Sinds een half jaartje ofzo krijg ik regelmatig zonder enige echte aanleiding de volgende foutmelding in mijn asp-scripts.
Deze komt altijd voor wanneer er een ADODB object wordt aangemaakt
bv
Het vervelende van de hele foutmelding is dat hij maar soms voorkomt. Dan geeft hij weer een dag of langer deze foutmelding en dan de dag erna doet hij het wel weer, zonder dat er enige echte regelmaat te bespeuren is.
Op de server is Windows Server 2003 geinstalleerd met de allerlaatste securityupdates e.d.
Ik heb al heel wat gegoogled op het probleem en heb wel wat erover gevonden maar niks wat eigenlijk kan verklaren waarom dat hij maar soms deze foutmelding geeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Active Server Pages error 'ASP 0241' CreateObject Exception /messages.asp The CreateObject of '(null)' caused exception C0000005. Server object error 'ASP 0177 : c0000005' Server.CreateObject Failed |
Deze komt altijd voor wanneer er een ADODB object wordt aangemaakt
bv
code:
of1
| Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") |
code:
1
| Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") |
Het vervelende van de hele foutmelding is dat hij maar soms voorkomt. Dan geeft hij weer een dag of langer deze foutmelding en dan de dag erna doet hij het wel weer, zonder dat er enige echte regelmaat te bespeuren is.
Op de server is Windows Server 2003 geinstalleerd met de allerlaatste securityupdates e.d.
Ik heb al heel wat gegoogled op het probleem en heb wel wat erover gevonden maar niks wat eigenlijk kan verklaren waarom dat hij maar soms deze foutmelding geeft.
*blup*