Toon posts:

Externe Casing 5.25 met DVD brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een hele tijd geleden heb ik bij de Mycom een externe casing (5.25 inch) gehaald. Het idee was dat ik hem voornamelijk gebruikte als externe HD maar af en toe een brander erin te stoppen als ik dat nodig had. Als externe HD werkt het apparaat prima maar nu probeer ik mijn Plextor PX 755A brander erin te stoppen en dan werkt het niet. Als ik de USB aansluit op de PC gebeurt er niets... niet eens een "nieuwe hardware gevonden" popup o.i.d. Ik heb de brander gewoon op master staan net zoals de HD altijd.

Het probleem is een beetje dat ik geen handleiding (meer) heb. De casing heeft op de bovenkant Manhatten staan en als model no. CD-509-U2. Ik heb wat gegoogled maar kan nergens een handleiding vinden.

Weet iemand of ik nog iets moet aanpassen om de brander werkend te krijgen. Er is namelijk wel nog een plek waar een jumper op kan waar J8 bij staat ... misschien is dit iets maar dat weet ik dus niet.

Alvast bedankt

Verwijderd

kewl ik wist niet dat dit zelfs bestond :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Werkt de brander wel aan zijn kant?
Kun je dus het laatje bedienen?

Vaak is het bij zulke behuizingen dat er een té kleine voeding in is gepropt, die niet genoeg prik voor de brander eruit krijgt.

Ook zal het trucje alleen werken als de casing ATAPI ondersteunt, dat er dus op staat dat er een CD/DVD drive inkan.
Het IDE-protocol voor branders verschilt namelijk nogal met die van harde schijven ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het laatje werkt wel. Het stomme is dat ik meen te herinneren dat een jaar geleden ofzo het wel werkte met mijn oude brander (Plextor 8 speed). Die heb ik hier nog liggen (brand slecht maar doet het nog wel) maar die doet het ook niet.

Het lijkt me dat ie wel CD/DVD ondersteuning moet hebben, waarom zou het anders een 5.25 inch casing zijn, toch ?