Geen Windows geluiden

Pagina: 1
Acties:

• Sj44kie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09-2023
Mijn windows xp speelt geen windows-geluiden af. Bij het opstarten dus niets en ook bijvoorbeeld geen MSN geluiden.
Als ik naar volumeregeling ga en het 'algemene volume' wil veranderen dan krijg ik een schelle piep als ik met dat balkje geschoven heb. De pc-luidspreker kan ik niet veranderen qua volume.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer een fantastisch opstartgeluidje te horen krijg als ik windows opstart en dat ik weer te horen krijg wanneer iemand online komt op MSN?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:45
Loer eens rond in 'Geluiden en audioapparaten' in Configuratiescherm zou ik zeggen. Daar kun je de Windows geluidjes instellen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• FerroFiber858
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Staat je windows audio service uit?

Uitvoeren --> services.msc --> Windows audio.

• Sj44kie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09-2023
Dat staat aan, en de geluiden van windows staan ook geselecteerd en die kan ik wel afspelen, alleen worden ze niet afgespeeld als ik windows opstart of als iemand me een berichtje stuurt via msn, rare bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door Sj44kie op 19-03-2006 14:51 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sj44kie schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:47:
Dat staat aan, en de geluiden van windows staan ook geselecteerd en die kan ik wel afspelen, alleen worden ze niet afgespeeld als ik windows opstart of als iemand me een berichtje stuurt via msn, rare bedoeling.
Heb je onlangs een registry cleaner progje gebruikt? Wat jij beschrijft heb ik ook wel eens meegemaakt en na lang zoeken bleek een registersleutel verwijderd te zijn door zo'n programma.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem een tijd geleden ook gehad, op mijn eigen computer.
De oorzaak zat toen bij mij in een "hoek" waar ik totaal nooit gezocht zou hebben, en ik kwam daar ook bij toeval achter tijdens een Windows installatie op de computer van mijn dochter.
Het bleek namelijk dat de Windows geluiden "verstommen" zodra je in het programma "TweakUI for Windows XP" bij "General" de optie "Beep on errors" uitvinkt, terwijl die normaal gesproken standaard aangevinkt staat.
Wellicht dat bij jouw dit ook de oorzaak zou kunnen zijn, als je dus ook gebruik maakt van "TweakUI for Windows XP".

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sj44kie,

Welke Windows versie gaat het hier over? Zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan teruglezen zijn dat dingen die we graag in je topic titel terugzien, net zoals we graag eigen inzet van jouw kant terugzien :)
Pagina: 1