[Win2k] Inbellen op host computer, daarna tcp/ip 8080

Pagina: 1
Acties:

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:32
Het probleem:
De bedoeling is dat er via een modem verbinding word gemaakt met een computer op afstand ook via een modem, en dat er dan verkeer mogelijk is op poort 8080 of ieder andere willekeurige TCP/IP poort.

De huidige situatie is als volgt:
Er word met een modem ingebeld op een host computer via PcAnywhere 10.0
Daarna word de verbinding alleen gebruikt om beelden van een webcam te bekijken

Maar aangezien dit zeer omslachtig is en er een beperkte bandbreedte beschikbaar is dit niet werkbaar, en omdat het niet mogelijk is om op deze manier verbinding te krijgen met de host via het TCP/IP protocol ben ik opzoek naar een andere manier.

Nu is mijn vraag of dit te behalen is met een VPN inbelverbinding ?.

Wat heb ik geprobeerd : Ik heb gebruik gemaakt van de GOT search, maar dit was niet echt verhelderend : [rml][ Win2k Pro] VPN server opzetten?[/rml]
externe verbinding met een 56k modem

My favorite programming language is solder.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

op je server cygwin installeren, en vervolgens openssh installeren

op je client putty installeren en vervolgens een tcp tunnel over je ssh sessie opzetten.

commandline is het ssh -L 8080:localhost:8080 -N ip-server -l username

in putty ken ik het helaas niet, maar het kan wel...

je kan nu verbinding maken met localhost:8080 voor verbinding met je webcammetje.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:32
Bedankt voor je input !, ik ben er inmiddels ook achter dat je een vpn server kunt opzetten in win2k en die laat "luisteren" op de modem, zodra je dan inbelt dan accepteert de server de verbinding en dan kan ik ook de webcam bekijken met: ip:8080, nadeel is dat het ip per keer verschilt

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Wel OpenSSH op Windows, maar geen zin in een volledige Cygwin-installatie? Clique ici. :)

Bij Putty staat de tunnelconfiguratie onder Connection -> SSH -> Tunnels.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > NT

Tijd voor een nieuwe sig..