[Sony p100] Witte foto's in manual mode

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 18:53
Ik heb hier 2 p100's, 1 van mij en 1 geleend ter vergelijk. En allebei hebben ze dat als ik een foto in de manual mode maak dat de foto bijna helemaal wit wordt en dat het nemen van de foto ongeveer een minuut duurt. Het maakt niet veel uit hoe ik de instellingen verder zet qua belichting en sluitertijden, hij blijft witte foto's geven, ook in een donkere ruimte, en hij blijft er een minuut over doen. Is er iemand bij wie het wel gelukt is in de manual mode een normale foto te nemen?

Hier een voorbeeld van mijn instellingen:

Focus - multi af
Metering mode - spot
WB, iso - auto
quality fine
mode normal
PFX off
saturation, contrast en sharpness normal

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:02
Zou je eens een foto kunnen plaatsen?
Dan kan de EXIF-info even onderzocht worden ;)
Als ik zo je verhaal lees lijkt het erop dat de sluitertijd blijft hangen op een enorm hoge waarde (?) :7

• Dancing_Animal
Zie hier een foto met de instellingen zoals ik hierboven heb neergezet.
Het nemen kostte ongeveer een minuut.Het lampje op de afbeelding staat uit en het is hier matig verlicht, beetje donker.

http://home.wanadoo.nl/mvdm/DSC00003.JPG

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:19

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het lijkt alsof hij in een soort 'night-mode' staat. De sluitertijd is 30 seconden (vandaar dat het nemen van een foto zo lang duurt) en daardoor komt er erg veel licht op de sensor (en dat is nog een understatement ;))

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het maakt niet veel uit hoe ik de instellingen verder zet qua belichting en sluitertijden
Kun je bevestigen dat als je in M mode een foto neemt, met bijv. een sluitertijd van 1/8, dat het nemen van een foto dan nog steeds zo lang duurt? Dan kan het zijn dat de software op je camera een beetje scheel is en zich niks aantrekt van je ingegeven sluitertijden.

Heb je al een factory reset geprobeerd op je camera?

Alors.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:38
Hoe verander je dan de sluitertijd en diafragma?

op mijn P100

- draai naar M
- druk op het rondje in het midden van de 'cursor'-knoppen zodat de cijfertjes rechtsonder geel worden
- verander met de cursor knoppen de sluitertijd en diafragma zodat het EV getal om en nabij de 0 staat.
< > = diafragma
/\ \/ = sluitertijd
+2.0 EV = overbelicht (wat er dus op jouw foto's gebeurd)
-2.0 EV = onderbelicht.
- maak foto.

dat zou toch moeten werken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 19-03-2006 22:45 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dancing_Animal
Ramon de Jesus schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:42:
Hoe verander je dan de sluitertijd en diafragma?

op mijn P100

- draai naar M
- druk op het rondje in het midden van de 'cursor'-knoppen zodat de cijfertjes rechtsonder geel worden
- verander met de cursor knoppen de sluitertijd en diafragma zodat het EV getal om en nabij de 0 staat.
< > = diafragma
/\ \/ = sluitertijd
+2.0 EV = overbelicht (wat er dus op jouw foto's gebeurd)
-2.0 EV = onderbelicht.
- maak foto.

dat zou toch moeten werken ;)
_/-\o_ Dat werkt, dank, vele dank _/-\o_

Voel me eigenlijk best suf nu, ding van mij is al paar keer terug naar Sony gegaan hiervoor.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan vind ik deze statement:
Het maakt niet veel uit hoe ik de instellingen verder zet qua belichting en sluitertijden, hij blijft witte foto's geven, ook in een donkere ruimte, en hij blijft er een minuut over doen.
lichtelijk overdreven.

Alors.

• Dancing_Animal
Stereotomy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:53:
Dan vind ik deze statement:

[...]

lichtelijk overdreven.
Ja eh ja eh ik dacht dat die instellingen die ik eerder vermeldde die en tevens alle instellingen waren aangezien je dat in een menuutje instelt. Deze instellingen maak je terwijl je niet in een menuutje zit en op die knop drukt...

• Ramon
Dancing_Animal schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:51:
[...]

_/-\o_ Dat werkt, dank, vele dank _/-\o_

Voel me eigenlijk best suf nu, ding van mij is al paar keer terug naar Sony gegaan hiervoor.
Staat in de engelse handleiding :*) pagina 50 :*) exact hoe je in Manual foto's moet maken :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 19-03-2006 22:57 ]

• Dancing_Animal
Ramon de Jesus schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:57:
[...]

Staat in de engelse handleiding :*) pagina 50 :*) exact hoe je in Manual foto's moet maken :Y)
Ja in de nederlandse vast ook en in de italiaanse en....
Voorheen deed ie het gewoon in deze modus, vandaar, en toen was ie een keer gevallen en terug gekomen na de reparatie stonden die dingen dus anders ingesteld denk ik zo. Dus ik dacht dat het kreng niet goed gerepareerd was.

[ Voor 26% gewijzigd door Dancing_Animal op 19-03-2006 23:00 ]

• Ramon
Ik neem je ook niets kwalijk hoor! Ben blij dat ik je heb kunnen helpen, maar dit soort dingen zijn wel gewoon dingen die in de handleiding vermeld staan dus die je eigenlijk zelf zou moeten kunnen vinden.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:32

Zoefff

❤ 

Nofi, maar dit is dus vrij basic. Bovendien is het nu goed opgelost. Voortaan zelf eerst even in de handleiding kijken ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.