Toon posts:

[WIN2K3 SBS] reply adres invalid recipient

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 server met exchange geinstalleerd.
Exchange heb ik dmv een POP3 connector en een SMTP connector ingesteld.
Het domein is bedrijf.local. Het rare is nu wanneer ik een email naar buiten stuur er de naam van de persoon komt te staan. Maar het reply adres is invalid.recipient@ns.ontvangendeprovider.nl .
Ik dacht dit probleem op te kunnen lossen door bij de gebruiker ipv @bedrijf.local @bedrijf.com als Primary SMTP in te stellen.
Dit loste het probleem met het adres op wanneer er een mail werd gestuurd kwam er netjes gebruiker@bedrijf.com te staan.
Maar dit bracht weer het volgende probleem:
Nu werd de pop mail nog wel opgehaald op de server maar niet meer doorgestuurd naar de gebruiker zijn exchange account.
Wanneer ik het adres bij het begruikers profiel weer verander naar @domein.local werkt alles weer, maar is het adres dat weer meegestuurd wordt invalid.recipient@ns.ontvangendeprovider.nl .
Heb ook een extra recipient policy aangemaakt met @domein.com dit lost helaas niks op.

POP connector ingesteld op: pop.vuurwerk.nl
SMTP connector ingesteld op post.demon.nl

Iemand die voor mij een oplossing heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 20:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Exchange zijn beter op z'n plek in Software Algemeen ik ga je topic eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Heb je dit extra adres wat je hebt toegevoegd naast de .local ook de primary gemaakt?

En hoelang heb je na het aanmaken van dat adres gewacht met het testen, het kan volgens mij enige tijd duren voordat de recipient policy is doorgevoerd. (althans in W2000).

Verwijderd

Topicstarter
Ja als de @domein.com primary is kan ik mails versturen en komen ze netjes aan met gebruiker@domein.com maar worden de binnegehaalde mails niet doorgestuurd naar de gebruiker exchange account.

is @domein.local primary dan werkt alles maar is het adres weer die invalid.recipient@ns.ontvangendeprovider.nl

en heb zeker 2 uur gewacht

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Je moet de @domain.com als standaard maken op de exchange server zelf, na de aanpassing even de recipient policy rebuilden en apply kiezen zodat de wijziging doorgevoerd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
gedaan en weer kan ik alles versturen en komt netjes gebruiker@domein.com te staan maar helaas mail wordt opgehaal dop server maar niet doorgestuurd naar exchange postvakken.

het lijkt wel of ergens een link is met .local en het postvak en zodra ik dat naar .com verander hij de link niet meer kan leggen.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik nog ergens in het recipient policy @domein.com instellen dat die een verbinding maakt met @domein.local?

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Weet niet of het nog actueel voor je is, maar zet ze er gewoon alletwee in.
Dus en je .local adres en je .com adres, die laatste maak je dan het standaard adres

Verwijderd

Topicstarter
oke heb nu netjes ingesteld dat alles met @domein wordt verzonden. dit werkt.

maar nu haalt exchange netjes de pop3 mail op maar ze komen niet aan bij de gebruikers. ideetjes?

wordt beetje wanhopig. heb hier nu al teveel uur aan besteed
Pagina: 1