Toon posts:

[XP] Windows 32-bit en andere 32-bit op EM64T CPU? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al de nodige topics afgezocht maar ik vond nergens een duidelijk antwoord.

Ik ga een pc kopen met een 775 Intel Celeron D 336 2.80GHz CPU en deze is dus uit de EM64T series van Intel.

Nou is mijn vraag: Kan ik hierop een 32-bit windows xp PRO draaien en ook andere 32-bit software?
En zoja moet ik dan nog iets speciaals doen met de cpu om een 32-bit windows erop te kunnen zetten?

Ik vraag dit omdat ik van vrienden hoorde dat de Intel CPU's met EM64T technologie vaak slechte ondersteuning bieden voor 32-bit applicaties.

Bij voorbaat dank,
Janssuhhh

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:48
nee kan gewoon.
ik heb een amd64 3700+ met windows xp 32bit.
}:O

als je 2 tellen had gegoogeld had je het ook geweten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook google gebruikt maar ik vond niks over de EM64T technologie.
:? dus ik ben er via google nog niet achtergekomen of de EM64T iets speciaals deed waardoor het misschiwen niet meer backwardscompatible zou zijn.

Mja nu weet ik het dus wel :P

Mare moet ik als ik een 32-bit XP Pro ga installeren nog iets speciaals doen voor de installatie of kan ik die gewoon zonder instellingen te moeten wijzigen installeren?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nope. Gewoon net als altijd zorgen dat je weet welke hardware je hebt en zorgen dat je de relevante drivers hebt.
offtopic:
Ik zet even een d in 'Windows' in de topictitel en verwijder meteen een half dozijn overbodige vraagtekens. 1 Leesteken = leesteken, N leestekens = kapot toetsenbord en/of schreeuwen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Volgens mij heb je de verkeerde/slechte vrienden :P. AMD's & Intel's 64 bit extensies zijn compatibel met 32 bit applicaties en OS'es.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik hem nu met een gerust hart bestellen :)

En ik zal die vrienden van mij eens vertellen dat ze geen dingen moeten zeggen die niet waar zijn, omdat jullie mij een eerlijke opinion kunnen geven ;)

Bedankt voor jullie replies _/-\o_

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 09:53
Misschien hebben die vrienden van je ervaring met de Intel Itaniums :+.
Pagina: 1