[XP] Fixboot met Pro-cd op Home*

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:08
Ik wil Vista weer van mijn pc af hebben, maar omdat ik een OEM-versie van WinXP home erop heb zitten, heb ik daar geen cd-rom van. De fixboot kan dus niet met de home-cd, zou dit kunnen met een cd van WinXPProfessional of Media Center Edition? Daar ik die wel heb namelijk....

Verwijderd

Volgens mij moet dat lukken ja, die boot records zijn toch dezelfde, zover ik weet.
Maar als je nu gewoon je Windows XP home weer installeerd, dan zet die toch zijn eigen bootloader er op?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:37:
Volgens mij moet dat lukken ja, die boot records zijn toch dezelfde, zover ik weet.
Maar als je nu gewoon je Windows XP home weer installeerd, dan zet die toch zijn eigen bootloader er op?
en moet ie alles wat op z'n c: staat weer gaan backuppen etc :/
AFAIK kan je idd gewoon een pro cd gebruiken. Uiteindelijk heb je die immers alleen nodig om in de recovery console te komen. En die is identiek in alle versies van XP...

maar proberen gaat mee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door the_stickie op 19-03-2006 15:40 ]

• maarud
ok, dan ga ik dat zo even proberen. Wilde het even zeker weten want dit is namelijk mijn enige legale winows, en deze is voorgeinstalleerd dus ik heb er geen cd van... Kan dus niet een format doen want deze XP moet en zal erop blijven...

• maarud
gefixt, met pro-cd fixboot gedaan!