[AMD Athlon 64]aangeraden maximale temps

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Of ik kijk er verschrikkelijk overheen, of het staat echt nergens goed, maar wat is nou eigenlijk de ideale maximum temperatuur voor een Athlon 64 bits processor (stressed en idle)? Ik kan het nergens vinden, overal noemen ze een andere temperatuur. In mijn geval betreft het een AMD Athlon 64 3500+ Venice Core...

Iemand die mij een goed antwoord kan geven? (dus geen raden enzo)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Het ligt er een beetje aan welke versie je hebt

De meeste oude Clawhammers en Newcastles kun je met LN2 gebruiken (-196c)

De nieuwere San Diego's doen al moeilijk bij -40c, maar er zijn er een aantal die tot een -110c nog goed te gebruiken zijn (dit zijn vaak oudere CPU's)

Verder schijnen de X2 3800+ CPU's ook wel van de kou te houden.

Winchesters en Venice CPU's willen vaak wel tot een graadje of -70 wanneer je de juiste hebt. Nieuwer is over het algemeen slechter, hoewel de hele oude Winchesters voor geen meter werken onder Phase-Change.

Toledo's met een BH memorycontroller iirc kunnen beter tegen de kou dan de nieuwere, maar dat is ook een kwestie van testen.

De temps zijn allemaal evap temps, core temps liggen normaal gezien wat hoger.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Syngrow schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:03:
Het ligt er een beetje aan welke versie je hebt

De meeste oude Clawhammers en Newcastles kun je met LN2 gebruiken (-196c)

De nieuwere San Diego's doen al moeilijk bij -40c, maar er zijn er een aantal die tot een -110c nog goed te gebruiken zijn (dit zijn vaak oudere CPU's)

Verder schijnen de X2 3800+ CPU's ook wel van de kou te houden.

Winchesters en Venice CPU's willen vaak wel tot een graadje of -70 wanneer je de juiste hebt. Nieuwer is over het algemeen slechter, hoewel de hele oude Winchesters voor geen meter werken onder Phase-Change.

Toledo's met een BH memorycontroller iirc kunnen beter tegen de kou dan de nieuwere, maar dat is ook een kwestie van testen.

De temps zijn allemaal evap temps, core temps liggen normaal gezien wat hoger.
lol hij heeft het ver + temperatuuren niet over - weet ik veel wat :P

ik denk dat 45 graden maximaal wel zonbeetje goed is.

maar inidergeval, Lager is ALTIJD beter

Verwijderd

syngrow denkt ook dit is DOC, krijg je DOC antwoord _/-\o_

wat bedoelt de TS eigenlijk met ideale maximum temperatuur. ideale temperatuur en maximum temperatuur zijn naar mijn idee tegenpolen

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 21:29 ]

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:28:
syngrow denkt ook dit is DOC, krijg je DOC antwoord _/-\o_

wat bedoelt de TS eigenlijk met ideale maximum temperatuur. ideale temperatuur en maximum temperatuur zijn naar mijn idee tegenpolen
Wat ik dus eigenlijk bedoel is dus de temperatuur die niet al te schadelijk is voor de hardware... Niet de maximum temperatuur waarbij de processor foutloos werkt, maar eigenlijk de temperatuur die de processor eigenlijk aankan zonder dat de levensduur significant terugloopt...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
LiquidT_NL schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:36:
[...]

Wat ik dus eigenlijk bedoel is dus de temperatuur die niet al te schadelijk is voor de hardware... Niet de maximum temperatuur waarbij de processor foutloos werkt, maar eigenlijk de temperatuur die de processor eigenlijk aankan zonder dat de levensduur significant terugloopt...
50 graden wil prima hoor , doe je er iig normaal lang genoeg mee. En k denk dat t niet helemaal in DOC hoort , maargoed ik ben geen mod.

LinkedIn
BlackIntel

• LiquidT_NL
sorry, maar het is dus wel ivm overclocken... Maar zijn die 50 graden stressed of idle?

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:04
LiquidT_NL schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:47:
sorry, maar het is dus wel ivm overclocken... Maar zijn die 50 graden stressed of idle?
Dit topic is eigenlijk voor 0 graden of lager.... Maar even een serieus antwoord: ik merk dat zodra je boven de 50 graden komt de prestaties er flink onder gaan lijden (wat betreft overclocken). 70 graden of hoger is gewoon slecht voor je cpu

[ Voor 4% gewijzigd door savale op 19-03-2006 21:52 ]

Verwijderd

Dat weet ik ook nog zo net niet of dat het heel erg slecht is voor je cpu :9
Heb een keer mijn pc aangezet zonder er bij na te denken om mijn WC aan te zetten. Pc liep vast en ik aan het blok voelen en was zeker boven de 80 graden. Later deed hij het niks slechter als eerst, maar heel goed zal het niet geweest zijn.

Misschien goede manier van inbranden (8>

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:55:
Dat weet ik ook nog zo net niet of dat het heel erg slecht is voor je cpu :9
Heb een keer mijn pc aangezet zonder er bij na te denken om mijn WC aan te zetten. Pc liep vast en ik aan het blok voelen en was zeker boven de 80 graden. Later deed hij het niks slechter als eerst, maar heel goed zal het niet geweest zijn.

Misschien goede manier van inbranden (8>
Hehehe lol }) wat een spul maken ze tegenwoordig he :P
Weet iemand toevallig of je met crucial 2-2-2-6 timings leuke oc's kunt halen kwa processor?
Mijn opteron 144 komt eraan, CAB2E 0546 UPMW, schijnt lekker te lopen :9

Maar ik ga hem niet boven de 50 gr. laten komen, lijkt me niet zo goed idd

proost

• LiquidT_NL
savale schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:51:
[...]

Dit topic is eigenlijk voor 0 graden of lager.... Maar even een serieus antwoord: ik merk dat zodra je boven de 50 graden komt de prestaties er flink onder gaan lijden (wat betreft overclocken). 70 graden of hoger is gewoon slecht voor je cpu
ok, dus de hamvraag: Na 6 uur prime95 te draaien heb ik een temp van 52 graden (zonder errors oid)... Zou ik nou nog verder clocken, of kan ik beter eerst wat doen aan de temps? Dit dan buiten het feit dat jullie vinden dat die temps lager moeten...

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... dit is het zoveelste topic van hoe warm mag mijn processor worden :) Als je goed zoekt zul je meer topics hierover vinden :)

Over het algemeen: Als de processor geen fouten maakt, dan is het goed ;) Verder kan je bij de tech papers van AMD ook wel het een en ander vinden ;)

Verder is dit ook geen DOC vraag vandaar dat ik deze op slot doe :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.