Toon posts:

[Nvidia GeForce 6800 GT] Driver wil onmogelijk updaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik hieraan begin wil ik jullie even mededelen dat mijn kennis op het gebied van hardware, en dan met name videokaarten zeer gering is, dus als ik te weinig informatie geef; Laat het mij weten :)

Het probleem is als volgt:

Sinds driver 7.1.8.9 wil mijn computer onmogelijk nieuwe drivers slikken. Zelfs na formats e.d verdomt hij het om de nieuwere drivers te gebruiken. Na elke installatie volgt een restart waarop een 640x480 scherm met 16 kleuren volgt, waarbij het onmogelijk is om dat weer aan te passen naar de 'normale' 1600x1200 resolutie, of lager.

Nu heb ik al geprobeerd de windows troubleshooting te raadplegen, maar de oplossingen die hij voorstelde zorgden helaas voor geen enkel verschil. Ook heb ik wat vrienden gevraagd met meer kennis van hardware (niet veel meer ;( ) maar ook zij hadden niet zo snel een oplossing.

Ook de verschillende forceware willen niet werken, en de allernieuwste drivers van de nvidia website lossen helaas ook niets op.

Wie o wie kan mij helpen? :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lukt een oudere driver überhaupt wel? :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 6.6.9.3 werkt ook gewoon :(

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg ben ik nooit op het idee gekomen om mijn oude driver compleet te uninstallen. Na een complete uninstall wil de nieuwste versie namelijk wel gewoon werken |:(

Wellicht had hij wat problemen in het register? Who knows. Hij doet het nu iig weer :)

Toch bedankt ;)

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:04:
Vreemd genoeg ben ik nooit op het idee gekomen om mijn oude driver compleet te uninstallen. Na een complete uninstall wil de nieuwste versie namelijk wel gewoon werken |:(

Wellicht had hij wat problemen in het register? Who knows. Hij doet het nu iig weer :)

Toch bedankt ;)
Vreemd dat ze na een format niet weg waren :X

Je kunt het ook gewoon zeggen dat je een format wilt vermijden, je hoeft echt niet te liegen dat je het al geprobeerd hebt, er even vanuitgaande dat het geen typo was ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik weet niet wat het probleem was. Dat het aan de reg lag was slechts gissen. Ik heb in de periode dat ik deze problemen had minstens 3 keer mijn comp geformat. Formatteren maakt mij echt weinig uit en eerlijkgezegd vind ik het wel fijn om om de zoveel tijd een versie installatie te hebben, met of zonder nieuwe drivers.

Maargoed, jij mag het best vreemd vinden.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:23:
Zoals ik al zei, ik weet niet wat het probleem was. Dat het aan de reg lag was slechts gissen. Ik heb in de periode dat ik deze problemen had minstens 3 keer mijn comp geformat. Formatteren maakt mij echt weinig uit en eerlijkgezegd vind ik het wel fijn om om de zoveel tijd een versie installatie te hebben, met of zonder nieuwe drivers.

Maargoed, jij mag het best vreemd vinden.
Naar mijn weten is alles na een format wel weg, inclusief het register.

Verwijderd

Ik denk dat Reverend geen format doet, zoals een echte format maar;
Reverend, als jij windows opnieuw installeerd, ga je dan in windows, de cd erin gooien en dan kiezen opnieuw installen?
Zoja, dan is dat geen format!

Zoals er hier gezegd wordt, is bij een echte format alles helemaal weg. Niks register, helemaal niks.
;)

Je moet dan wel zorgen dat je van de windows cd kan optarten bij een reboot.
Je moet in bios de opstartvolgorde wijzigen, eerst je cd/dvd speler, dan je harde schijf. Dan even alles saven. Dan kun je rebooten, en op een toets drukken om te formateren en te installeren.
Lees alles goed bij het installeren.
Is wel handig om alvast (als het mogelijk is) de nieuwe drivers al ergens op te hebben staan, vooral netwerk drivers. Zorg dat je iig de nodige hebt.
;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus gedaan. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen ofzo maar na 3 formats wilde de nieuwere versies echt niet werken. En nee, ik installeer het niet vanuit windows, maar laat de xp cd booten, waarbij hij eerst een complete format doet alvorens hij begint aan het installeren van windows. En ja, ik heb op een aparte schijf allemaal drivers/patches/updates staan.

Ik ben niet een complete leek hoor ;)

@ Alexio

Ik begrijp dat het register weg is na een format, ik noemde ook maar wat. Waarom de driver het nog steeds niet deed is mij gewoon een raadsel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 09:46 ]

Pagina: 1