Toon posts:

[TVout] Geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat tvout vragen niet graag gezien worden hier, maar ik zit met mn handen in het haar. Ik krijg gewoon met geen mogelijkheid beeld op mijn beamer (bekabeling loopt via svideo > composiete uitgang in de beamer). Ik heb al vanalles geprobeerd, wat ik ook zal proberen op te sommen, maar ik vrees het ergste...

Ik heb sinds gister een nieuwe videokaart (asus 6600 256mb), toen ik deze installeerde werkte alles prima, had gewoon netjes beeld op de beamer. Nu had ik vanmiddag mijn beamer uitgezet, om even te eten, en toen ik weer mijn beamer aanzette had ik geen signaal. Opnieuw opstarten hielp niet. Ik heb vervolgens de drivers van de videokaart verwijderd, en opnieuw geinstalleerd. Vervolgens heb ik ook nog geprobeerd via TVtool de TVout te forceren, maar ook dit gaf geen beeld.

Het vreemde is is dat het van het ene op het andere moment niet meer werkte, terwijl ik zelf helemaal niks heb gedaan. Als ik de kabel aansluit op een TV ipv een beamer, dan heb ik alsnog geen beeld. Wanneer ik een andere PC met dezelfde kabel aansluit op de beamer, heb ik wel gewoon netjes beeld. Dit sluit al uit dat het aan de kabel zou kunnen liggen.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want ik ben hier al mijn hele zondagmiddag mee bezig, en daar wordt je niet vrolijk van...

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben bang dat je tvout het heeft begeven.

Maar wat je misschien nog kan proberen is systeemherstel naar een eerder controle punt.

Of je drivers eraf halen met een progje wat ook echt alles weghaalt en het vervolgens nogmaal installeren, maar aangezien je dit al gedaan had en het geen effect gaf ben ik bang dat 't gewoon stuk is.

Laatste optie is om de videokaart in een ander systeem te plaatsen en daar kijken of de tvout het dan wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeemherstel gedaan, naar een punt waar het nog wel werkte en inderdaad deed de TVout het toen alsnog niet. Bovendien geeft hij bij het opstarten al geen dingen weer voordat hij windows gaat laden, en dat is ook wel een indicatie dat het signaal gewoon niet verstuurd wordt.

In ieder geval bedankt!