[PC]Medion MD 8808

Pagina: 1
Acties:
  • 3.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:45
Hallo mensen,

Ik ben zelf altijd van mening dat je je boodschappen bij de supermarkt doet en je computer bij een computerzaak koopt. Nu kreeg ik echter deze link doorgestuurd via een vriend van me die een pc wil aanschaffen met de vraag of het een goede keuze is. Qua componenten ziet het er volgens mij goed uit zo, hij is geen über game nerd maar wil wel af en toe een spelletje spelen, dus zover ik kan zien is de configuratie van dit systeem gewoon goed....

Maar..... ik vraag me dus af of dit wel een goede keuze is, aangezien hij wel in een Medion (Aldi) kast zit met bijbehorende (kut?) voeding en moederbord waar de specs niet van vermeld staan. Als je zelf zo'n pc samenstelt ben je in ieder geval meer kwijt dan wanneer je dit standaardpakket aan zou schaffen. Ik ben benieuwd naar de mening van de mensen hier, vooral van andere (ex?) medion gebruikers.

Ik kan me trouwens herinneren ergens gelezen te hebben dat de videokaart in dit systeem een addertje onder het gras heeft, aangezien zover ik weet de geforce 6700XL een naam is die niet voor komt bij Nvidia. Ik ben met name benieuwd naar dit ding, of dat uberhaupt de moeite waard is.

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/121/pc11ah.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door PHiXioN op 19-03-2006 14:02 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:36
De 6700 Xl ondersteunt de standaard drivers van nvidia niet(vriend heeft dezelfde pc) maar de pc zelf is eigenlijk wel goed. En gamen gaat ook zeer goed.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Heb hier ook een medion PC staan, de vorige volgens mij die bij de aldi in de aanbieding voorbij kwam, werkt perfect. TFT schermpjes van medion zijn ook heel goed, neef van me heeft ook dezelfde pc als mij en heeft ook nergens geen problemen mee. (+3 jaar garantie! :*) )

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:49

Smoke

Maverick Reploid

Standaard moederborden van Medion zijn vrijwel altijd speciale MSI-borden met aangepaste configuratie en BIOS(Intel 945P-chipset in dit geval, BTX-bord met 1 PCI-e 16x poort en 1 PCI-e 1x poort, maakt gebruik van DDR2-geheugen op 533 MHz met 1GB voorgeinstalleerd), en de voeding is een 400Watt Fortron. Op zich wel goed spul, en je krijgt er gelijk een lekkere bak software bij(Vervang alleen de virusscanner want die is nogal brak, je bent beter af met AVG of Antivir, beiden zijn gratis te downloaden)

De videokaart is inderdaad een eigen model dat niet altijd met de officiele drivers werkt, maar de drivers zijn via de Medion-site te downloaden. Latere versies van de nVidia drivers werken in veel gevallen trouwens wel.

Verwijderd

Ik heb gisteren deze PC gekocht bij de Aldi, ben er zeker wel tevreden over, alleen ik vind dat ie nogal wat kraak geluiden produceerd als de computer aan het denken is. Heeft iemand hier ook last van of is dit een foutje, ik vind het namelijk niet kunnen bij zo'n nieuwe PC!!!
Waar zou dit aan kunnen liggen, harde schijf of geheugen???
En wat is er gebeurt met het multi functionele display wat in de vorige versie wel zat??

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 10:26

Woohooo

Smilie, James Smilie

Wow een pc met een zwembad bovenin, gaaf 8)

En die vidoekaart, 6700 XL :7 Hoe verzinnen ze het..
Zal wel 1 of andere overgelockte 6600LE zijn die ze dan maar een leuke naam geven :9

Verwijderd

Ja ze stelen gewoon de XL tag van ATi.

Die Externe Harddisk bay is overigens wel erg handig.

High-end 6700XL. ja vast wel. ik vergelijk m straks wel met een X1600XT. Daar komt ie vast nog niet eens bovenuit.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 20:58 ]

• Bong_Marley
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01-2025
Ik heb in de afgelopen jaren een compu en een laptop bij de aldi gekocht. Zeker geen onaardig spul al ben ik er wel van overtuigd dat het goedkoper is om een compu zelf samen te stellen en te monteren. De service van medion is erg goed te noemen, ik heb al meerdere malen aan de telefoon gehangen met de klantenservice over van alles en nog wat en ze holpen me snel en in alle gevallen kosteloos (ze doen echt nergens moeilijk over). Mijn ervaring met nieuw gekochte hardware van medion is dat je meestal een maandje moet wachten op enkele firmware/software updates voordat alles perfect functioneert. Wat betreft die viedokaart kan ik je vertellen dat het een gewone 6700 is, het enige addertje onder het gras is dat er een paar pipelines zijn uitgeschakeld (dit is bij mijn laptop ook het geval een medion96500 met ati x700xl). Zoals je zelf al aangeeft is er niks over deze videokaart te vinden op de site van nvidea, zover ik zelf heb kunnen uitzoeken is dit dan ook hardware die door medion zelf is gefrabiceerd.

Mijn reden voor het kopen van medion hardware was altijd de goede prijs kwaliteit verhouding en na een aantal jaren gebruik is er bij mij nog nooit iets stuk gegaan, uitgevallen of noem het maar op. :>

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Verwijderd

Iemand al een idee waar dat kraakende geluid vandaan komt als de computer moet denken? Medion MD 8808

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De computers van Aldi/Lidl zijn waar voor hun geld. Dat wat je er voor krijgt krijg je als consument niet voor die prijs bij elkaar gesprokkeld. Dergelijke systemen worden in grote getalen geproduceerd, Aldi/Lidl gooit daar een paar tientjes winst op en dan wordt het voor een zeer concurrerende prijs verkocht. Als je een dergelijk systeem zelf wilt samenstellen dan ben je al snel elf- tot twaalfhonderd euro kwijt.

Zulke systemen zijn prijsconcurrerend, maar het is niet geschikt als een specifieke computer (gamen, mediabewerkingen, officetoepassingen etc). Daar mag wel een dikke processor inzitten, maar daarvoor zit er wel 'maar' een GeForce 6600 in (die GeForce 6700 is in weze een 6600-model met enkele aanpassingen bedoeld voor de OEM-markt) en el-cheapo randapparatuur. Aldi/Lidl hebben all-round systemen in hun winkels staan, wat goed is voor de mensen die eens een spel spelen, film willen kijken en downloaden. Ik zou zo een pc niet kopen als je wilt gamen, kantoorprogramma's wilt draaien of bezig wilt zijn met muziek; dat vereist specifiekere hardware. Maar zoals gezegd, het zijn goeie specificaties voor dat geld. Ik durf te wedden dat het waar voor je geld geeft.

Medion gebruikte in het begin altijd hardware van Samsung, maar daar zijn ze vanaf gestapt sinds dat ze met MSI een betere deal hebben kunnen maken. Mocht je dus ooit op een stuk hardware willen ranten, doe dat dan op het adres van MSI. De MD 8808 wat bij Aldi nu in de winkels lig (beter gezegd, in de winkels lag) is het broertje van de MD 8800 die vorig jaar november in de winkels lag. Het verschil tussen beide is dat de 8808 geen lcd-scherm op de kast heeft.

Hmm, ik zie net http://www.lidl.nl/nl/hom...0323.p.AMD_Athlon_64_3700 voorbijkomen. Voor 50 euro meer heb je een iets betere videokaart (die Radeon X1600 Pro presteert in spellen beter dan de GeForce 6600) en 50GB meer harde-schijfruimte. Daarentegen zit in deze computer wel geen dualcoreprocessor, terwijl dat wel meerwaarde biedt als je veel programma's tegelijkertijd draait. De processor in de Lidl-pc wordt in de pan gehakt door de cpu die Aldi in zijn computer heeft gezet. Persoonlijk is het die vijftig euro extra niet waard, voornamelijk omdat de cpu een hedendaagse processor is gebaseerd op verouderde technologie.
Pagina: 1