PC speakersetje in kamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:22
Mijn broertje heeft mij gevraagd een nieuwe stereo uit te zoeken, en wie ben ik als liefhebbende broer om dat te weigeren? ;) Ik ben dus verschillende elektronicazaken afgegaan, maar het aanbod viel mij tegen. Of je ziet een stereotoren met twee goedkope boxen voor een veel te dure prijs, of je ziet een home cinema set met 5.1 geluid, die buiten het budget valt. Ik heb ook op internet rondgekeken, maar niets kunnen vinden.

Nu ben ik dus op het idee gekomen om een goedkope dvdspeler te kopen, en hierop een Teufel setje aan te sluiten, om precies te zijn de Concept E. Bij elkaar zal dit ongeveer op de 200 euro komen gok ik. Mijn broertjes kamer is niet zo groot, dus ik denk dat het vermogen van de boxjes genoeg moet zijn.

Zou dit een goed idee zijn? Zie ik iets over het hoofd? Eventuele alternatieven?

Verwijderd

Kan het fout hebben maar is dat niet zoon setje zonder versteker?
Dus waar je waarschijnlijk een 5.1 versteker/reciver bij moet kopen.

• Timorad
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:29:
Kan het fout hebben maar is dat niet zoon setje zonder versteker?
Dus waar je waarschijnlijk een 5.1 versteker/reciver bij moet kopen.
Het is een PC speakersetje, dus ik neem aan dat er een versterker bij zit. Even nagezocht;

Der Subwoofer des Concept E ist nicht nur für rabenschwarze Bässe verantwortlich, er beherbergt auch die sechs Leistungsverstärker für seinen Tieftöner und die fünf Satelliten.

Ja dus :)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan ook bij een kringloopwinkel of rommelmarkt gaan kijken voor een tweedehands. Vaak topmerken voor een tientje :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Je zoekt een stereo en komt dan met een 5.1 set aanzetten? Ik zie niet waarom...

Het is zowiso allemaal erg vaag. Wat moet je nu precies hebben, en wat is er al?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 12:44
Timorad schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:22:
Mijn broertje heeft mij gevraagd een nieuwe stereo uit te zoeken, en wie ben ik als liefhebbende broer om dat te weigeren? ;) Ik ben dus verschillende elektronicazaken afgegaan, maar het aanbod viel mij tegen. Of je ziet een stereotoren met twee goedkope boxen voor een veel te dure prijs, of je ziet een home cinema set met 5.1 geluid, die buiten het budget valt. Ik heb ook op internet rondgekeken, maar niets kunnen vinden.

Nu ben ik dus op het idee gekomen om een goedkope dvdspeler te kopen, en hierop een Teufel setje aan te sluiten, om precies te zijn de Concept E. Bij elkaar zal dit ongeveer op de 200 euro komen gok ik. Mijn broertjes kamer is niet zo groot, dus ik denk dat het vermogen van de boxjes genoeg moet zijn.

Zou dit een goed idee zijn? Zie ik iets over het hoofd? Eventuele alternatieven?
Ten eerste: vermogen zegt niet zo bijster veel, er zijn meerdere manieren om dit te meten, en ik krijg je met een 2x8 watt versterker en bijpassende speakers echt zo doof als een kwartel, trust me. Dus die getallen zou ik zeker niet al maatstaf gebruiken. Je url verwijst naar een surroundsetje ipv een stereoset trouwens, kan dat kloppen? Je zou eens bij een betere hifi winkel kunnen kijken (dus geen megapool/BCC/mediamarkt) of ze daar niet wat leuks 2ehands hebben staan. Hier www.hifi.nl kan je naar goede hifi winkels in de buurt zoeken. Als je wat meer info kan geven over wat je broertje er mee wil gaan doen/beluisteren kunnen we je misschien wat meer gerichte info geven.

uncle_sjohie

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:55
ik ben zelf voor de Logitech Z5500 gegaan als je die te duur vind zou ik voor de Z5400 gaan

die hebben allebij een versterker

[ Voor 36% gewijzigd door hellrazor op 20-03-2006 15:00 ]

Verwijderd

Mocht hij het met 2.1 ook al goed vinden is de logitech z2300 een dikke aanrader! :9~

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06-2025

Arnold-D

Nad - Feel The Power

de teufel E heeft gewoon 3tulpstekkertje..
subwoofer,tweeter / rear / front
hier staat er ook 1...
ingebouwde versterker..
dus je kan hem ok een 5.1 setje dvd-speler aansluiten

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• Timorad
deepspace schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:01:
Je zoekt een stereo en komt dan met een 5.1 set aanzetten? Ik zie niet waarom...

Het is zowiso allemaal erg vaag. Wat moet je nu precies hebben, en wat is er al?
Op het moment staat er helemaal niets kwa geluidsapparatuur in de kamer. Eerst richte ik me inderdaad op een gewone stereo, maar ik denk dat een 5.1 setje ook wel haalbaar is, prijstechnisch gezien. M'n broertje vind de extra subwoofer leuk (:z) en de set kan later voor meer dingen gebruikt worden. Bovendien ben ik van plan om de speakers op een (nog te kopen) dvd speler aan te sluiten, als m'n broertje ooit nog een tv wil kopen is deze makkelijk aan te sluiten.

Ik heb op hifi.nl gezien dat er wat winkels bij mij in de buurt zitten, ik zal binnenkort informeren :) Ben alleen benieuwd of de prijzen niet wat te hoog zijn, zo groot is m'n budget immers niet (200E).

Een Logitech Z-5500 is ook leuk, hij kost alleen wel dubbel zo veel als het teufel setje :) Kwa geluid zouden ze ongeveer hetzelfde zijn.

Overigens stelt m'n broertje niet al te veel eisen. Het moet goed hard kunnen, de bass moet in orde zijn en dat was het wel zo'n beetje. Hij zal er alleen muziek op luisteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Timorad op 20-03-2006 16:39 ]

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Als je broertje er alleen muziek mee luistert is 2.1 net zo goed als 5.1, maar dan voor een lagere prijs. Ik weet niet wiens geld je uitgeeft (betaal je zelf of betaalt je broer?), maar als je broertje toch niet zo veeleisend is zou ik de hifiwinkels voorbij lopen en een Logitech setje (of wat er op lijkt) gaan halen. Hoe gaat je broertje hem trouwens aansluiten, komt ie aan een pc te hangen, of een console of iets?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Marktplaats.nl is ook een optie!
Voor 200 euro kan je wel een setje B&W Dm4's halen, een leuke NAD versterker en een dvd-speler.
Je hebt dan 100x beter geluid dan dat 5.1-setje!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 08:20
ik zou voor de teufel gaan!

worden overal bijzonder goed getest!
ze zijn alleen niet bekend in nederland, en onbekend maakt onbemind.

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 12:44
Timorad schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:37:
[...]

Op het moment staat er helemaal niets kwa geluidsapparatuur in de kamer. Eerst richte ik me inderdaad op een gewone stereo, maar ik denk dat een 5.1 setje ook wel haalbaar is, prijstechnisch gezien. M'n broertje vind de extra subwoofer leuk (:z) en de set kan later voor meer dingen gebruikt worden. Bovendien ben ik van plan om de speakers op een (nog te kopen) dvd speler aan te sluiten, als m'n broertje ooit nog een tv wil kopen is deze makkelijk aan te sluiten.
Zo te horen is het hele surround concept nog maar in een planfase, dus dan zou je met een 2.1 setje eerst wel toekunnen, en bespaar je mooi wat ruimte in de kamer. Bij die 99 euro zitten trouwens die stands voor de rear luidsprekers niet bij zie ik.
Ik heb op hifi.nl gezien dat er wat winkels bij mij in de buurt zitten, ik zal binnenkort informeren :) Ben alleen benieuwd of de prijzen niet wat te hoog zijn, zo groot is m'n budget immers niet (200E).
Dat zal verspilde moeite zijn gok ik zo, daar ga je voor 100 euro geen vergelijkbaar 5.1 setje vinden.
Een Logitech Z-5500 is ook leuk, hij kost alleen wel dubbel zo veel als het teufel setje :) Kwa geluid zouden ze ongeveer hetzelfde zijn.
Die logitech is THX gecertificeerd, en heeft ook een hardwarematige dolby digital/DTS decoder en een remote, dat heeft die teufel allemaal niet, dus dan is het logisch dat die logitech duurder is.
Overigens stelt m'n broertje niet al te veel eisen. Het moet goed hard kunnen, de bass moet in orde zijn en dat was het wel zo'n beetje. Hij zal er alleen muziek op luisteren.
Hard spelen en dreunen zal dat teufel setje wel kunnen, en voor 100 euro kan je er ook niet echt een buil aan vallen. Ervaringen met dit soort setjes heb ik verder niet echt, ik luister mijn muziek op mijn "grote" stereo-set, ik heb alleen een 2.1 creative setje op de pc voor de bliepjes, spelletjes en een verdwaald mp3-tje..

uncle_sjohie

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:34
Mooi setje hoor die Teufel Concept E, ik heb hem zelf ook al een jaartje op m'n computer aangesloten! Let er wel op dat je inclusief verzendkosten zo'n 140 euro kwijt bent. En je moet ook nog een DVD speler zoeken met interne Dolby decoder en 5.1 aansluitingen (anders heb je alleen stereo geluid, beetje zonde). Deze zijn over het algemeen ook pas vanaf 100 euro te krijgen. Dan zit je dus al boven je budget. Zie voor aanbevelingen van Teufel voor DVD spelers hier (onderaan): http://www.teufel.de/de/M...is/Geraeteempfehlung/#dvd

Ik zou ook nog eens rondkijken voor een goedkoop alles-in-een homecinema systeem, dan ben je meteen klaar. Er is vast wel iets in de aanbieding voor 200 euro.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

sheepdog schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:54:En je moet ook nog een DVD speler zoeken met interne Dolby decoder en 5.1 aansluitingen (anders heb je alleen stereo geluid, beetje zonde). Deze zijn over het algemeen ook pas vanaf 100 euro te krijgen.
Nee, hoor, volgens kieskeurig vanaf 39,- euro :)

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Volgens mij bedoelt hij een DVD-speler waar je alle luidsprekers afzonderlijk op aansluit. De Teufel-set heeft geen DD/DTS decoders en geeft geen digitaal surround geluid, alleen een stereo signaal over vier luidsprekers en een mono-signaal via de sub en de center. Er zit nergens op de Teufel set een coax/optische ingang, en op de site zelf staat "Später haben Sie immer noch die Möglichkeit, Ihre Lautsprecher über einen AV-Receiver/Verstärker zu betreiben, um in den vollen Genuß von Dolby Digital und DTS zu kommen.", "Later heeft u altijd nog de mogelijkheid uw luidsprekers via een AV-receiver of versterker aan te sturen, zodat u ook van DD en DTS kunt genieten (plus minus :P)". Een DVD-speler met losse aansluitingen voor de speakers zou een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door DriveSand op 21-03-2006 13:37 ]

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53
@DriveSand; Die Teufelset heeft een 6-kanaals analoge ingang. Mits je dus een externe decoder hebt, kun je prima genieten van 5.1 sound. Een pc met 6-kanaals geluidskaart is al genoeg. Al wordt door mijn SB Audigy geen DTS ondersteund... Je verhaal over quadrafonie is dus niet waar. Bovendien bevat de sub de versterking voor de overige speakers. Externe amp is dus niet nodig, wel een decoder zoals gezegd.

@TS: De eisen zijn dus "goed hard" en "veel bas". Budget is 200 euri en hij gaat voornamelijk muziek luisteren. Mijn advies: vergeet X.1 en ga voor stereo met budget zuilspeakers. Dan kun je lawaai genoeg maken en de bas is gegarandeerd beter dan bij een budget sub/sat setje. Bezoek vooral de 2e hands handelsfora van bijv. DVD.nl, HTForum.nl enz.

[ Voor 56% gewijzigd door Cass Casey op 21-03-2006 13:32 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zeg dus: voor 39 euro heb je een DVD speler met 5.1 decoder!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53
deepspace schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:32:
Ik zeg dus: voor 39 euro heb je een DVD speler met 5.1 decoder!
Je hebt 't dan over die Cyberhome 452? Die info is foutief. Dat model heeft géén 5.1 uitgang!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, lijkt idd zo te zijn. Oke: 50 euro dan ;)

Pagina: 1