Epox 8NPA SLI instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb net een systeem gebouwd, maar het is erg instabiel (reboot steeds binnen een halve minuut als windows opgestart wordt). In safe mode werkt alles wel prima.

Het systeem heeft de volgende specs:
-Epox 8NPA SLI
-CodeGen 400W voeding
-512MB TakeMS PC3200 (x2, maar met 1 reepje eruit zelfde probleem)
-Sempron 64 3000+
-Thermaltake Silent Boost cooler

Alle overige componenten heb ik al losgekoppeld, maar dit haalt niks uit
Temperaturen gecheckt in de BIOS en alles lijkt normaal
In de BIOS alles op fail-safe defaults gezet maar dat helpt ook niet
De videokaart heb ik in een ander systeem gezien en dat werkte prima

Ik denk zelf dat het misschien aan de voeding zou kunnen liggen. De ATX connector van mijn voeding heeft 20 pinnetjes, en die van het moederbord 24. Ik heb in andere topics gelezen dat dit in principe geen punt is, maar het zou het misschien wel kunnen verklaren. De 2e ATX connector met 4 pinnetjes (12V dacht ik) zit gewoon in de daarvoor bestemde connector.

Zou het uit kunnen maken als ik even een convertortje voor die connector koop en erop plaats? Of krijgt het moederbord dan alsnog precies evenveel stroom van de voeding? Of heeft iemand misschien een andere suggestie waar het aan zou kunnen liggen?

Specs

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als safe mode het ok doet, dan wil dat zeggen dat je een driverprobleem hebt. Krijg je BSOD's?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
nee, hij reboot gewoon meteen

zou kunnen dat het eraan ligt dat ik een windows install van een oud systeem erop heb staan en dat ie dat niet trekt, maar dan zou ik idd blue screens oid verwachten, en niet dat ie gewoon met een paar seconden reboot..

Specs

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Nieuwe Mobo is nieuwe windows installatie. Zolang je dat niet doet houd je gezeur.

Specs

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
Ik had dezelfde voeding als jou, en ook instabiele momenten. Nadat ik wel zo'n stekker had gekocht, werkte hij perfect. Ik heb hem over, dus als je m wil mag je m hebben.. Gratis natuurlijk ;)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je een moederbord hebt met een andere chipset dan de vorige, dan raad ik je (net zoals de persoon hierboven) aan om te herinstalleren. Bespaart je een hoop kopbrekens.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1