Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[rml] combinatie /me en small.

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik weet niet of het een bug is maar het viel mij op.

Als ik iets in klein wil typen tussen.

code:
1
[small]Dit is een tekst. /me vindt blabla[/small]

geeft.

[small]Dit is een tekst. * Tomsworld vindt blabla[/small]

als ik manueel de "/me" sluit voor de small gaat het wel goed.

Dit is een tekst. * Tomsworld vindt blabla

[ Voor 6% gewijzigd door Tomsworld op 19-03-2006 20:36 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Klopt; da's een bug in de parser die helaas erg lastig te fixen is (in zoverre dat een eerdere poging van mijzelf niet het beoogde resultaat had).
Het staat dus nog wel op mijn lijstje om nog eens een keer wat beter naar te kijken.

Intentionally left blank

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Dit is een tekst. * Mentalist vindt blabla

Klopt, ik begrijp de "bug" denk ik wel. /me moet het einde van zichzelf vinden, en bij gebrek aan een afsluittag zal er gezocht worden naar (waarschijnlijk) een puntje/uitroep/vraagteken, een nieuwe regel, of iets vergelijkbaars.

[/small] valt amper te detecteren als tag-einde. Je zou iedere [ als tag-einde kunnen markeren, maar dat geeft in andere situaties weer niet het gewenste resultaat.

De eerste zin van deze post is dan ook zo opgelost: ik heb [/small] op een nieuwe regel gezet. De parser ziet de nieuwe regel, maakt een einde aan /me en je krijgt het beoogde resultaat (je hebt er wel een lege regel bij), zo kan je het dus voorlopig ook oplossen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 29-03-2006 20:00 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28
Is het niet mogelijk om de 'simpele' versie van me (slash me dus) meteen af te sluiten zodra er een regeleinde of een (al dan niet afsluitende) tag is? Of levert dat ongewenste resultaten op?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

JeRa schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:02:
Is het niet mogelijk om de 'simpele' versie van me (slash me dus) meteen af te sluiten zodra er een regeleinde of een (al dan niet afsluitende) tag is? Of levert dat ongewenste resultaten op?
Hoe detecteer je een tag? En niet iets als:

* Mentalist vindt blabla [grapje, niet echt hoor]

Want om nou naar iedere bestaande tag te gaan zoeken..

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 29-03-2006 20:08 ]

• JeRa
Alles tussen rechte haken :) als je het probleem niet wilt dat ie te vroeg met je me-regel stopt, dan kun je toch alsnog de uitgebreide versie gebruiken die een sluit-tag heeft?

De 'simpele' me geeft dan dit:
* JeRa vindt iets [maar niet heus]

En de oplossing is het gebruiken van fatsoenlijke tags:
* JeRa vindt iets [maar niet heus]

Het valt me trouwens op dat React mijn post wijzigt bij het gebruik van de simpele me-tag...lijkt me niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 34% gewijzigd door JeRa op 29-03-2006 20:37 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JeRa schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:35:
[...]

Alles tussen rechte haken :) als je het probleem niet wilt dat ie te vroeg met je me-regel stopt, dan kun je toch alsnog de uitgebreide versie gebruiken die een sluit-tag heeft?
Die is er al, een /me wordt geparsed naar [me=2087]blaat[/me] ;)

• JeRa
Osiris schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:36:
[...]

Die is er al, een /me wordt geparsed naar [me=87562]blaat[/me] ;)
Ik zeg toch niet dat hij er niet is? :?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JeRa schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:37:
[...]

Ik zeg toch niet dat hij er niet is? :?
Oh, excuses, verkeerd gelezen :P Ik las iets in de trent van "dan kun je (...) toch maken?" ofzo :X

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:58:
Dit is een tekst. * mithras vindt blabla

Klopt, ik begrijp de "bug" denk ik wel. /me moet het einde van zichzelf vinden, en bij gebrek aan een afsluittag zal er gezocht worden naar (waarschijnlijk) een puntje/uitroep/vraagteken, een nieuwe regel, of iets vergelijkbaars.

[/small] valt amper te detecteren als tag-einde. Je zou iedere [ als tag-einde kunnen markeren, maar dat geeft in andere situaties weer niet het gewenste resultaat.

De eerste zin van deze post is dan ook zo opgelost: ik heb [/small] op een nieuwe regel gezet. De parser ziet de nieuwe regel, maakt een einde aan /me en je krijgt het beoogde resultaat (je hebt er wel een lege regel bij), zo kan je het dus voorlopig ook oplossen :).
Maar wat jij nu doet is
code:
1
2
3
[/small]

Klopt[...]
Terwijl je ook
code:
1
[/small]Klopt[...]
kan doen, en dan heb je niet 3, maar 1 witregel, en dat ziet het er zo uit:
Ja * mithras denkt dat dit beter is
En heb je geen grote witregel ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

JeRa schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:35:
[...]

Dat noemde ik ook al zo ongeveer, gewoon op iedere [ maar meteen afkappen (je zou nog kunnen afkappen op \\[\S+\] misschien.. weet niet zeker of dat kan, maar dan zouden zinnen tussen haken ook met rust gelaten worden). Kan wel maar heeft dus niet altijd het gewenste effect, zoals je zelf ook al ziet.

Dus is het gewoon een designkeuze, denk ik :).
Mithras86 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:42:
[...]

Maar wat jij nu doet is
code:
1
2
3
[/small]

Klopt[...]
Terwijl je ook
code:
1
[/small]Klopt[...]
kan doen, en dan heb je niet 3, maar 1 witregel, en dat ziet het er zo uit:
Ja * Mentalist denkt dat dit beter is
En heb je geen grote witregel ;)
Ik rag overal bakken met newlines tussen, vind ik handig :). Je blijft ermee zitten dat je achter de /me op dezelfde regel geen tekst meer kwijtkan, voor zover dat een probleem is :).

Je kan ook je /me gewoon netjes "afsluiten" door je zin met een punt/uitroep/vraagteken te beëindigen.

* Mentalist zegt iets. blaat
* Mentalist zegt iets! blaat
* Mentalist zegt iets? blaat
* Mentalist zegt iets blaat

Pagina: 1