Toon posts:

Seagate Harddisk opeens Piepen en Kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Plots loopt mijn systeem vast, 3 maanden oude Seagate schijf begint dan te piepen en te kraken. Reboot ik hem, werkt het tijden lang weer (week of langer). En dan opeens kan het weer gebeuren. Allerlei controles gedaan, niets kunnen constateren behalve dat hij gezond is. Systeem is al opnieuw geinstalleerd.

Retour met deze schijf of is er een alternatief?

Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

heb ik ook gehad, alle keren is het ontstaan door een slechte voeding (zwakke 12v) en is ie op ten duur dood gegaan.
De laatste keer heb ik m'n voeding optijd vervangen en is ie sindsdien "stabiel"; dit wil zeggen dat ie wel eens raar piept en kraakt als ie veel tegelijk moet lezen/schrijven van verschillende locaties op de schijf, maar dat ie verder prima werkt.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Kijk inderdaad je voltages en molexconnectoren even na. En zorg voor een backup van je gegevens want het hoort in ieder geval niet. Mocht de rest van de computer in orde blijken, zou ik zeker garantie claimen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties mensen! :)

Hoewel ik er niet aan gedacht had, acht ik de kans dat het een probleem aan de voeding is wel wat klein. Ik heb nl. al diverse harddisks (ook tegelijk) probleemloos in dit 3 jaar oude Dell systeem gehad. Toch heb ik gelijk maar de extra cdromspeler losgetrokken zodat die iig geen stroom meer pakt en ik druk voor de zekerheid maar een nieuwe connector zo in de harddisk, you never know.

Verwijderd

1>doe een file backup
2>druk op f12 tijdens het dellopstart logo
3>ga naar: ide hdd diagnostics
4>schrijf de result code op (bijv " 7")
5> bel naar dell 0206744500 en informeer wat deze code voor je hdd betekent, als het de originele is dan kun je een nieuwe krijgen bij de juiste result code. wel moet je dan de oude hdd teruggeven.

Als je pc na 04/2005 hebt gekocht> doe dan een hdd diagnostics via de utility partition via f12.
kis dan custom test en zoek naar hdd. schrijf daarvan ook de hdd errorcode op en bel naar dell

Verwijderd

Topicstarter
Dankje achiedeman, helaas is het niet de originele schijf van dell. Ik heb niet al te lang geleden een grotere gekocht. Toch kan ik altijd jouw advies opvolgen als ik het probleem weer krijg.

Het is niet meer voorgekomen nadat ik de connectoren verwisseld heb. Laten we hopen dat het zo blijft!
Pagina: 1