Bios update zonder floppy

Pagina: 1
Acties:
  • 1.410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 09:35
Hallo allemaal,

mijn probleem is als volgt. Ik heb een ASUS S-Presso. Daarvan wil ik de bios updaten. Het probleem is echter dat ik geen floppy drive heb. Ik weet dat het mogelijk moet zijn om een bootable cd/dvd te maken, maar mij wilt het niet lukken. Wat heb ik nog meer geprobeerd:

- ms-dos 6.22 bootcd gemaakt vanuit ISO en dan in dos naar de harde schijf om de update vanaf de hdd uit te voeren --> als ik c: doe in de prompt, dan geeft het aan dat de drive niet goed is.

- ms-dos 6.22 bootcd gemaakt door alle bestanden los er op te gooien (iso uitgepakt), de bios + afudos er bij gegooid en het dos622.ima boot bestand te laden. --> Dos start op, maar kan bios + flash prog niet vinden (niet met dir/w, niet als ik het bestandsnaam invoer).

- Geprobeerd een usb boot key te maken mbv mbrtool en hp drivekey. --> blijft telkens halverwege hangen.

Ik ben dus door mijn mogelijkheden heen en kan echt niks meer verzinnen/vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alavast bedankt,
Jilles

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Vaak kan het ook vanuit Windows. In ieder geval wel met mijn MSI moederbord. Kijk even op de site van Asus of daar misschien ook een tool voor te downloaden is.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij heeft Asus ook een tooltje om vanuit windows te flashen. En anders moet je gewoon even een floppydrive lenen van iemand.

Maar wat is de reden voor de BIOS upgrade? Als je nu geen problemen hebt dan zou ik niet upgraden, want het brengt wel risico's met zich mee.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Asus heeft het programmatje: ASUSupdate.

• Jilvoos
  • Laatst online: 16-05 09:35
Nee dat kan helaas niet gebruikt worden, wordt niet meer ondersteund...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:21
http://www.bootdisk.com/

Daar staat ook ergens een ISO voor een bootable cd. Daar kun je dan je eigen flash programma/bios aan toevoegen. Hier dus: http://www.bootdisk.com/tennessee/flashcd.zip

Verwijderd

Jilvoos schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:03:
- ms-dos 6.22 bootcd gemaakt door alle bestanden los er op te gooien (iso uitgepakt), de bios + afudos er bij gegooid en het dos622.ima boot bestand te laden. --> Dos start op, maar kan bios + flash prog niet vinden (niet met dir/w, niet als ik het bestandsnaam invoer).
Met deze optie zit je wel op de goeie weg, je moet alleen ff naar de virtuele ( waarscheinlijk ) D: schijf gaan, in iedergeval naar een andere "station" als je dos prompt, doe je daar dan nog een dir, dan vind je de bestanden waarscheinlijk wel.

Dit omdat je cd/dvd station tijdens het opstarten van dos opnieuw door dos "gemount" word onder een andere stationsletter.

Verwijderd

Winflash

http://www.ecsusa.com/downloads/winFlash.html

Kan je gewoon vanuit windows flashen en dan reboot doen om het te activeren.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Asus mobo's kunnen vaak ook geflashed worden met een CD.
Daarvoor moet je de BIOS-file renamen naar het model van je mobo.rom, dat branden en dat tijdens de POST een shortcut indrukken. Staat in de handleiding allemaal wat vollediger beschreven :P

(hoeft dus geen bootable cd te zijn, alleen een cd met dat bestand in de root)

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 19-03-2006 20:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Mij USB-stickie heeft USB-floppy emulatie. Als je BIOS dat ondersteunt, dan kun je hier al je flop-trubbels mee oplossen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat je niet op je C schijf kan is misschien omdat je C in ntfs geformateerd is? Misschien een fat32 partitie maken?

Kun je niet even een diskette station er aan hangen? Uit een andere pc? Daarna kun je het er gewoon weer afhalen.

En inderdaad, is er een reden voor de bios update? Werkt je pc zonder? Als hij het zonder doet en het is niet nodig vooor toekomstige upgrades zou ik het laten zoals het is.
Pagina: 1