Toon posts:

[XP] Krijg xp virtueel geheugen niet veranderd*

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pagefile problemen.
ik krijg steeds de melding te weinig virtueel geheugen als is photoshop n lightwave gelijktijdig gebruik.
Nu heb ik de pagefiling verandert naar de grootte van: minimaal 8 maximaal 256 op schijf E.
Na een hertstart blijf ik de PF toch zien op C en D, terwijl alle andere schijven toch echt op no pagefiling staan. Ik wil de pagefile op E omdat deze fysiek 1 schijf vormt met C. En ik wil hem niet op C omdat dit afgeraden wordt (?)
hoe kan het dat het me toch niet lukt?

specs:

- pentium IV 3.0 ht
- geforce 6600gt
- abit IC7G
- 2 gieg ram
- 2 x 80 gieg maxtor hd (partitiesC,D,E,F,G)

gr Eric

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:01:
Ik wil de pagefile op E omdat deze fysiek 1 schijf vormt met C. En ik wil hem niet op C omdat dit afgeraden wordt
De pagefile kun je beter op C laten staan als E toch dezelfde fysieke schijf is. Alleen wanneer E fysiek een andere disk is dan C kun je overwegen om 'm op E te zetten. En zelfs dan hangt het nog van een aantal factoren af of het de moeite waard is.

Verwijderd

Windows heeft altijd een stukje pagefile nodig op dezelfde schijf als waar Windows van opstart.
Wordt de E-schijf sowieso wel gebruikt?
Het lijkt mij niet verstandig om een maximum grootte op te geven voor de pagefile.

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:56

Smoke

Maverick Reploid

/downtime/ schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:04:
[...]

De pagefile kun je beter op C laten staan als E toch dezelfde fysieke schijf is. Alleen wanneer E fysiek een andere disk is dan C kun je overwegen om 'm op E te zetten. En zelfs dan hangt het nog van een aantal factoren af of het de moeite waard is.
In vrijwel alle gevallen maakt het dan nog steeds vrijwel niets uit wat performance betreft, heeft alleen invloed op hoeveel ruimte je vrij houdt op een bepaalde schijf en de fragmentatie van het bestand zelf(Om deze reden is het ook aan te raden om een vaste grootte voor de pagefile aan te houden)

Zelfs als je een aparte RAMdisk gebruikt voor je pagefile zie je nog vrijwel geen verschil in benchmarks, alleen in je portemonnee.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik de pagefiling verandert naar de grootte van: minimaal 8 maximaal 256 op schijf E.
ik heb het een grootte gegeven

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 10:32
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:14:
[...]

Windows heeft altijd een stukje pagefile nodig op dezelfde schijf als waar Windows van opstart.
Dit is totaal niet het geval.
Wordt de E-schijf sowieso wel gebruikt?
Het lijkt mij niet verstandig om een maximum grootte op te geven voor de pagefile.
Waarom niet? Het is juist veel beter dit wel te doen. Als je maar zorgt dat hij groot genoeg is.
Het is ook veel efficienter om de swapfile fixed in grootte te maken (minimale en maximale grootte gelijk aan elkaar).
Dit werkt een stuk sneller omdat de page file dan minder gefragmenteerd wordt aangemaakt.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Ik heb pagefile problemen.
ik krijg steeds de melding te weinig virtueel geheugen als is photoshop n lightwave gelijktijdig gebruik.
En je drukt na het invullen van die getallen wel op 'instellen' ?

En is je totale grootte wel in overeenstemming met de aangegeven 'aanbevolen' hoeveelheid ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik 2 gieg RAM heb wil ik de PF juist zo klein mogelijk houden zodat windows gebruik maakt van deze ruime hoeveelheid RAM

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:56

Smoke

Maverick Reploid

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:17:
[...]

ik heb het een grootte gegeven
Denk dat daar je probleem zit. 256MB voor een pagefile is zeer klein met 2GB RAM, het is aan te raden om waarden tussen 75% en 150% van de grootte van je RAM te gebruiken voor de pagefile, en hierbij een fixed size te gebruiken(Min en max met dezelfde waarde)

EDIT: Pagefile zo klein mogelijk houden helpt niet, sommige applicaties moeten gewoon de pagefile gebruiken, ook al heb je zoveel RAM.

[ Voor 15% gewijzigd door Smoke op 19-03-2006 15:28 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:26:
omdat ik 2 gieg RAM heb wil ik de PF juist zo klein mogelijk houden zodat windows gebruik maakt van deze ruime hoeveelheid RAM
Dan kun je beter eerst een boekje gaan lezen over hoe paging in WinNT en alle opvolgers daarvan werkt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
das onzin, gewoon een pagefile van min 1 gieg max 2 gieg maken, op elke fysieke schijf 1tje;

Dus als je 2 losse schijven hebt, dan zet je op elke een pagefile, in de meest gebruikte partitie. zet de min waarde op een aardige grootte, zoals 1 gb, en de MAX op 2 of 3 gb voor de zekerheid.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ok heb ik iets aan,
ga ik doen
tobeco.....

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik gedaan:

C: page file 1024-2056
D: page file 1024-2056

maar nu zie ik op C: geen page file
en op D: ook niet, maar wel op E:?????????????

terwijl de ander schijven op no page filing staan.
hoe kan dit nu?

• maratropa
  • Niet online
pagefile.sys, in gebruik, is standaard verstopt en een "system file" Misschien zie je een oude die niet meer in gebruik is? En dat je de actieve dus niet ziet omdat dat niet aangevinkt staat in de window-explorer-opties?

Dus C en D staan op andere schijven?

specs

Verwijderd

Topicstarter
ja C en D staan op andere schijven
na 3 keer herstarten zie ik wel dat alles staat zoals ik het heb aangevinkt.
Ga even kijken hoe die nu loopt
en of het werkt, thnx

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:00
StevenK schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:26:
[...]

En je drukt na het invullen van die getallen wel op 'instellen' ?

En is je totale grootte wel in overeenstemming met de aangegeven 'aanbevolen' hoeveelheid ?
Die knop instellen moet je gebruiken ja, anders werkt het sowieso al niet, TS heb je dat gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan
maar volgens mij ligt het probleem dat ik heb aan iets anders.
de virtueel geheuegen instellingen zijn nu zoals ik heb aangegeven
maar ik blijf de problemen houden bij photoshop en lightwave,
maar wsch komt dit ddordat ik de geintegreerde filebrowsers van beide progs gebruik
dat vinden ze alledrie niet prettig (windows - photoshop - lightwave)
gebruik het nu niet meer en het lijkt opgelost, al is dat misschien een beetje vroeg om te oordelen

maar dan snap ik toch nog steeds niet : 'te weinig virtueel geheugen'-melding (van eerst)
ik bedoel ik heb twee gigabyte RAM (fysiek werkgeheugen)
is toch best veel.........
kan windows daar niet mee overweg misschien?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 20:02 ]

Verwijderd

Een swapfile van 0 bytes op C: vraagt echt om problemen. Laat wat mb's vrij voor de swap file. Had je al gedaan zie ik.
Een swapfile van maximaal 2 Gb is echt te weinig als je beschikt over 2Gb RAM.

Virtual Memory in Windows XP

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx ziet er stabiel uit

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:37:
[...]

Een swapfile van 0 bytes op C: vraagt echt om problemen. Laat wat mb's vrij voor de swap file. Had je al gedaan zie ik.

Op mijn PC heb ik toch echt ook 0 bytes swap op C: en dat draait zonder problemen. De F schijf draait bij mij een swap van 2 GB omdat dat een aparte schijf is welke ik alleen maar voor wisselbestand en tijdelijke opslag van bestanden gebruik. Samen met de 1,5 GB geheugen zorgt dit ervoor dat ik nog geen geheugen tekort ben gekomen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

nietzwaar,

Kan je proberen de vraagtekens iets minder te gebruiken en in plaats daarvan je shift af en toe eens aan te raken aan het begin van een zin? Dat zou je reacties wat fijner doen lezen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:14:
[...]
Onzin.

• The End
  • Laatst online: 10:17

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:37:
[...]

Dat artikel vertelt dat je je pagefile op de C: schijf moet laten staan met iig een minimale grootte, omdat je anders eventueel 'out of memory' meldingen kan krijgen. Dat is echt gewoon klinkklare onzin.

Wat wel belangrijk is, is dat je gewoon een pagefile aanmaakt. Het makkelijkst is om de pagefile op een disk naar keuze aan te maken met 'system managed size'. Scheelt niks in performance en heb je nooit geheugen problemen.

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-03 11:37
even tussendoor: Dit gaat toch over XP? Ik heb in XP het Virtual geheugen gewoon uitgeschakeld. Zit niet te wachten op onnodig traag heen en weer geschrijf tussen RAM en HD. Bovendien heb ik toch 512 BM RAM.

Verwijderd

The End schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:20:
[...]
Dat artikel vertelt dat je je pagefile op de C: schijf moet laten staan met iig een minimale grootte, omdat je anders eventueel 'out of memory' meldingen kan krijgen. Dat is echt gewoon klinkklare onzin.
Er staat dat je best een pagefile op een andere schijf mag maken, maar dat je op je systeemschijf ook wat over moet laten, omdat je anders problemen kan krijgen.

Hier heb je in ieder geval een voorbeeld...
A complete memory dump records all the contents of system memory when your computer stops unexpectedly. If you select the Complete memory dump option, you must have a paging file on the boot volume that is sufficient to hold all the physical RAM plus 1 megabyte (MB). By default, the complete memory dump file is written to the %SystemRoot%\Memory.dmp file.
The End schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:20:

Wat wel belangrijk is, is dat je gewoon een pagefile aanmaakt. Het makkelijkst is om de pagefile op een disk naar keuze aan te maken met 'system managed size'. Scheelt niks in performance en heb je nooit geheugen problemen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:08
edit:
Volgende keer moet ik beter lezen |:(

[ Voor 100% gewijzigd door Jimster op 20-03-2006 23:00 ]

• doctormetal
juanita schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:18:
even tussendoor: Dit gaat toch over XP? Ik heb in XP het Virtual geheugen gewoon uitgeschakeld. Zit niet te wachten op onnodig traag heen en weer geschrijf tussen RAM en HD. Bovendien heb ik toch 512 BM RAM.
Dus? Ik heb 2 GB in mijn PC. Toch weigeren sommige programma's, zoals photoshop, te werken als ik swap uitzet.
Ook is het verstandig swap aan te laten staan als je de computer voor een langere tijd (dag of langer) aan laat staan. De swap kan dan gebruikt worden om fragmentatie van geheugen te verminderen.

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-03 11:37
doctormetal schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:17:
[...]

Dus? Ik heb 2 GB in mijn PC. Toch weigeren sommige programma's, zoals photoshop, te werken als ik swap uitzet.
dat is raar. Het is immers virtueel geheugen, het programma zou daar dus niks van moeten merken
Ook is het verstandig swap aan te laten staan als je de computer voor een langere tijd (dag of langer) aan laat staan. De swap kan dan gebruikt worden om fragmentatie van geheugen te verminderen.
och ik heb al in geen 5 jaar defrag gedaan op mijn HD en dat draait ook nog prima. :P

• doctormetal
juanita schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:32:
[...]

dat is raar. Het is immers virtueel geheugen, het programma zou daar dus niks van moeten merken
Wel als hij specifiek swap geheugen claimt
Pagina: 1