Packard Bell I-Connect (AMD DURON, 2001)

Pagina: 1
Acties:

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-01 10:02
Hallo mensen,

Mijn vader bezit nog een Packard Bell I-Connect. Deze werkt nog erg goed, maar na een aantal upgrades, zoals nieuwe BIOS, van Windows ME naar Windows XP en uitbreiding van geheugen, wordt de harde schijf te klein. Van origine zit er een 20GB Seagate harddisk in. Omdat dit soort computers nogal afwijken van de standaard systemen, weet ik zelf niet of mijn oude schijf van 120GB van Western Digital er in past. Ze werken beide met UDMA66/UDMA100 maar ik weet niet of ze gesupport worden door de Packard Bell. Wie heeft er zo'n systeem waar een dergelijke grote schijf in zit of wie heeft de kennis dat dit zo werkt? Oja, op dit forum ben ik geen Packard Bell met HDD problemen tegen gekomen en de site van PB heb je ook niet zo veel aan.

Alvast bedankt.

Ed1969

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
is nie moeilijk: Sluit aan en je merkt of het werkt.

Het enige wat volgens mij kan gebeuren is dat de pc niet de hele schijf kan gebruiken, maar volgens mij speelt dat pas boven de 120 gb.
Ik vrees dat dit draadje overigens snel op slot gaat...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Ed1969
Ach met zo'n overweldige kennis aan informatie weten toch de juiste mensen mij de juiste info te geven? Trouwens 'proberen' heb ik weinig tot helemaal niets aan, het gaat er om kan het WEL of kan het NIET, heel simpel 0 of 1. Mijn oude schijf bevat voor mij nog een schat aan gegevens die ik eerst ZELF moet over zetten op een nieuw aan te schaffen schijf.

[ Voor 65% gewijzigd door Ed1969 op 19-03-2006 19:41 ]

Ed1969

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ed1969 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:34:
Hallo mensen,

Mijn vader bezit nog een Packard Bell I-Connect. Deze werkt nog erg goed, maar na een aantal upgrades, zoals nieuwe BIOS, van Windows ME naar Windows XP en uitbreiding van geheugen, word de harde schijf te klein. Van origine zit er een 20GB Seagate harddisk in. Omdat dit soort computers nogal afwijken van de standaard systemen, weet ik zelf niet of mijn oude schijf van 120GB van westerndigital er in past. Ze werken beide met UDMA66/UDMA100 maar ik weet niet of ze gesupport worden door de Packard Bell. Wie heeft er zo'n systeem waar een dergelijke grote schijf in zit of wie heeft de kennis dat dit zo werkt? Oja, op dit forum ben ik geen Packard Bell met HDD problemen tegen gekomen en de site van PB heb je ook niet zo veel aan.

Alvast bedankt.
Afwijken doen ze niet, qua connectoren al helemaal niet, gewoon een IDE schijfje erin hangen, even letten op master/slave-gebeuren en gaan met de banaan. Vergeet niet om vanaf de Packard Bell site even de juiste drivers voor al je interne gebeuren te downloaden en weg te zetten, serienummer invullen op de site, en je kunt ze zo downloaden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Ed1969
Ja dat klopt daar heb ik wel goede ervaringen mee. Serienummer invullen en je hebt de drivers. Ging me eigenlijk alleen om de grote harddisk. Of DIE er mee kan werken in zo'n oud en afwijkend systeem.

Ed1969

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ed1969 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:40:
Ja dat klopt daar heb ik wel goede ervaringen mee. Serienummer invullen en je hebt de drivers. Ging me eigenlijk alleen om de grote harddisk. Of DIE er mee kan werken in zo'n oud en afwijkend systeem.
Oud, ja, afwijkend, nogmaals nee, een Packard Bell is een normale computer, weliswaar opgebouwd uit simpele low-end onderdelen, maar het gebruikt geen afwijkende standaarden wat betreft interne aansluitingen, op de LED-aansluitingen (HDD/Power/Etc.) na, die zijn pasklaar alleen voor op het bestaande moederbord. Een tweaker prutst dat overigens ook weer voor de bakker, dus no sweat, zet die harde schijf in je Packard Bell, die voldoet volledig aan de normale eisen, ik snap ook niet waar je die kwatsch vandaan haalt overigens. :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Ed1969
Goed, bedankt, ik ga het proberen.

Ed1969

Pagina: 1