Toon posts:

Clonen van beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb na het opnieuw instaleren van mijn pc het volgende probleem:

ik kan met mediacenter wel een dvd bekijken op beide beeldschermen, maar als ik powerdvd of windows mediaplayer hiervoor gebruik speelt hij het alleen of op mijn "primairy" beeldscherm en dus niet op beide

wat heb ik al gedaan:
- het faq doorzocht
- het forum doorgespit, maar daar vond ik het antwoord niet in
- gezocht met google, kwam ook niet echt een duidelijk antwoord naar boven
- aan het klooien geweest met de overlay enz, als ik voor de optie fullscreen kies en ik stel dan mijn "secundary" beeldscherm in dat ie het daar fullscreen gaat afspelen doet ie het wel
:(
de hardware:
-GeForce 6800LE
-2 ,17 inch crt beeldschermen, 1 via vga aangesloten en 1 via een dvi/vga converter aangesloten

mijn vraag is: wat heb ik verkeerd in gesteld? en hoe moet ik het instellen

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand een idee?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Kicken binnen 24h is overbodig en komt nogal opdringerig over. Niet doen dus :)

Verwijderd

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:24:
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Kicken binnen 24h is overbodig en komt nogal opdringerig over. Niet doen dus :)
sorry, was ook niet de bedoeling

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:36:

ik kan met mediacenter wel een dvd bekijken op beide beeldschermen, maar als ik powerdvd of windows mediaplayer hiervoor gebruik speelt hij het alleen of op mijn "primairy" beeldscherm en dus niet op beide

wat heb ik al gedaan:
- het faq doorzocht
- aan het klooien geweest met de overlay enz, als ik voor de optie fullscreen kies en ik stel dan mijn "secundary" beeldscherm in dat ie het daar fullscreen gaat afspelen doet ie het wel
de hardware:
-GeForce 6800LE
-2 ,17 inch crt beeldschermen, 1 via vga aangesloten en 1 via een dvi/vga converter aangesloten

ikzou eerlijk gezegd niet weten waarvoor je films op 2 schermen tegelijk wil afspelen, maar buiten dat, volgens mij kan het ook gewoon niet door de overlay die mediaplayer gebruikt. Misschien met plug-ins?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• 2strong4you
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 09:58
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:36:

wat heb ik al gedaan:
- het faq doorzocht
de hardware:
-GeForce 6800LE

hallo ik had hetzelfde probleem tot ik erachter kwam dat 2 tegelijk gewoon niet ging. als ik de instellingen veranderde dan kon ik wel op mijn primaire beelscherm, kijke maar weer niet op mijn secundaire. en andersom

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
2strong4you schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:00:
[...]

hallo ik had hetzelfde probleem tot ik erachter kwam dat 2 tegelijk gewoon niet ging. als ik de instellingen veranderde dan kon ik wel op mijn primaire beelscherm, kijke maar weer niet op mijn secundaire. en andersom
Lukt anders via mijn ati videokaart bijzonder goed. clonen geeft op beide schermen beeld. Maar dit kan een feature van ATI zijn, welke nvidia mist , wat me overigens onwaarschijnlijk lijkt.

iig het is mogenlijk :)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Bij NVIDIA heb je drie mogelijkheden:Clone, Dualview en nog een.
Clone: beide beeldschermen zijn identiek, zelfde reso en refresh rate
Dualview: twee individuele beeldschermen waarop je kunt maximaliseren, e.d., een applicatie gaat niet groter worden dan één scherm, tenzij je dat handmatig vergroot
Die andere optie: twee schermen functioneren als een: ze hebben dezelfde resolutie, die je bij elkaar optelt, dus 2048x768 bijvoorbeeld.

Misschien had je eerst een andere dan je nu hebt?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• LiquidT_NL
wat is nou de bedoeling? het beeld stretchen over 2 schermen? Dat kan volgens mij niet. Als je extended desktop hebt en op beide 2 losse schermpjes wil laten draaien die ieder hetzelfde laten zien, zit je denk ik eerder te denken aan een plugin. Als je op beide schermen hetzelfde wil laten zien (desktop enzo), probeer eens ultramon. Ultramon is een fijn programma voor als je 2 schermen gebruikt

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling dat ik op beide beeldschermen, een film kan kijken.

nu komt het mooiste, ik had eerst een ati 9250 videokaart, maar die later in geruild voor mijn 6800le, waar ik heel blij mee ben, dus kan zijn dat er wat "spul" van ati is blijven hangen en dat het daarom wel werkt

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 16:33
Nieuwste nVidia drivers installeren en een Clone instellen van je screen.
Op je primaire scherm wordt dan gewoon de dvd in welk programma dan ook afgespeeld en op het 2e scherm wordt de overlay fullscreen in de juiste resolutie afgespeeld.

Ik gebruik het ook i.c.m. met projector en monitor (monitor voor het besturen en projector voor het kijken).
Heb je geen ATI zooi voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
:'( ga maar eens die ati drivers van mijn ouwe videokaart instaleren, wie weet help het

werkt dus niet, is toch raar dat het met ati wel wil en met nvidia niet :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou kan ik natuurlijk ook, zo'n Y splitter gaan gebruiken, dan moet het probleem opgelost zijn, alleen die dingen zullen wel duur zijn :/

• LiquidT_NL
Probeer gewoon eens Ultramon

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hardware accerelatie uitgezet?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Vreemd zeg, ik heb een 6600GT en heb juist alles geprobeert om te voorkomen dat er in WMP ed een fullscreen versie van de film op mijn secundaire beeldscherm draaide :/

Heb gewoon bij nView desktop manager dualvieuw aanstaan (rmb op bureaublad --> nView-eigenschappen --> bureaubladbeheer --> wizard weergeven) en verder niets hoeven instellen.

Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om een film te stretchen over twee beeldschermen, dat is toch wel beter voor een 2,35:1 formaat, je effectieve beeldoppervlak is dan 4 keer zo groot.

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem uitschakel werkt het wel op beide beeldschermen :*) :*) :*) :*) , maar kan dit kwaad als ik ga gamen (fear, brothers in arms)

@LiquidT_NL
met ultramon werkt het ook niet als ik op mirroring druk, krijg ik een foutmelding

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 11:28 ]

• LiquidT_NL
rechtermuisknop op bureaublad -> eigenschappen
instellingen -> geavanceerd -> problemen oplossen
"Hardware acceleratie"

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Welke nvidia drivers gebruik je?

Bij mij werkten tweaked-drivers ook niet goed, maar de standaard/beta nvidia drivers wel.

Verwijderd

Topicstarter
SJ_online schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:30:
Welke nvidia drivers gebruik je?

Bij mij werkten tweaked-drivers ook niet goed, maar de standaard/beta nvidia drivers wel.
de nieuwste forceware 81.98

Verwijderd

Dit is bij ATI heel simpel te verhelpen, daar kan je bij de Overlay instellingen aanzetten :Overal Identiek... het heeft dus te maken met je Overlay instellingen, nu is het alleen wel zo dat dat bij Nvidia niet zo makkelijk te vinden is...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost heb een andere kabel gehaald, kan nu 2 monitoren op 1 vga poort aansluiten, heb nu alleen het probleem dat als ik een rij filmpjes selecteer en dan rechtermuisknop --> afspelen doet, word mijn beeld even zwart. iemand enig idee waar dat aan ligt?
Pagina: 1