Toon posts:

Nieuwe Aldi PC MD 8808 of doorbouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Vanaf morgen gaat de Aldi deze computer in de verkoop doen (zie specs onder).
Afgelopen jaar heb ik zelf getracht een computer in elkaar te knallen:

pentium 4 3.4ghz
200 gb s-ata
Gforce 256mb video pcie 16x
asus mobo
1,5 ghz ddr2 533

Tot op de dag van van werkt dat "kreng" dus niet. Daar gaan weken van onderzoek....
Ik wil graag mijn computer gaan laten fungeren als centraal punt in mijn woning, dus
voor tv, multimedia (dvd, 3d programma, macromedia flash) en eventueel telefonie. Zou moeten kunnen, anno 2006, toch??

De vraag is, verder sleutelen aan mijn huidige configuratie zonder 64 bit techn. of toch eens kijken naar deze aldi computer. Ik heb wel het idee dat het er goed uit ziet, maar na alle reviews (ook van het vorige model) krijg ik er niet veel duidelijkheid over. Is zo'n pentium d nou 64 bit technologie of ondersteunt deze het alleen. De naam van een AMD 64 laat bijv. niets meer te wensen over...

Kan iemand mij vertellen hoe "goed of slecht" mijn huidige configuratie eigenlijk is is verhouding met zo'n aldi computer die morgen uitkomt?

Bij voorbaat bedankt!

MD 8808
per stuk
999.-

Intel® Pentium®D Dual Core-processor 830

3.0 GHz, 2 x 1 MB L2-cache,
800 MHz FSB. Op de toekomst
voorbereide technologie door
64-bits ondersteuning Optimale
prestaties door 2 MB-cache,
Dual Core-Technologie.
Buitengewoon stil door
BTX-vormgeving met optimale
luchtstroom, Heatpipe-koeling
en stille ventilator

Geheugen DDR2 SDRAM met
533 MHz 64-bits dual channel
memory

250 GB harde schijf 8MB cache
S-ATA 150-interface supersnelle
7200 tpm

2x DUBBELE TELEVISIEFUNCTIE
INGEBOUWD.
Gelijktijdig een programma bekijken
terwijl u een ander opneemt.
2x DVB-S Digitale satellietontvangst
(bijpassende antenne nodig,
niet inbegrepen) 2x ANALOGE TV /
KABEL-TV (Stereo TV-ontvangst
via een normale huis- en
kamerantenne of de aanwezige
kabelaansluiting)

NVIDIA® GeForce
6700XL High-End videokaart.
TV-out-aansluiting via: Scart,
S-video,Compositie of Component
(YUV; YPrPB) High Defenition.
Supersnel GDDR3-geheugen.
128 MB PCI-Express x16-
busconcept

SONY 16x DUAL LAYER
Multistandaard DVD/CD brander

Sony 16x DVD-ROM

Medion WLAN 54 Mbit/sec
IEEE 802.11g - 802.11b compatible.

Medion ingebouwde 8 in 1
USB 2.0 kaartlezer.
• 6x USB 2.0 2x voorzijde,
4x achterzijde
• 2x FireWire IEEE 1394 -
1x voorzijde, 1x achterzijde
• Dolby Digital 8 kanaals Intel®
High Definition Audio
• V.90 PCI Datafaxmodem
• DSL & Network Ready

• "Data-bay" voor externe harde schijf

•Supersimpel met de afstands-
bediening te bedienen.

• Aansluitingen voorzijde:
• 2x USB
• 1x FireWire
• 1x microfoon
• 1x hoofdtelefoon
• 1x Audio-IN
• 1x Composite-IN
• 1x S-Video-IN Inclusief:
• Inclusief:
• Draadloze afstandsbediening
• Draadloos toetsenbord
• Oplaadbare optische
draadloze muis
• Headset met microfoon
• 2 Multimedia luidsprekers

SOFTWARE MEEGELEVERD
• Microsoft® Windows®XP
Home Edition SP2
voorgeïnstalleerd en op
Recovery-CD, OEM-versie
• MEDION Home CinemaXL:
OEM-versie voorgeïnstalleerd
en op DVD
• Medion Power Cinema 4.7
• PowerDirector 4.0SE
• PowerProducer 3
• Power DVD 6
• Nero Burning ROM 6
• Nero Recode 2.SE
• MediØShow SE
• eTrust Anti Virus
• Videon
• Works Suite 2006 OEM-versie
voorgeïnstalleerd en op DVD
• Microsoft® Word / Microsoft® Works 8.5
• Microsoft® Foto 2006 Standard Edition
• Microsoft® Encarta® Encyclopedie 2006
• Microsoft® AutoRoute™ 2006 Essentials

vanaf 22.03.2006
3 jaar garantie

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

PSGG > CSL

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:37
Het kreng dat je nu hebt is toch goed genoeg voor die programma's??(1.5 ghz ram zal wel 1.5 gB zijn) Welke videokaart zit er in? Als het een 6200 zou zijn, zou ik enkel de videokaart upgraden(indien je een gamer bent, anders kun je alles zo laten) Eiglijk zul je nix verschil merken in snelheid met de programma's die je gebruikt. Enkel moest je een multi tasker zijn. Voor enkele taken is je huidige pc toch nog steeds iets sneller. Ik neem aan dat het kreng gewoon niet werkt? Kzou zeggen: geef aan wat er aan scheelt, en dan zoeken wij wel wat er eventueel kapot is aan je pc.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je reply.

Mijn videokaart is een Ati Sapphire Radeon X600 PRO.

Mijn computer reageert vanaf het begin al bijna trager dan mijn oude 733mhz.
Hij reageert vertraagt (klikken en na 7 seconden begint bijv internet te openen) en bij meerdere programma's begint hij al te stotteren zeg maar, muziek luisteren hoef ik dan echt niet te proberen. Als ik een bestand wil openen moet ik soms per folder enkele seconden wachten.
Het lijkt wel of hij ergens een blokkade heeft maar ik zou niet weten wat ik nog zou moeten vervangen.
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat mijn moederboard (ASUS P5GD2 basic uitvoering)

Afbeeldingslocatie: http://prohardver.hu/html/lap/915_shootout2/asus/mobo.jpg)

niet lekker zit, had vanaf de start al problemen met ide en sata aansluitingen. De mobo herkende harde schijven en/of dvd-speler/brander niet en nu werkt nog maar 1 van mijn dvd-branders. Ik heb alle mogelijkheden qua aansluiten geprobeerd, met als enig resultaat dan ik een s-ata verbinding heb afgebroken.

Dat is eigenlijk kort wat eraan scheelt.

Thnx.

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 20:05
Zou het misschien de voeding kunnen zijn, ik heb zulke dingen ook wel eens gezien, toen hielp het om apparaten af te koppelen (toen DVDrom eruit gehaald) waardoor de rest meer stroom kreeg.
Hoeveel watt heb je hierin zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen Sack op 19-03-2006 16:14 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:22

inXs

known as inXs

Dus omdat jij niet een fatsoenlijk systeem in elkaar kan brouwen, koop je maar een nieuwe :P Is da tniet zonde van je huidige spullen?

superB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu 400w inzitten, die heb ik toen ook gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, wat is zonde:

Een jaar lang allerlei nieuwe onderdelen kopen in de hoop dat het werkt? (Ik heb veeeeel gelezen maar na 20.000 meningen, feiten en reviews kom ik er op een goed moment niet meer uit.)

Of een compleet nieuwe waarvan bijna zeker is dat het allemaal compatible met elkaar is.
Tuurlijk is het ***, maar ik begin redelijk moedeloos te worden zeg maar.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:09

Theo

moederbord

Wat voor voeding heb je er nu inzitten?? Een sweex/qtec/no-name voeding van 400 watt staat gelijk aan een 250 Watt A merk voeding, en dat isecht veel te weinig voor je huidige systeem
En als je denkt dat het mobo de schuldige is. waarom stuur je je mobo niet op voor reparatie/vervanging??

Ik vind het echt doodzonde dat je je huidige pc wegdoet omdat je niet weet hoe je hem werkend kan krijgen, je heb het hier wel even over 1.000 euro!

owja, en als je toch gaat voor die aldipc wil ik wel voor 100 euro jouw huidige niet werkende pc overnemen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Theo op 19-03-2006 16:40 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 20:05
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:26:
Ik heb er nu 400w inzitten, die heb ik toen ook gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, wat is zonde:

Een jaar lang allerlei nieuwe onderdelen kopen in de hoop dat het werkt? (Ik heb veeeeel gelezen maar na 20.000 meningen, feiten en reviews kom ik er op een goed moment niet meer uit.)

Of een compleet nieuwe waarvan bijna zeker is dat het allemaal compatible met elkaar is.
Tuurlijk is het ***, maar ik begin redelijk moedeloos te worden zeg maar.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan zou ik het niet weten, maar je kan hem altijd laten nakijken bij een computerzaak, ik heb ooit eens een kapotte PC gehad en had geen idee wat het was, toen hebben ze hem voor 15 euro voor me nagekeken. Lijkt me een stuk beter dan een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is van codegen (ik dacht q-tec maar het etiket zegt anders).
Is dat ook een no-no-merk?
Hoe kan dat dan zo verschillen, 400w is toch 400w? Hier begint mijn natuurkundige kennis
te ontbreken....

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 21:58
De problemen die je hebt klinken bij mij als typische pio mode problemen, hier op het forum is erg veel over deze problemen te vinden, controleer dat eens, grote kans dat je pc er een stuk sneller van wordt!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:06:
Mijn computer reageert vanaf het begin al bijna trager dan mijn oude 733mhz.
Hij reageert vertraagt (klikken en na 7 seconden begint bijv internet te openen) en bij meerdere programma's begint hij al te stotteren zeg maar, muziek luisteren hoef ik dan echt niet te proberen. Als ik een bestand wil openen moet ik soms per folder enkele seconden wachten.
Het lijkt wel of hij ergens een blokkade heeft maar ik zou niet weten wat ik nog zou moeten vervangen.
Thnx.
Lijkt op throtteling van de P4 zit je koeler wel juist gemonteerd en wat zijn de temperaturen ?

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 08:13
mee eens met sackie

je hebt zoveel problemen en weet er zo weinig van, zoek een zaak die de boel doormeet

je hebt een gaar moederbord of spul gekocht die niet compatible met elkaar is

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor al de reacties, echt super!

Mijn koeler is van artic en kon maar op 1 manier bevestigd worden, pasta gekocht, dus ik neem aan dat dat wel ok is.

Mijn temperatuur schommelt tussen 56 en wanneer ik een willekeurig programma open naar de 70 en hoger.

Volgens Asus probe zijn dit de voltage waarden (kan ik helemaal niets mee):

+12v 12,143
+5v 5.273
+3.3v 3.264
VCORE 1.432

Ik denk dat ik ook het advies ga opvolgen er iemand naar te laten kijken.....

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:02:
Dank jullie wel voor al de reacties, echt super!

Mijn koeler is van artic en kon maar op 1 manier bevestigd worden, pasta gekocht, dus ik neem aan dat dat wel ok is.

Mijn temperatuur schommelt tussen 56 en wanneer ik een willekeurig programma open naar de 70 en hoger.

Volgens Asus probe zijn dit de voltage waarden (kan ik helemaal niets mee):

+12v 12,143
+5v 5.273
+3.3v 3.264
VCORE 1.432

Ik denk dat ik ook het advies ga opvolgen er iemand naar te laten kijken.....
Temps zijn vrij hoog, probeer je koeler eens opnieuw te monteren.

Een voeding (MERK!!!) zoals enermax ofzo is een aanrader :)

Voedingswaarden zijn gewoon netjes in orde, hoewel de Vcore wat laag lijkt maar ik ben ook een Athlon XP @ 1,6v gewend :)

Heeft ook een computer!

Pagina: 1