[ACER al1703 sm] geen beeld meer na uitschakelen monitor.

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb hier een ACER al1703 sm staan, en sinds 10 dagen ongeveer heb ik daar een vrij ernstig probleem mee denk ik. Ik laat vaak mijn computer aanstaan als ik even weg ben en na 20 minuten wordt dan de monitor uitgeschakeld. Dit heeft altijd prima gewerkt nooit problemen mee gehad, zoals de hele monitor trouwens tot 10 dagen gelden nooit problemen gaf. Maar toen kwam ik weer terug bij de computer na een tijdje weg te zijn geweest en kwam het beeld niet terug als ik op een knopje drukte/muis bewoog/monitor uit en aan deed. Het beeldscherm bleef zwart wat ik ook deed. Toen even alle stekkers eruit gehaald (power en vga) en weer terug ingedaan en na dat 2 of 3 keer te hebben gedaan gaf hij gelukkig wel weer beeld. Toen weer een paar dagen geen problemen met mn monitor, ook niet als ik even was weggeweest. Later is het nog 1 keer voorgekomen en heb ik het op dezelfde manier opgelost. Zojuist echter, is het me weer overkomen. Ik kom terug na een afwezigheid van ongeveer 2,5 uur en de monitor wordt in geen geval meer actief. Nu echter blijkt ook het erin en uit halen van de stekkers niet te helpen, heb het inmiddels al 20x geprobeerd ofzo. Opvallende zaken zijn dat de power LED van de monitor geel (voor activiteit) is en niet na enkele seconden geen beeld te hebben gegeven oranje (voor inactiviteit) wordt. Ook geef hij niet op het scherm weer 'no signal' of iets dergelijks. Opvallend is ook dat als ik de monitor uitschakel en vervolgens weer inschakel hij dan moeilijk uitgeschakeld wordt. Ik moet de power knop dan enkele tellen vasthouden, erg vreemd moet ik zeggen. We hebben nog exact zo'n ACER scherm in huis dus ik heb die even naar mijn computer gehaald om te testen of het aan de kabels of de monitor lag, maar het lag aan de monitor zelf want de andere monitor met mijn kabels werkte prima. Hopelijk heeft iemand goed nieuws voor me en krijg ik niet het advies een nieuwe monitor aan te schaffen. Hij is slecht 1 jaar oud. Alvast Bedankt

• bart1074
vanochtend werkte de monitor opeens weer wel. Zat later op de dag wat episodes van the sopranos te kijken in bsplayer en moets halverwege eten waarna ik het beeld op pauze zette en m'n kamer verliet. Ik liet de computer dus achter met op de monitor een stilstaand beeld in bsplayer. Op deze manier schakelt mijn computer na 20 minuten niet de monitor uit. Toen ik terug kwam was alles nog zoals ik het had achtergelaten. Zojuist echter, verliet ik mn kamer opnieuw om even pro evolution soccer 5 te spelen en liet ik de computer achter op het bureaublad. Op die manier schakelt mijn computer wel de monitor uit. Teruggekomen doet de monitor weer niks. Nu misschien iemand ideeën?

• bart1074
Helaas heeft vorige keer niemand op dit probleem gereageerd, en heb ik toen de monitor weggedaan en exact dezelfde monitor van mn moeder overgenomen. Nu lijk ik het probleem weer te hebben. Ik had vanmiddag een vastloper, en nu wil ik mn computer herstarten en pakt mn monitor geen signaal meer. Met andere woorden, mn beeldscherm geeft mn computer niet meer weer en zegt 'nog signal'. VGA kabel enzo zitten allemaal goed erin. Iemand nu wel ideeën?

EDIT: net even een laptop op de monitor aangesloten met dezelfde VGA kabel en toen in presentation mode gezet zeg maar om te kijken of dat signaal wel opgepikt werd en dat deed hij prima. Het lijkt dus niet zo zeer een probleem van mijn monitor maar eerder van mijn computer. Iemand een idee hoe ik die computer weer terug op het beeldscherm tover? Bedankt.

[ Voor 28% gewijzigd door bart1074 op 14-05-2007 00:31 ]