Toon posts:

Vermoeden dat X1900XT zelfde is als X1900XTX

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een X1900XT, tijdens games draaide hij op ongeveer 55-60C...
Dus overclocken leek me niet echt een goed idee.
Nu ging ik ff kijken, bleek de fan maar op 27% te staan. Toen ik die op 100% zette ging hij tijdens games op 35C draaien. Als ik hem overclock tot de maxima van ATi (690/800) draait hij tijdens games nog maar op 45C...
Ik vind dit wel erg goede overclock resultaten!
Ook zie ik als ik submit met 3dmark03 x1900xtx staan.
Is het niet toevallig zo dat de X1900XT dezelfde kaart is als de X1900XTX? (Maar dan met ander stickertje+andere fan speed...)

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:54
uh, ja duh :P

die xtx is gwoon een iets opgevoerde.. zoiets als een Platinum edition van x850xt PE.. gwwon iets hogere clocks maar verder het zelfde.

[ Voor 85% gewijzigd door krijgnuwat op 19-03-2006 20:18 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 19:10
de XT en XTX zijn gewoon dezelfde GPU en in veel gevallen is de kaart gewoon 100%identiek.

Verwijderd

Topicstarter
k thnx!
Lache, heeft me 80 euro bespaart:p
Trouwus, raden jullie me aan hem op x1900xtx snelheden te draaien (Aangezien hij dan hooguit 40 graden wordt)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:22:
k thnx!
Trouwus, raden jullie me aan hem op x1900xtx snelheden te draaien (Aangezien hij dan hooguit 40 graden wordt)
Natuurlijk! Als de temps goed zijn is dat gewoon gratis extra performance. Overigens is 3dmark03 niet de meest perfecte manier om een recente PC te benchen, je krijgt over 't algemeen betrouwbaardere resultaten als je 3dMark05 of zelfs '06 pakt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Yorixz schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:25:
[...]

Natuurlijk! Als de temps goed zijn is dat gewoon gratis extra performance. Overigens is 3dmark03 niet de meest perfecte manier om een recente PC te benchen, je krijgt over 't algemeen betrouwbaardere resultaten als je 3dMark05 of zelfs '06 pakt ;)
J'hebt gelijk. Maar anders kan ik niet vergelijken met de FX5200 van een vriend van me xD
ik heb 3dmark05 en 06 ook al gedaan, scheelt toch zo'n 5% op XTX-snelheden!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:22:
k thnx!
40 graden in de Luiheidsmodus of onder Load als je zit te gamen? Vertel ons dan eens over je koelsysteem :) Want een hoop mensen met een X1900xxx zitten met hitteproblemen van het beestje :/

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 23:21

Bever!

3

lol download atitool eens, en laat die 3d kubus eens draaien.
let op je temperatuur ^^

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
X1900XTX's clocken over het algemeen wat verder over, en de X1900XT's lijken op de een of andere manier een soort lock te hebben rond 700mhz core; ze stranden bijna allemaal rond die coreclock.

Verwijderd

Vermoeden dat X1900XT zelfde is als X1900XTX
Wat een ontdekking Sherlock, stating the obvious?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Alexio schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:50:
X1900XTX's clocken over het algemeen wat verder over, en de X1900XT's lijken op de een of andere manier een soort lock te hebben rond 700mhz core; ze stranden bijna allemaal rond die coreclock.
Uhmm wat denk je van Speed binned ? De cores worden getest de goede komen op de XTX de mindere op de XT. Zo werkt dat. Ze hebben geen lock als je het mij vraagt want een XTX bios leverde hier niets extra's op. Als die er was geweest waren er vast wel mensen geweest die em kunnen omzijlen.

En heb ook XT's gezien die wel 700 doen alleen die waren erg zeldzaam.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Astennu schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:18:
[...]

Uhmm wat denk je van Speed binned ? De cores worden getest de goede komen op de XTX de mindere op de XT. Zo werkt dat.
Dit is aan aan ATI medewerker gevraagd en die vertelde dat dit niet het geval is bij deze kaarten. Het lijkt me voor ATI juist gunstiger om te zeggen dat er wel een verschil is, want dan verkopen ze meer X1900XTX's, dus ik kan me niet voorstellen dat hij loog.
Ze hebben geen lock als je het mij vraagt want een XTX bios leverde hier niets extra's op. Als die er was geweest waren er vast wel mensen geweest die em kunnen omzijlen.
En heb ook XT's gezien die wel 700 doen alleen die waren erg zeldzaam.
Er zijn wel meer manieren om een GPU te locken rond een bepaalde snelheid. Ik zeg niet dat deze worden toegepast, ik zeg alleen maar dat ze bestaan. Ben je er zeker van dat elk onderdeel op het X1900XT pcb gelijk is aan de tegenhanger op de X1900XTX? Het is namelijk eenvoudig om de maximale stroomsterkte die de core kan trekken te limiteren via een pcb aanpassing.

Verwijderd

Jejking schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:13:
[...]

40 graden in de Luiheidsmodus of onder Load als je zit te gamen? Vertel ons dan eens over je koelsysteem :) Want een hoop mensen met een X1900xxx zitten met hitteproblemen van het beestje :/
De kaart wordt onder load warm ja, maar een probleem? De stock cooler loost alle warmte de kast uit. Zolang niemand mij dwingt om m'n vinger tegen de heatsink te houden heb ik er geen probleem mee. :)

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:13:
[...]

Sorry voor later reaxi
Ik heb het over load (BF2&3dMark06)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een fan van 23cm op kast gemikt heb:p
Maar ik weet niet of dat veel uitmaakt

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:34:
[...]

Sorry voor later reactie
Ik heb het over load (BF2&3dMark06)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een fan van 23cm op kast gemikt heb:p
Maar ik weet niet of dat veel uitmaakt
Ik dacht dat de meeste fans maar tot 120MM gingen?.
Maar als alles goed gaat waarom vraag je het dan?
Ik denk dat de glazen bol van de gemmidelde tweaker niet werkt.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-07 22:21
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:48:
[...]

Ik dacht dat de meeste fans maar dat 120MM gingen?.
Maar als alles goed gaat waarom vraag je het dan?
Ik denk dat de glazen bol van de gemmidelde tweaker niet werkt.
Hehe, je verbetert wel zijn spelfout maar onder jouw naam staat "LuisterD Hip Hop". Sorry voor de nutteloze post maar dat vond ik even grappig.

EDIT: Oeps, ik zie dat ik een ouwe thread omhoog heb geschopt. Mijn excuses.

[ Voor 15% gewijzigd door tikkietrugjaap op 04-04-2006 17:12 ]

Prima.

Verwijderd

tikkietrugjaap schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:10:
[...]

Hehe, je verbetert wel zijn spelfout maar onder jouw naam staat "LuisterD Hip Hop". Sorry voor de nutteloze post maar dat vond ik even grappig.

EDIT: Oeps, ik zie dat ik een ouwe thread omhoog heb geschopt. Mijn excuses.

Ik zie hier de spelfout niet in? Jim Brands Luisterd Hip Hop, In de zin als Ik luister Hip Hop zou het fout zijn maar hier niet?

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:20
Alexio schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:31:
[...]
Er zijn wel meer manieren om een GPU te locken rond een bepaalde snelheid. Ik zeg niet dat deze worden toegepast, ik zeg alleen maar dat ze bestaan. Ben je er zeker van dat elk onderdeel op het X1900XT pcb gelijk is aan de tegenhanger op de X1900XTX? Het is namelijk eenvoudig om de maximale stroomsterkte die de core kan trekken te limiteren via een pcb aanpassing.
Dat zou wel vreemd zijn... proberen ze videokaarten zo snel mogelijk te maken en dan zouden ze een aanpassing doen om de kaart minder hard te laten gaan?! Kunnen ze beter zo laten voor wat het is... de goedkopere kaart wordt populair en de verkopen gaan hard en er zijn altijd genoeg patsers die toch de duurste kaart willen hebben.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-07 22:21
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:42:
[...]

Ik zie hier de spelfout niet in? Jim Brands Luisterd Hip Hop, In de zin als Ik luister Hip Hop zou het fout zijn maar hier niet?
Ehm het moet zijn Jim Brands luistert (naar) Hip Hop. Maar laten we maar stoppen, voordat er met slotjes gesmeten wordt

Prima.

Verwijderd

tikkietrugjaap schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:56:
[...]

Ehm het moet zijn Jim Brands luistert (naar) Hip Hop. Maar laten we maar stoppen, voordat er met slotjes gesmeten wordt
Heeft Geluisterd, de G staat ook niet in 'T Kofschip ( Of iets in die richting) de geluisterde CD etc.
Maar aan de TS inderdaad dit zijn dezelfde kaarten met als verschil dat de XTX de betere cores kreeg en de XT de wat minder goede.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:08:
[...]

Heeft Geluisterd, de G staat ook niet in 'T Kofschip ( Of iets in die richting) de geluisterde CD etc.
Maar aan de TS inderdaad dit zijn dezelfde kaarten met als verschil dat de XTX de betere cores kreeg en de XT de wat minder goede.
Ik weet niet hoor maar het lijkt er toch steeds meer op dat er wel degelijk gebinned wordt. ATi zegt van niet. Maar Sapphire maakt de kaarten en mensen als club 3D kopen ze weer plakken hun stikker er op en verkopen em. Hun kunnen ze wel degelijk uitzoeken. Mijn kaart kan standaard niet eens XTX aan ook niet met een XTX bios. Als i dan heet wordt na een uur gamen gaat i fouten in het beeld geven. Dus ik denk dat ze het wel degelijk testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 04-04-2006 18:13 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Volgens mij is dit bij elke generatie van videokaarten zo. :/ niks boeiend aan. Denk dat deze topic gesloten mag worden. :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14
Goed, dit is wel duidelijk me dunkt. De kick betrof in feite een spelfout (wat het ook is want 'luisterd' kan helemaal niet) en dat is natuurlijk niet echt een kick waard :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.