Toon posts:

[SW gezocht] automatisch grijze waas wegpoetsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik iets gelezen over een programma waarmee je automatisch de grijze waas van digitale foto's kan weghalen. Dit programma zou instellingen hebben per merk/type/model digicam.

Vooralsnog gebruik ik Photoshop en haal ik de grijze waas weg door in Levels, Curves en brightness wat waardes te wijzigen, per foto. Het liefst gebruik ik dat programma natuurlijk omdat dat een standaard waarde heeft, die (waarschlijnlijk) bepaald is door kundige mensen op professionele apparatuur.

Ik heb een aantal keer gezocht, op dit forum, google en download.com, maar kan t niet vinden. Ik voel me een beetje klik maar denk ook dat er vast iemand is die dat artikel ook heeft gelezen (ik meen pcm of computer totaal).

Dank voor je tijd in ieder geval.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het kan ook gewoon in Photoshop met een action; dan hoef je het niet voor elke foto handmatig te doen.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 15:48

MBV

Paint Shop Pro heeft een vrij goede functie 'auto constrast' en 'clarify'. Eigenlijk hetzelfde als je met curves/levels doet, maar met 3 presets ofzo. Werkt voor 90% van de foto's prima :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

Zoefff

❤ 

FGS -> FGW

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter