Linux Suse - OSS geen geluid !?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel geluid in ALSA maar OSS wil maar niet werken. Bijvoorbeeld in Supertux kan ik wel geluid selecteren maar ik hoor verder niets.

In Cedega zit een test. Deze geeft geen problemen aan maar geeft verder geen geluid.

Mijn soundkaart is een Audigy 2 en ik gebruik Suse linux 10.

Ik hoop dat jullie me iets van een tip kunnen geven.

(Vraag het, als je meer info nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je niets hoort, maar er komt ook geen error is het vaak een goed idee om je mixer op te zoeken. In de meeste gevallen betekent dat namelijk dat het volume ergens niet hoog genoeg staat; of dat de in/uitgang zelfs compleet ge-mute is. Welke windowmanager gebruik je; wellicht zit daar een mixer bij?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kmixer (en gnomemixer) moet je meen ik hebben bij kde/gnome (dan heb ik denk ik 80% van de Linux users wel ).
Ligt OSS wel in je kernel trouwens?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Boudewijn schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:53:
kmixer (en gnomemixer) moet je meen ik hebben bij kde/gnome (dan heb ik denk ik 80% van de Linux users wel ).
Ligt OSS wel in je kernel trouwens?
Anders geven de meeste (alle?) applicaties toch netjes een melding dat de geluidskaart niet gebruikt kan worden? Een goede optie voor de topicstarter is wellicht even xmms aanslingeren; daar kun je de output-plugin kiezen; en vervolgens kijken of hij een melding geeft. Speelt hij met OSS gewoon af dan ligt het vrijwel zeker aan je volumeregeling :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle 35 schuifjes van Kmix op Max gezet en aangevinkt (als zijnde niet mute) toch heb ik nog steeds geen geluid in supertux

Ik heb mezelf toegevoegd aan de audio group. Iets wat standaard blijkbaar nog niet gebeurt was :S
Ik heb dus wel de soundoptie in supertux maar het heeft gewoon geen geluid :(

Ik zou verder niet weten wat ik met XMMS moet want dat programma speelt dus geen mp3's af :|

Eigenlijk vertikt XMMS om ook maar iets te doen. Dom programma 8)7

(Gebruik KDE)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Xmms zou normaal gewoon mp3's af moeten spelen. Doet het hier ook 'out of the box'

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dit is een bekend probleem van KDE, wanneer de drivers brak zijn of geen hardwaremixing ondersteunen. Waarschijnlijk houdt arts (de soundserver van KDE) je sounddevice in gebruik. Wat je moet doen is in de KDE Control Centre de sound server uit zetten en dan cedega nog 'ns proberen. Het is omslachtig, maar het is wel de oplossing totdat KDE 4 uit komt die dat soort problemen grondig aan gaat pakken.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

zomertje schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:46:
Xmms zou normaal gewoon mp3's af moeten spelen. Doet het hier ook 'out of the box'
Suse 10.0 - in ieder geval de evaluation edition die ik heb geïnstalleerd - komt niet met standaard mp3 support, dus de OSS versie waarschijnlijk al helemaal niet. Hier wordt uitgelegd hoe je dat wel aan de praat krijgt.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:14:
Dit is een bekend probleem van KDE, wanneer de drivers brak zijn of geen hardwaremixing ondersteunen. Waarschijnlijk houdt arts (de soundserver van KDE) je sounddevice in gebruik. Wat je moet doen is in de KDE Control Centre de sound server uit zetten en dan cedega nog 'ns proberen. Het is omslachtig, maar het is wel de oplossing totdat KDE 4 uit komt die dat soort problemen grondig aan gaat pakken.
Hmm zal het vanavond even proberen. Echter heb ik deze config wel werkend gehad op hetzelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35
Ik heb soortgelijk probleem in Suse 9.3
Ik krijg mijn Audigy 4 maar niet aan de praat. Ik heb eerdergenoemde dingen ook al geprobeerd, en ook bij mij geeft suse geen enkele foutmelding of error, sterker nog bij de hardware staat keurig vermeldt dat het apparaat correct werkt. Toch krijg ik nog steeds geen geluid.

Met een eerdere install van Suse werkte het geluid wel gewoon probleemloos, maar dit was destijds met mijn onboard geluidskaart. Vanavond nog maar eens kijken of ik het aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:04
je moet even de analog mix van mute afhalen dan werkt alsa zonder problemen. Zit dat ook niet in oss?

[ Voor 16% gewijzigd door roodhoedje op 20-03-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
roodhoedje schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:11:
je moet even de analog mix van mute afhalen dan werkt alsa zonder problemen. Zit dat ook niet in oss?
ALSA werkt zonder problemen :) Het is OSS dat niet werkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd maar het wil niet lukken ... Zucht er is ook altijd wat met linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:13:
Heb het geprobeerd maar het wil niet lukken ... Zucht er is ook altijd wat met linux...
Is niet de schuld van linux, OSS is trouwens depraced/overbodig, je moet ALSA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:46:
[...]

Is niet de schuld van linux, OSS is trouwens depraced/overbodig, je moet ALSA gebruiken.
JA leuk ... Laat nou net veel software hier gebruik van maken ...
Pagina: 1