Cardreader valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 11:51
Ik heb een Apacer ER151 14-in-1 cardreader op een Asus A8N-deluxe moederbord. Op zich werkt het ding prima, maar af en toe valt hij uit als ik er een CF-kaart in doe. Spontaan verdwijnen al mijn card drives. Rebooten helpt niet, het enige dat lijkt te helpen is de stekkertjes van het mobo aftrekken en er weer opzetten. Soms werkt het ook na een reboot met een wat langere tussentijd.

Hebben meer mensen dit soort problemen?
Het lijkt mij dat het iets met aarding of (statische) lading te maken heeft, maar wat kan ik ertegen doen? Mijn voeding is geaard aangesloten.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 15:36
heb je al eens gekeken voor een eventuele driver update voor die cardreader op de site van apacer?

• Stiegl
Xwen schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:23:
heb je al eens gekeken voor een eventuele driver update voor die cardreader op de site van apacer?
Ja, die is er niet, er worden op de site zelfs helemaal geen drivers aangeboden.
Edit: excuus, er worden wel drivers aangeboden voor win98 en win2000. Zoekfunctie werkt niet goed.
Hoe dan ook, ik gebruik Windows XP.
Edit2: Ik heb trouwens de win2000 driver al geprobeerd, geen verbetering.

[ Voor 29% gewijzigd door Stiegl op 19-03-2006 21:40 ]

• Stiegl
Nobody else?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat ik me ook kan voorstellen is dat het moederbord te weinig stroom leverd aan die USB poort. Dan kun je allemaal van vreemde dingen krijgen die niet te wijten zijn aan drivers etc. M.a.w probeer een andere poort (natuurlijk niet die er naast zit.... ;) ) of probeer een andere pc. Als dat het probleem oplost ZOU je een losse USB kaart kunnen kopen aangezien die meer stroom kunnen leveren aan een USB poort.

Alleen is het zo dat XP een melding geeft als er teveel stroom wordt getrokken van die USB poort en de poort kan het niet leveren, heb je zo'n melding wel eens gehad?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Stiegl
Djoekie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:05:
Wat ik me ook kan voorstellen is dat het moederbord te weinig stroom leverd aan die USB poort. Dan kun je allemaal van vreemde dingen krijgen die niet te wijten zijn aan drivers etc. M.a.w probeer een andere poort (natuurlijk niet die er naast zit.... ;) ) of probeer een andere pc. Als dat het probleem oplost ZOU je een losse USB kaart kunnen kopen aangezien die meer stroom kunnen leveren aan een USB poort.

Alleen is het zo dat XP een melding geeft als er teveel stroom wordt getrokken van die USB poort en de poort kan het niet leveren, heb je zo'n melding wel eens gehad?
Nee, geen melding. Heb em ook al op een andere poort geprobeerd, maar ook dat hielp niet. Ik zou inderdaad nog een andere PC kunnen proberen, maar het ik verwacht toch eerder het probleem bij de budget card reader, dan bij het high end moederbord..

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

The Cheese schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:22:
[...]

Nee, geen melding. Heb em ook al op een andere poort geprobeerd, maar ook dat hielp niet. Ik zou inderdaad nog een andere PC kunnen proberen, maar het ik verwacht toch eerder het probleem bij de budget card reader, dan bij het high end moederbord..
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Maar je zult het gauw zien zodra de reader in een andere pc hangt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1