SLOTJE
Pagina: 1